آموزش قهوه, اخبار قهوه

چه وقت نوشیدن قهوه را متوقف کنید تا خوابی خوب داشته باشید؟

coffee

12 ساعت طول می کشد تا بدن ما یک فنجان قهوه را متابولیزه کند.تحقیقات نشان می دهد که قهوه  می تواند خواب شبانه را تحت تأثیر قرار دهد.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

قهوه می تواند خواب شبانه را تحت تأثیر قرار دهد.

برای بسیاری ازما،یک فنجان چای یا قهوه درصبح و به دنبال آن وعده بعدازظهربه یک برنامه روزمره تبدیل شده است. انجمن قهوه انگلیس پیش بینی کرده است که مردم انگلیس روزانه 95 میلیون فنجان قهوهمی نوشند.

به گفته محققان ، مقدار کافئین مصرف شده همراه با عادت های روزمره و انتخاب سبک زندگی ممکن است در کیفیت خواب ما نقش بسزایی داشته باشد.

در حالی که توصیه های NHS می گوید نوشیدن قهوه یا چای به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل خوب است. اما به طور کلی پذیرفته شده است که یک فرد بزرگسال نباید بیش از چهار فنجان در روز بنوشد. کافئین  روی برخی افراد تأثیر  بیشتری می گذارد.به این معنی که تأثیر زمان نوشیدن قهوه  برای افراد متفاوت خواهد بود.

چه مقدار کافئین بنوشیم و چه وقت آن را بنوشیم.

راب ون دام ، استاد دانشگاه ملی سنگاپور به CNN میگوید :”اگر می لرزید . ناگهان عصبی می شوید. یا ضربان قلب شما در حال تغییر است.  می تواند  بدلیل نوشیدن بیش از حد کافئین باشد. و به همین ترتیب ، می تواند در خواب راحت شما نیز تداخل ایجاد کند. “

آقای ون دام به کسانی که مشکل خواب دارند توصیه می کند مقدار کافئین موجود در بدن را کاهش دهند و سعی کنند بعد از ساعت مشخص بعد از ظهر قهوه ننوشند.

آقای ون دام افزود : این چیزی است که هر فردی باید خودش آنرا تجربه کند . چه مقدار کافئین بنوشند و چه وقت آن را بنوشند “.

بنیاد خواب می گوید که حداکثر اثرات کافئین بین 30-60 دقیقه پس از مصرف آن رخ می دهد.اما متابولیسم کافئین بسیار طولانی تر می شود.

تا شش ساعت طول بکشد تابدن ما بتواند فقط نیمی از مقدار کافئین موجود در یک فنجان قهوه را پردازش کند.این بدان معناست که آخرین فنجان قهوه ای که حدود ساعت 5 عصر بعد از ظهر نوشیدید می تواندشب شما را بیدار نگه دارد.

چندین عامل سبک زندگی نیز نقش بسزای در پردازش کافئین دارد.

همانطور که آقای ون دام اشاره کرد ، زنانی که از داروهای ضد بارداری خوراکی استفاده می کنند. ممکن است بیشتر در معرض اثرات یک فنجان قهوه بعد از ظهر قرار بگیرندو خواب خوبی نداشته باشند. زیرا متابولیسم کافئین دو برابر بیشتر طول می کشد.دلیل این امر آنست که کنترل بارداری باعث مهار سیتوکروم P450 1A2 ، آنزیمی که باعث شکستن کافئین در بدن می شود.

در مقابل،افرادی که سیگار می کشند دو برابر سریعتر کافئین را پردازش می کنند . احتمالاً بعد از ظهر می توانند آخرین فنجان چای یا قهوه خود را بنوشند و  خواب خوبی داشته باشند.

آقای ون دام افزود : ژنتیک نیز نقش خود را  دارد. از آنجا که برخی از افراد در کد ژنتیکی خود انواع مختلفی دارند که آنزیم های کبد را متابولیسم می کندو میتوانند از کافئین خلاص شوید. این می تواند باعث کندتر یا سریعتر متابولیسم پردازش قهوه  شود. ”

خواب خوب برایتان آرزومندیم.

منبع : https://news.yahoo.com

3 نظر در “چه وقت نوشیدن قهوه را متوقف کنید تا خوابی خوب داشته باشید؟

  1. بازتاب: سالم ترین فنجان قهوه را دم کنیم | brtcoffee.ir
  2. بازتاب: قهوه و خواب ، چرا گاهی قهوه شما را خسته می کند؟ | brtcoffee.ir
  3. بازتاب: بخش دوم : گیاه قهوه | brtcoffee.ir | مزارع قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *