اخبار قهوه, کمربند قهوه جهان, مزرعه قهوه

قهوه گیشا ارزش سفر به اعماق پاناما را دارد

بیایید سفرکنیم به اعماق پاناما برای امتحان یک دانه قهوه 1000 دلاری. یک فنجان قهوه گیشا ارزش این سفر را دارد.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

به هاله ای طلایی نگاه کن قبل ازغروب خورشید مانند بلوزی طلایی برای نیمه شب است. و سپس رنگ های قرمزهای آتشین جای خود را به نقاشی پاستلی یک صبح تازه می دهند. طلوع خورشید را بالای آتشفشان بارو ببین.

از بالاترین نقطه پاناما ، در 11،400 فوت بالاتر از سطح دریا. چشم شما می تواند از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام با یک چرخش سریع سر اسکن کند. در امتداد پایین و تا فاصله امواج کوههای سرسبز که در آن یک محصول پانامایی با ارزش پرورش داده می شود وجود دارد.

فینکاهای بوکوته( Boquete ) و استان چریکو(Chiriquí ) واطراف آن محل زندگی دانه های قهوه گیشا است. گونه ای که به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. سر و صدای پاناما گیشا آنقدر زیاد است که رکوردهای جهانی سالانه ثبت می شوند و شکسته می شوند. قیمت حراج از 1000 دلار در هر پوند بالاتر می رود.

این مناظر طلوع خورشید ممکن است برای برخی پاداش کافی داشته باشد. اما یک فنجان قهوه احیا کننده پاداشی است در دست من. طعم های لطیف و مزه قهوه گیشا ، بعد از بیدار شدن از رختخواب در ساعت 2:30 بامداد برای شروع صعود به موقع به آتشفشان برای دیدن طلوع آفتاب ، کاری عاشقانه برای نسلهای خانواده های پرشور و فداکار که مزارعشان این منظره را نشان می دهد.

این رفع کافئین اتفاقی نیست. سفر طلوع آفتاب و نوشیدن جرعه جرعه از قهوه آرزو این نوشیدنی عالی قسمت من در سومین جشن سالانه کوسچا ،( La Cosecha) بود. رویدادی که خورخه چانیس ، نویسنده مواد غذایی ، تبدیل به کارآفرینی کرد و آن را بنیان نهاد. مردم این سرزمین فرهنگ معتبر قهوه کشورشان و جذابیت قطعه ویژه زمینی که از آن سرچشمه می گیرد را جشن می گیرد.

مطالب مرتبط
کربوهیدرات قهوه | لیپیدها و چربی های قهوه

چگونه دانه قهوه گیشا به پاناما رسید؟

 

قهوه گیشا

قهوه گیشا

دانه های گیشا از اتیوپی جایی که همه قهوه های بی خانمان از آنجا نشات می گیرند رواج یافتند. هرچند قبل از راه یافتن به کاستاریکا و سپس پاناما هرگز به عنوان یک نوع برجسته، شناخته نمی شد. به گفته روبرتو برنس ازاورومار گیشا(Auromar Geisha. )و یک عضو موسس کمیته گیشا پاناما ، دانه گیشا نسخه پانامایی انگور مالبک است.

سپس آرژانتین مالبک را گرفت این مکان و زمین است. و این همان چیزی است که با گیشا اتفاق افتاده است. “در نظر بگیرید که پاناما با توجه به استانداردهای جهانی یک تولید کننده کوچک است که کمتر از یک درصد از تولید جهان را تشکیل می دهد. برنز می گوید: “ما در آمار قهوه جهان پاورقی هستیم.”

این کشور بیش از 95 نوع درجه بندی قهوه دارد. ویلفورد لاماستوس ، جونیور ، تولیدکننده نسل چهارم رکوردشکنی املاک خانوادگی لاماستوس( Lamastus Family Estates.)، که دو بار برنده جام تولید کنندگان پاناما بوده است. می گوید: “منطقه ما خیلی کوچک است اما پوند برای پوند دارد. ما در جهان پیشرو هستیم.

گیشا فقط به یک فرصت احتیاج داشت. ترکیبی کامل از شرایط ، از جمله خاک بوکوته (Boquete )، یک محدوده ارتفاعی ایده آل بین تقریباً 1500 و 1750 متر بالاتر از سطح دریا و سایر فاکتورهای درست دیگر که باعث ایجاد یک منطقه خاص می شوند.

استفان مولر از کافه دون بنجی می گوید: “اقلیم های کوچک در بوکوته (Boquete) باورنکردنی اند و خاک آتشفشانی برای پرورش قهوه شگفت انگیز است.”

مطالب مرتبط
قهوه جامائیکا در آمریکای مرکزی

گیشا را به پاناما آوردند زیرا در این منطقه قهوه در برابر یک قارچ مهاجم مقاوم بود

با این حال، تولید آن هنوز به دلیل بازده کم در اولویت قرار نگرفته است. در نتیجه تولید کنندگان تمایلی به تولید آن ندارند. اگر هرس آن را درست انجام دهند ، تولید زیادی خواهند داشت. اما این امر نیازمند به تلاش زیادی است که همه علاقه مند به انجام آن نیستند. “

این تا زمانی است که پیچ و تاب سرنوشت منجر به تولید چند تولید کننده شد. به ویژه اسمرالدا ( Hacienda La Esmeralda ) شروع به نمایش انواع مختلف در میان ظهور قهوه های ویژه در دهه 1990 می کند.

اینتر دانیل و راشل پیترسون به همراه پدر پدربزرگشان در دهه 70 مزرعه قهوه خانوادگی خود را راه اندازی کردند. دانیل پیترسون می گوید “ما هنوز در دوره کشاورزان تحویل یک کیسه قهوه به عنوان یک کالای برای دریافت کالایی دیگر بودیم.و نمیدانستیم قهوه هایمان چه طعمی دارد. “.

طوفانهای لانینا در سال 1999 قسمت عمده کاشت قهوه آنها را از بین برد. یکی از اندک بازماندگان قهوه ها ی از بین رفته قهوه گیشا بود. اسمرالدا تمرکز خود را بر روی تولید قهوه گیشا آغاز کرد. و در نهایت کاشت ها را به ارتفاعات بالاتر انتقال داد که اکنون در نقطه شیرین رشد خود قرار گرفته است.

پیترسون در مورد اولین محصول جدیدش در سال 2004 می گوید. “این محصول خیلی متفاوت بود.” وی اشاره به طعم های یاسمن و شربت هلو داشت.

چنین طعم هایی اکنون امضاهای گیشاست که به عنوان گل و میوه شناخته می شود. و به طور منحصر به فردی طبیعت نرم و ظریف را در کنار عمق قوی و پایان طولانی مدت به نمایش می گذارد.

برنز می گوید: “این یک قهوه از نوع قهوه نیست ، بلکه یک نوع قهوه از نوع چای است.”

قهوه گیشا

قهوه گیشا چیست؟

علیرغم سوو ظن پیترسون ، گیشای اسمرالدا مقام اول مسابقات 2004 در حراج بهترین های پاناما را بدست آورد ، و اسمرالدا در بهترین های پاناما با قیمت 601 دلار در هر پوند در سال 2017 رکورد زد. که این رکورد توسط املاک خانوادگی لاماستوس( Lamastus Family Estates ) با 803 دلار در هر پوند در سال 2018شکسته شد.

مطالب مرتبط
کمربند قهوه چیست؟ آیا این کمربندی، محیط ایده آل برای رشد قهوه را دارد؟

املاک خانوادگی لاماستوس( Lamastus Family Estates ) در سال 2019با رسیدن به 1029 دلار در پوند رکورد خود را شکست.

رکورد فروش گیشا در دبی با قیمت 10،000 دلار در کیلوگرم یا تقریبا 4500 دلار در پوند است.

قیمت قهوه با رتبه بندی دریافت شده از رقابتی مانند بهترینهای پاناما آغاز می شود.

لاماستوس جونیور ، می گوید: “رقابت همان چیزی است كه بازار را به سمت بالا سوق می دهد.” “یک قهوه 1000 دلاری ممکن است فقط یک یا دو امتیاز در نمرات اختلاف داشته باشد ، اما با پیروزی در رقابت ، تعیین کننده قیمت در بازار است.”

قهوه به عنوان یک کالای لوکس در ابتدای راه است. و هنوز فضای کافی برای رشد بازار قهوه لوکس وجود دارد.

پیترسون می گوید: “در نوار قهوه ، استانداردها هر ساله در حال افزایش است.” “مردم از پاناما انتظار تعالی دارند.”

ممکن است هرگز یک پوند قهوه 1000 دلاری برای خانه خود خریداری نکنیم. اما هنگامی که یک جرعه از قهوه گیشا را بنوشید ، موافق خواهید بود که پاناما انتظارات عظیم را برآورده می کند.

منبع:insidehook.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *