اخبار قهوه, کمربند قهوه جهان

تغییرات آب و هوایی می تواند پایان قهوه کلمبیایی را رقم بزند.

مزرعه قهوه

ممکن است کلمبیا سومین تولید کننده بزرگ قهوه در جهان باشد ، اما بحران آب و هوا چالش های جدیدی را برای تولید کنندگان خود ایجاد کرده است.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

در یک مطالعه جدید،دانشمندان با استفاده از مدل هایی  پیش بینی کرده اند .که چگونه تغییرات آب و هوایی بر تولید کنندگان قهوه در کشور آمریکای جنوبی از 2042 تا 2061 تأثیر می گذارد.
این مطالعات نشان می دهد مناطقی که برای امرار معاش خود به محصولات قهوه متکی هستند. می توانند “پیامدهای مهم” گرم شدن کره زمین را در دهه های آینده تجربه کنند.

گیاهان قهوه نسبت به هوای غیر قابل پیش بینی بسیار حساس هستند.بر اساس تحقیقات جهانی قهوه ، این میزان تغییرات آب و هوایی کمی و کیفی دانه های قابل تولید را تحت تأثیر قرار می دهد.

با توجه به افزایش دماو بحران آب و هوایی ،مناطقی از کلمبیا که در حال حاضر مکانهای اصلی پرورش قهوه هستند. به زودی برای زنده ماندن این گیاهان بسیار گرم و خشک خواهد بود.تولید کنندگانی که اکنون در مناطق حاشیه ای قهوه تولید می کنند.ممکن است در آینده شاهد افزایش تولید باشند.

پیش بینی نمی شودکه تولید کلی در کلمبیا کاهش یابد. اما میانگین های ملی تنوع گسترده ای از نتایج را برای تولید کنندگان در مناطق مختلف پنهان می کند.

فدریکو سبالوس ، نویسنده اصلی این مقاله ، می گوید: “شهرهای کم ارتفاع تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار خواهند گرفت . معیشت هزاران تولیدکننده و خانواده های آنها در این مناطق به خطر می افتد.  زیرا احتمالاً تا اواسط قرن بهره وری از زیر نقطه شکست آنها پایین می آید.”

مطالب مرتبط
قهوه Jot ، کنسانتره سازگار با سفر جاده ای "بهتر از دیگر قهوه های سرد "

تولید قهوه باید پایدارتر شود

تفاوت اساسی در تأثیر تغییرات آب و هوایی در محلی که قهوه در آینده رشد می کند، ارتفاع است. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که افزایش دما بین 2 تا 3 درجه باعث تولید دانه های قهوه عربیکا در سراسر جهان به کوه ها و ذخایر جنگلی می شود.

این تغییرات آب و هوایی جهانی در جایی که قهوه تولید شود ، چالش های مختلفی را برای تولیدکنندگان در مناطق مختلف قهوه کلمبیا ایجاد می کند.

سندی دال اربا ( Sandy Dall’Erba)یکی از نویسندگان این تحقیق،می گوید: “کلمبیا کشوری بزرگ با جغرافیای کاملاً مشخص است. کوه های آند از جنوب غربی آن به گوشه شمال شرقی کشور عبور می کنند. در آینده رشد قهوه در کوه ها  مفید تر خواهد بود. بنابراین برای کسانی که توانایی خرید دارند ، خرید زمین در آن مناطق سرمایه گذاری خوبی خواهد بود. “

هیچ قله کوهی در کلمبیا بالاتر از 5800 متر نیست

هیچ قله کوهی در کلمبیا بالاتر از 5800 متر نیست و نمی تواندتولید را به سطوح بالاتر ادامه دهد.

اما  به گفته محققان نمی توان تولید را به مناطق بالاتر برد.جابجایی هزینه ای گران است . لزوماً گزینه مناسبی برای 550،000 مالک کوچک کلمبیایی که در حال حاضر برای درآمد خود به محصول اعتماد می کنند، نیست.
حدود 80 درصد قهوه فروخته شده در سراسر جهان در مالکیت های کوچک آفریقا ، آمریکای لاتین و آسیا پرورش می یابد.

راه حل چیست؟

دال اربا می گوید: “مطالعات آینده می تواند استراتژی های مختلف سازگاری و هزینه های آنها را بررسی کند. و ارزیابی کند که کدام گزینه ها بهترین هستند.” این استراتژی ها شامل گزینه هایی مانند آبیاری بهتر ، سایه زنی محصولات با سایبان جنگل یا جستجوی انواع قهوه ای است که در برابر گرم شدن کره زمین مقاومت بیشتری دارند.”

مطالب مرتبط
تهیه قهوه اسپرسو | زمان دم شدن قهوه

از اینکه تا پایان این پست با ما همراه بودید خوشحالیم . انواع مختلف قهوه را میتوانید از سایت ما به آدرس https://www.brtcoffee.ir تهیه کنید.

شاد باشید.

منبع :https://www.euronews.com

4 نظر در “تغییرات آب و هوایی می تواند پایان قهوه کلمبیایی را رقم بزند.

  1. Colombia گفت:

    قهوه کلمبیا دارید؟

    1. qasem brt گفت:

      بله موجود داریم. با ما تماس بگیرین.

  2. بازتاب: کمربند قهوه چیست؟ آیا این کمربندی محیط ایده آل برای رشد قهوه را دارد؟ | brtcoffee.ir
  3. بازتاب: کمبود عمده قهوه جالش پیش رو که با آن مواجه خواهیم بود | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *