اخبار قهوه, کافه ها

هزینه های کافی شاپ خود را چگونه کاهش دهیم؟ (11 روش)

کاهش هزینه های کافی شاپ

11 روش برای کاهش هزینه های کافی شاپ

کافی شاپ ها، در مقایسه با مراکز تهیه غذایی و آشامیدنی ، با سود باورنکردنی اندکی کار می کنند. در حالی که هزینه های غذا برای کافی شاپ ها کم است. هزینه های نیروی کار اغلب زیاد است. حتی کافی شاپ های کوچکتر اغلب با سود 2.5٪ کار میکنند. که در دوره COVID-19 ، این میزان سود برای بسیاری از دارندگان کافی شاپ ها نیز کاهش یافته است.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

با وجود مشتریانی که در خانه کار می کنند و سفارشاتات خود را خاموش کرده اند. روزهای معاشرت مشتریان ، خرید چندین نوشیدنی ،یا تهیه یک سری نوشیدنی و خوراکی ، دیگر از بین رفته است. و در این شرایط بسیاری از دارندگان کافی شاپ به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها ی خود میباشند.

در زیر ، برخی از بهترین روش ها که می توانید هزینه های خود را کاهش دهید را بیان میکنیم. با انجام این مراحل ، می توانید سودآور باقی بمانید و درهای کافی شاپ خود را برای همه گیری و فراتر از آن باز نگه دارید.

  • زباله را از بین ببرید

اگر مرتباً غذا ، قهوه و سایر محصولات را دور بریزید متضرر خواهید شد. یکی از راه هایی که می توانید هزینه های کلی خود را کاهش دهید ، پیگیری دقیق گردش موجودی کالا برای کاهش ضایعات است. این شامل روند مدیریت موجودی است. در مدیریت موجودی عوامل مختلفی از جمله ماندگاری هر محصول و سرعت انتقال آن را در نظر می گیرید.

با نگاهی دقیق به این اعداد ، بهتر می توانید خریدهای خود را برای کاهش ضایعات برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال ، هر بارکه برای یک هفته کافی شاپ خود شیرینی خریداری می کنید. این را مد نظر بگیرید که ماندگاری هر نوع شیرینی با دیگری متفاوت است.

نوعی شیرینی هست که ماندگاری آن فقط برای2 روز مناسب است. اما فروش کامل آن یک هفته طول می کشد. وشیرینی دیگری است که ماندگاری آن نیز 2 روز است اما در یک روز به فروش می رسد. برای جلوگیری از بیرون ریختن شیرینی هایی که فروش ندارند ، از مدیریت موجودی استفاده کنید تا مقادیر و دفعات خرید خود را تغییر دهید.

  • روی آموزش تمرکز کنید

این ضرب المثل قدیمی درست است که گاهی اوقات ، برای پول درآوردن باید هزینه کنید. و این واقعیت در هیچ کجا بیشتر از تجارت رستوران وجود ندارد. واضح ترین دلیل مهم بودن آموزش این است که اگر باریستاهای شما ندانند چه کاری باید انجام دهند. مشتری های شما به فروشگاهتان نخواهند آمد.

وقتی مشتری شما یک کاپوچینو سفارش دهد و یک امریکانو تحویل بگیرد ، ممکن است فرصت دوباره ای به تجارت شما ندهد. اطمینان از اینکه کارکنان شما دقیقاً بدانند که چگونه گزینه های منو کافی شاپ را تهیه کنند می تواند باعث سودآوری تجارت شما شود.

دلایل دیگری نیز برای مهم بودن آموزش وجود دارد آموزش صحیح پرسنل برای کنترل درست بخش ، دم نکردن بیش از حد یا حتی استفاده صحیح یا نگهداری از تجهیزات ، هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. و از اتلاف مواد غذایی جلوگیری میکند.

به این روش فکر کنید: اگر کارمندان شما ندانند چه مقدار شیر برای یک لاته نیاز است. برای هر بار که یک نوشیدنی لاته تهیه میکنند ممکن است دو یا سه اونس شیر را دور بریزند. در طول روز ، این مقدار دور ریزمی تواند به ضرر قابل توجه ای برای شما تبدیل شود.

  • تعداد بسته های خرده فروشی موجود خود را محدود کنید

بسیاری از کافی شاپ ها قهوه خود را ، به صورت دانه کامل ودانه آسیاب شده ، می فروشند.

منطقی است: مشتریان شما دوست دارند دم کرده مورد علاقه خود را بنوشند حتی زمانیکه نمی توانند به کافی شاپ شما بیایند. به عنوان یک کار تجاری ، منطقی است که بسته های خرده فروشی قهوه را به خط تولید خود اضافه کنید. اما تولید بیش از حد بسته ها می تواند سود شما را کاهش دهند.

مطالب مرتبط
نحوه استفاده از کمکس (Chemex) برای تهیه قهوه پور اور (Pour over )

با اینکه که ماندگاری قهوه بسیار بیشتر از شیر است ، اما کهنه می شود. اگر بسته های زیادی را با دانه های قهوه (کامل یا آسیاب شده) پرکنید. قهوه برای فروش کهنه می شوند.

در نظر داشته باشید که فقط چند کیسه برای نمایش پر از قهوه قدیمی یا چیز دیگردر دسترس داشته باشید. اگر مشتری شما قصد خرید یک بسته قهوه را دارد ، آن را همانجا پر کنید. بدون پتانسیل اتلاف ، سود خود را حفظ خواهید کرد.

  • بهترین راه برای پرداخت را پیدا کنید

کافی شاپ ها در بین موسسات خرده فروشی بی نظیر هستند. زیرا معامله های کوچک زیادی را شامل می شوند. یک خرید معمول ازکافی شاپ ها ممکن است از 3 تا 10 دلار باشد. اگرشما بتوانید راه های مختلف پرداخت را به مشتریان خود ارائه دهید ، هزینه های معامله می تواند به سرعت سود شما را جذب کند.

گزینه های مختلفی برای سیستم های نقطه فروش (POS) وجود دارد که کافی شاپ ها میتوانند از آن استفاده کنند. مانند Square ، ShopKeep، Toast ، Loyverse و Lightspeed برای رستوران بسیاری از این سیستم های POS دارای ویژگی های اضافه شده مانند مدیریت موجودی و گزارشگری و ابزارهای تجزیه و تحلیل هستند.

اولین انتخاب سرویس پردازش پرداخت ، ممکن است به سادگی خدمات کمترین هزینه راه اندازی یا آسانترین سیستم را دارا باشد. و در ابتدا کارساز به نظر برسند اما به این معنی نیست که بهترین گزینه برای تجارت شما باشد. وقت بگذارید و سیستم POS ای را پیدا کنید که تمام نیازهای شما را برآورده کند.

در بعضی موارد ، پرداخت بیشتر برای یک سیستم بهتر، ممکن است هزینه های کلی شما را کاهش دهد ، مانند کاهش زمان صرف شده برای مدیریت موجودیها. تعدادی گزینه را کنار هم قرار دهید و محاسبات خود را انجام دهید تا مشخص شود بهترین کار برای تجارت شما چیست.

  • بازاریابی خود را خودکار کنید

بازاریابی بخش اساسی از موفقیت هر کافی شاپ است. حتی اگر بهترین قهوه را داشته باشید اما کسی از فروشگاه شما اطلاع نداشته باشد ، موفق نخواهید بود. ساختن نام تجاری ، اصلی برای جلب مشتری است.

در سال 2020 ، بازاریابی باید شامل رسانه های اجتماعی باشد. یکی از راه های کاهش هزینه های شما این است که از قبل برای پست های خود در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید. بدین ترتیب ، شما وقت کمتری را صرف فهمیدن اینکه چه چیزی را چه موقع باید ارسال کنید، میکنید. واینگونه زمان بیشتری برای ساختن کسب و کار خود دارید.

به عنوان مثال ، اگر کافه شما کالاهای ویژه یا اقلام فصلی را ارائه می دهد، آنها را زودتر از موعد مقرر مهیا کنید. سپس می توانید پست ها را برای فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام به طور همزمان برنامه ریزی کنید.

وقتی که که تمام نوشیدنی های موجود در منوی خود را آماده کرده اید ، از یک عکاس (یا دوستی که با دوربین خوب است) بخواهید از نوشیدنی ها به اضافه سایر مواد غذایی که ارائه می دهید عکس بگیرید. و حالا یک آلبوم از تصاویر آماده ارسال به همراه محصولات ویژه خود خواهید داشت.

  • در مورد فروشندگان خود تجدید نظر کنید

اگر می دانید یک فروشنده خاص که قابل اعتماد شماست و کالاهای مورد نیاز شما را برآورده میکند میتوانید برای سالها فقط به او پایبند باشید. اما این همیشه به این معنی نیست که این فروشنده برای شما مناسب است. با نگاهی دقیق به آنچه که برای کالاهای مورد نیاز خود پرداخت می کنید از جمله مواد غذایی و غیر غذایی و هزینه حمل و نقل یا هزینه تحویل و اینکه آیا می توانید جای دیگری قیمت بهتری داشته باشید یا نه ؟

مطالب مرتبط
حمل و نقل و مسائل مربوط به آن،کار را برای روسترکنزاس سیتی دشوار می کند

یک مقدار مقایسه را به خرید خود اختصاص دهید و با چند فروشنده تماس بگیرید. برخی از شرکت ها بابت خریداری تمام اقلام مورد نیازتان از آنها به شما تخفیفات خوبی می دهند اجازه ندهید که وفاداری مانع سود شما شود برای دریافت بهترین قیمت در حاشیه سود خود پرس وجوکنید و در صورت لزوم تغییر ایجاد کنید.

  • با دوستان به اشتراک بگذارید

برای ماندن در یک اقتصاد سخت ، مشاغل کوچک باید به هم بپیوندند. یکی از راه های انجام این کار، درک نحوه تقسیم هزینه ها است. به طور خاص ، به روش هایی فکر کنید که می توانید برای کاهش هزینه ها و افزایش فروش در بازاریابی با یکدیگرهمکاری کنید.

به عنوان مثال ، یک کتابفروشی محلی ممکن است مایل به ارسال آگهی یا ارائه نشانک همراه با کوپن برای فروشگاه شما باشد. و متقابلا شما هم می توانید یک تبلیغ برای او ارائه دهید. جایی که مشتری هنگام خرید کتاب یک فنجان قهوه رایگان دریافت می کند. این می تواند باعث افزایش بازدید از مغازه شما شود و فروش بیشتری را به دنبال داشته باشید.

همچنین می توانید از مشاغل محلی بخواهید که پست های شما را در شبکه های اجتماعی خودرا به اشتراک بگذارند. با به اشتراک گذاشتن پست های یکدیگر ، افراد بیشتری خرید خواهندکردو از کل منطقه تجاری بهره مند خواهید شد.

  • فرمول هزینه غذا را برای منوی خود اجرا کنید

هنگامی که کافی شاپ خود را شروع کردید. احتمالاً درصد هزینه ها را برای هر مورد از فهرست خود ، از جمله نوشیدنی ها و غذاها ، تعیین کرده اید. با انجام این کار میدانید که در مقایسه با قیمت هر مورد ، چه مقدار هزینه موجودی خود را صرف می کنید.

اگر این اعداد را با تغییر در هزینه موجودی کالا اجرا نکرده اید. باید این کار را انجام دهید. دانستن درصد هزینه غذا برای سودآوری و کاهش هزینه ها حیاتی است.

اگر مورد منویی دارید که به دلیل افزایش هزینه مواد اولیه ، ساخت آن به طور قابل توجهی گران شده است. این مورد می تواند به شما کمک کند تا در مورد افزایش قیمت ، یافتن مواد ارزان تر یا حذف آن از فهرست خود تصمیم بگیرید. همچنین به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام نوشیدنی ها و منوها را تبلیغ کنید.

از زمان ورود استارباکس و سایر کافی شاپ های زنجیره ای ، قیمت قهوه به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.تهیه نوشیدنی های فانتزی مانند نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو ممکن است فقط 30 سنت هزینه داشته باشد. اما اغلب با قیمت 5 تا 7 دلار فروخته می شود.استفاده از درصدهای هزینه غذا برای فهمیدن این نکته است که بدانید کدام نوشیدنی ها را باید بیشتر و کدام را کم مصرف کرد.

  • هزینه های نیروی کار را کاهش دهید

برای کافی شاپ معمولی ، هزینه های کار بسیار بیشتر از هزینه های تهیه غذا است. به هر حال ، حتی دانه های قهوه برتر نیز می توانند سودآور باشند. هزینه های عملیاتی ، از جمله اجاره ، دستمزد ، بیمه و بازاریابی ، قسمت بسیار بیشتری از متوسط بودجه کافی شاپ را تشکیل می دهد. اگر به دنبال کاهش هزینه ها هستید ، یکی از بهترین راه ها برای این کار کاهش هزینه های نیروی کار است.

راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. اولین راهکار این است که کارگران خود را اخراج کنید. هرچه ممکن است تمایلی به انجام این کار در طی یک بیماری همه گیر نداشته باشید.

مطالب مرتبط
قهوه یا اسپرسو؟ کدام نوشیدنی محبوب تر است؟

دوم اینکه ، خودتان می توانید برخی از شیفت ها را بر عهده بگیرید.

و سوم اینکه ، می توانید کارکنان را در ساعاتی که به طور مداوم کند هستند کاهش دهید.

  • به تهیه موادغذایی در کافی شاپ خود فکر کنید

بسیاری از کافی شاپ ها مواد غذایی اساسی را به مشتریان خود ارائه می دهند. کافی شاپ ها نه تنها به مکانی راحت برای رفتن مردم تبدیل شده. (با یک توقف خرید!) بلکه باعث می شود نتیجه اصلی شما افزایش یابد.

بسیاری از کافی شاپ ها شیرینی و سایر مواد غذایی را از فروشندگان خریداری می کنند. ممکن است مشتریان تجهیزات لازم را درآشپزخانه خود برای تهیه موارد منویی شما نداشته باشند. یا ممکن است بخواهند فقط روی قهوه تمرکز کنند. دلیل آن هرچه باشد.

اگر همیشه از فروشنده خارجی غذا سفارش داده اید ، به این فکر کنید که آیا ساختن موارد منویی توسط خودتان منطقی است؟ اگر فضا و ظرفیت لازم برای انجام این کار را داشته باشید ، خرید مواد ساده (به عنوان مثال) برای تهیه ساندویچ و سالاد برای ناهار افراد ممکن است مقرون به صرفه تر از پرداخت یک کالای مشابه به یک فروشنده دیگر باشد.

این امر به ویژه درصورتی که کارکنان شما وقت کافی برای ساخت این وسایل را در زمان کم کاری داشته باشند ، بیشتر صادق است.با این حال ، تهیه غذا درکافی شاپ همیشه از نظر مالی منطقی نیست.

اگر اجاق گاز ندارید ، شاید از بودجه خود بخواهید بخرید و نصب کنید تا بتوانید براونی درست کنید. به فضا ، تجهیزات و زمان خود فکر کنید و سپس در مورد عملی ترین کار برای کسب و کار خود تصمیم بگیرید.

  • ظروف یکبار مصرف با مارک سفارشی خود تهیه کنید

نوشیدن قهوه همیشه جنبه مهم هر تجارت کافی شاپ بوده است. با این وجود ، در طی بیماری همه گیر COVID-19 ، خرید از خانه ها به یکی از منابع اصلی درآمد برای بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها تبدیل شده است. داشتن ظروف یکبار مصرف و فنجان های قهوه سفارشی ، می تواند ضمن راضی نگه داشتن مشتری ، به بازاریابی فروشگاه شما کمک کند.

برای بسیاری از مشاغل کوچکتر. ممکن است لوازم یکبار مصرف با مارک اسلیو دور از دسترس به نظر برسد. از این گذشته ، زنجیره های بزرگی مانند استارباکس ، قهوه کاریبو و برادران هلندی می توانند همزمان میلیون ها فنجان و اسلیو سفارش دهند. وقتی نمی توانید به آن میزان سفارش دهید ، ممکن است تهیه کالاهای مارک دار برای شما غیرممکن باشد.

با این وجود هنوز گزینه هایی برای یکبار مصرف سفارشی با قیمت مناسب وجود دارد که منطقی به نظر می آیند. شرکتهایی هستند که لیوان های کاغذی دو جداره ، لیوان های تک جداره ، اسلیوهای قهوه ، کیسه های کاغذی و لیوان های پلاستیکی را با قیمت و مقادیری ارائه می دهد که برای مشاغل کوچک و متوسط کار ساز باشد.

برندهای ارزان قیمت این امکان را فراهم می کند که کافی شاپ های مستقل محصولات سفارشی مورد نیاز کافه های خود را خریداری کنند.

به جای خرید از شرکت هایی که به شرکت های بزرگ پاسخ می دهند. می توانید برای کاهش هزینه های تهیه ظروف یکبار مصرف خود با یک شرکت کوچک همکاری کنید. نه تنها با این کارپس انداز خواهید کرد بلکه با فروش هر لیوان برای کافی شاپ خود بازاریابی خواهید کرد.

منابع:budgetbranders.com
byrslf.co
buffer.com

یک نظر در “هزینه های کافی شاپ خود را چگونه کاهش دهیم؟ (11 روش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *