آموزش قهوه, اخبار قهوه

سنسوری قهوه |دستگاه چشایی Flover | عطروطعم درقهوه

سنسوری قهوه

 

عطروطعم در قهوه

ابزار هر انسانی برای شناخت طعم های مختلف، زبان است وما به وسیله آن میتوانیم طعم هارا ازیکدیر متمایز کنیم وهمین طور تفاوت بین غذاها ونوشیدنی های مختلف را بفهمیم.اکثر انسانها ازاین وسیله وموهبت برخوردارند ودرمواجه با طعم ها، نسبت به آنهایی که به نظرشان دلپذیر برسد، جهت استفاده بیشتر، علاقه مندی نشان خواهند داد.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

حال سوال اینست که قهوه، بعنوان یک نوشیدنی چه جایگاهی در زندگی روزمره شمادارد؟ سنسوری قهوه برای بیدار ماندن وفرار ازخواب است یابرای انرژی گرفتن یااصلا تنها برای اینکه ازنوشیدن آن لذت میبرید؟ شاید هم تمام  این موارددلایل شما برای استفاده روزانه از قهوه است. درتمامی مواردی که دربالا ذکرشد، نوشیدن یک فنجان قهوه باهدف لذت بردن ازبقیه متفاوت است. چراکه برای لذت بردن نیازاست شماازآنچه که مینوشید لذت ببریدیابه عبارتی نوشیدنی شما میبایست خوشمزه باشد.

سنسوری قهوه

اما مزه ها چگونه احساس میشوند؟ باتمام زبان یا با دهان ؟ چگونه میتوانیم به خوشمزه شدن یک آشامیدنی کمک کنیم؟ بیایید جوردیگری نگاه کنیم… ماپنج طعم اصلی را احساس می کنیم: شیرینی، ترشی، شوری، تلخی وطعمی به اسم اُمامی( طعم اُمامی درغذاهای آسیایی استفاده میشود.طعمی شبیه گوشت پخته شده که بعضارگوجه هم پیدامیشود که به آن منوسدیم گلوتامات هم میگویند. اگربا آب تلفیق کنید احساس روغنی شکل به زبان شما دست میدهد). که در زبان ژاپنی به معنای خوشمزه است.

زبان در تشخیص عطوطعم Brtcoffee.ir@
جالب است که علاوه بر سنسوری قهوه، زبان قادراست احساس دهانی ویا تلفیقی از وزن نوشیدنی به همراه بافت آن راتشخصی دهد مثلا: شیر وآب که شیرسنگین تراز آب است وتفاوت خامه وشیرکه خامه بافت چرب تری نسبت به شیردارد. البته ناگفته نماند بدون حضور قوای بویایی، تمام  آنچه درباره طعم ها وتوانایی زبان درتشخیص آن گفته شد، اعتباری نخواهد داشت.برای اینکه شما نیزبامن هم نظرشوید، میوه ای رابردارید، بینی خودرا بگیرید وآن را شروع به جویدن کرده و درنهایت ببلعید. هیچ طعمی را متوجه نخواهید شد.

مطالب مرتبط
ماکیاتو لاته (Latte Macchiato) چیست ؟

مواردی که ذکر کردیم بغیر ازاین روش، تفاوت بین آنها باتوجه به گرم ویا سرد بودن هم کمی فرق خواهدکرداماتاهمین جاکافی است بدانید که بخش اعظمی از تفاوت ها درسیستم بویایی است واگربوها وادراک و حواس بویایی شما نباشد تقریبا هیچ سنسوری قهوه را احساس نخواهید کرد.

Flover

ممکن است این روزها درمورد مزه های متفاوت در قهوه بسیار شنیده باشید.برای مثال حضور مزه آلو درقهوه ای خاص یا مزه پسته درقهوه ای دیگر.مهم آن است که بدانیم این مولفه ها درون قهوه اضافه ویاریخته نشده اندبلکه جزو شخصیت وذات آن هستند. زمانیکه شما قهوه را مینوشید، خصوصیات طعمی آشنایی برای شمادارد. گاهی این خصوصیات طعمی آنچنان آشکار هستند که علاوه برشما، افراد دیگری نیز میتوانند درک کنند که دراین حالت به این طعم ها Flover میگویند.

منبع: کتاب قهوه میوه ای قرمز دانه ای سبز نوشته سعید عبدی نسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *