آموزش قهوه, اخبار قهوه, کافه ها

موج سوم قهوه | قهوه تخصصی

قهوه تخصصی

موج سوم قهوه

موج سوم قهوه ، یکی از لحظات کلیدی در داستان قهوه در سال 2002 رخ داد. هنگامی که تریش اسکی  (امروزه تریش روثگب نام دارد)، از قهوه خانه Wercking Ball مقاله ای با موضوع اول و دوم قهوه در Flame Keeper منتشر کرد که در آن مقاله اثری از مقوله موج سوم نبود. دو موج اول براحتی قابل فهم و درک بود.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

همانطور که دیدیم موج اول هنگامی رخ داد که استفاده از قهوه رواج بیشتری یافت و موج دوم به تغییر کیفیت و افزایش آن در مورد قهوه و شروع تجربه رفتن به قهوه خانه مدرن اطلاق می شد.

علی رقم اینکه پس از 15سال انتشار این مقاله مفهوم موج سوم، به عرصه ظهور رسید، تفهیم این مقوله (موج سوم) همچنان دشوار تر از دو موج قهوه است.

به گونه ای می توان گفت موج سوم واکنشی نسبی به فرهنگ قهوه خانه ای استارباکس بود که در آن هر شعبه مانند کنونی از شعبه دیگر است. مکانی که قهوه هیچگونه الهام بخشی ای ندارد و در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.اما موج سوم چیزی فرای این است. یکی از روش هایی که میتوان به آن فکر کرد در نظر رفتن ارتباطی است که موج سوم،با اصطلاح قهوه تخصصی دارد. برخی افراد تمایز بین این دو مقوله را متوجه نمی شوند و همین یکی از مبانی برداشت اشتباه از موج سوم است.

درباره قهوه موج اول و دوم بیشتر بدانید.

مطالب مرتبط
کودکان در اثر مصرف قهوه با مشکل رشد مواجه خواهند شد؟

قهوه تخصصی

قهوه تخصصی

قهوه تخصصی مقوله ایست که از اوایل دهه هفتاد بسیار قبل تر از شروع موج سوم وجود داشت. به بیان ساده تر به قهوه ای اطلاق می گردد که در بررسی و آنالیز سازمان های مربوطه و براساس میزان عیوب دانه ها. نمره ای بالاتر از هشتاد بدست آورد. قهوه ای که توانایی این را داشته باشند. که به چنین نمراتی دست یابند تحت شرایط خاصی رشد می یابند. آن ها به سختی و با دست برداشت می شوند با دقت فرآوری می شوند. و بالطبع قهوه تخصصی از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.

این بدان معناست که حتی در دهه هفتاد نیز خبرگان این عرصه بدنبال نوشیدن قهوه ویژه بودند. اما این امر آن ها را در طیف موج سوم قرار نمی دهد. موج سوم به دنبال تمرکز بر روی قهوه است. ولی این چیزی بیشتر از نوشیدن بهترین قهوه است. این یک ذهنیت است. درباره شوق و ذوق داشتن ، در هرمرحله از این فرایند از نوع دانه استفاده شده و مکان رشد آن گرفته. تا روش فراوری قهوه و آماده سازی نهایی آن توسط باریستا و هرچیزی که در این میان قرار می گیرد را قهوه تخصصی گویند.

اگر موج سوم یک حالت ذهنی است پس ما نیز می توانیم درباره این طرز تفکر صحبت کنیم. موج سوم درباره برخورد با مقوله قهوه است. تنها درخواست برای قهوه با کیفیت و منحصر بفرد نیست راجع به این است که ما چگونه به قهوه نگاه میکنیم. موج سوم جنبشی است برای نگریستن به قهوه ،با روشی نوین. بدون قهوه تخصصی این جنبش توانی برای بروز نداشت. اما قهوه تخصصی قبل از بروز موج سوم وجود داشته است.

مطالب مرتبط
گرانیتا قهوه یک دسر ایتالیایی لذت بخش برای روزهای تابستانی

مطالب مرتبط

2 نظر در “موج سوم قهوه | قهوه تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *