اخبار قهوه, رست قهوه

رست قهوه | معایب رست دادن | نحوه نگهداری قهوه | گاز قهوه

کافئین در برشتگی

 

میزان کافئین در درجات مختلف رست دادن

قهوه در تمامی درجات رست قهوه مقدار مشخصی کافئین را دربرمیگیرد. تنها عاملی که بر میزان سطوح کافئین در هنگام رست ، دمای بسیار بالا و درواقع ان زمانی که دانه در حال سوختن کامل است، کاهش می یابد. کافئین یک محرک هست. کافئین میزان هوشیاری در افراد رابالا میبرد.

کافئین ماده ای جامد است که براحتی سوزانده نمیشود. وقتی بسته قهوه تازه ای خریداری میشود، اگر همان بسته را بمدت یکسال باز بگذارید، عطر و طعم قهوه از بین می رود اما میزان کافئین هیچ تغییری نمی کند. کافئین ماده ای بسیار سخت است و به هیچ عنوان حل یا تبخیر نمی شود.

کافئین به درون فنجان قهوه شما عصاره گیری میشود و رست قهوه به هیچ وجه کافئین موجود در قهوه را از بین نمی برد.نکته ای که باید بخاطر داشته باشید این است که برخی از روش های دم آوری قهوه، کافئین بیشتری نسبت به سایر روش ها، عصاره گیری میکنند. این امر بدلیل زمان دم آوری طولانی تر، دمای بیشتر آب، سابه ریزتر قهوه و عوامل دیگر است که به قهوه اجازه می دهد همه مواد را آزاد نماید. brtcoffee.ir

معایب رست قهوه

معایب رست قهوه در اصل معایبی هستند که بدلیل فرآیند نادرست برشته کاری توسط فرد برشته کار در عطر و طعم قهوه، بوجود می آیند.هریکازاین نقص ها منجر به طعم های خاص و منحصر به فردی می شوند که میتوان به هنگام نوشیدن فنجان قهوه، آن ها را تشخیص داد. چند نقص اصلی در رست وجود دارد. دو مورد اول معمولا نتیجه حرارت خیلی زیاد هستند.

رست قهوه

Facing

Facing این حالت معمولا زمانی اتفاق میافتد که بیش از حد قهوه در دستگاه بارگذاری شده یا اگر از درام دستگاه استفاده می شود، سرعت بسیار بالا یا کند باعث این مشکل می شود. سطح صاف دانه ها به سمت درام دستگاه می چسبد و سطح قهوه را نیم سوز می کند یا می سوزاند. مشابه شماره دو هنگام نوشیدن فنجان قهوه، عطر و طعم سوخته، برشته شده، دودی خواهید داشت

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

مطالب مرتبط
انواع رست قهوه لایت ، مدیوم و دارک و نحوه رست دادن قهوه

Backing

Backing بطور معمول این حالت هنگامی که رست متوقف می شوداتفاق میافتد. همچنان که قهوه برشته می شود، بطور مداوم گرم تر می شود، اما انرژی و گرمای کافی ندارید، گرما نمیتواند همچنان ادامه یابد و کاهش میابد. از طرفی دیگر ، اگر برشته کاری خیلی طولانی شود، طعم های برشته ای را نیز بدست می آورید که طعم غالب، نان است.

برخلاف سه نقص اول ، شمانمیتوانید عیب پخت دانه قهوه را ببینید، اما اگر رنگ بیرونی دانه رست شده را مقایسه کنید و یا هنگامیکه قهوه آسیاب میشود، میتوانید انرا مشاهده نمایید. اگر قهوه خوب برشته شود شکل اصلی آن نسبت به قهوه آسیاب شده بسیار تیره تر است. مانند کیک زرد پخته شده ای که بیرونش طلایی رنگ و قسمت داخلی آن زرد است. قهوه پخته شده، طعم بی مزه و نامطلوبی دارد که همراه عطر و طعم های خشک و بسیار شدید جودوسر همراه خواهد بود و این نقص باعث از بین رفتن اسید ها و قندها میگردد.

رست قهوه brtcoffee.ir

Under development

Under development آیا تابحال قهوه فوق العاده اسیدی داشته اید؟ درک توسعه نیافتگی از ظاهر دانه مشکل است، اما وقتی دانه هارا آسیاب می کنید، متوجه خواهید شد که قهوه های آسیاب شده بطور قابل توجهی شفاف تر از ظاهر دانه ها هستند. این امر ناشی از رست بسیار سریع است. طعم آن بسیار اسیدی خواهد بود و در کامتان خواهد ماند و پس مزه زیادی ندارد.

Over development

Over development اصطلاحی کلی است که برای رست بسیار زیاد بکار می رود. در طعم و مزه، هرگونه اسیدیته را ازدست می دهید و مزه ای ملایم و بدون عطر و طعمی را تجربه می کنید. در حالیکه اکثر قهوه ها دارای برخی از ویژگی های نیم سوز هستند، اما در قهوه های بیش از حد توسعه یافته، کاملا عطر و طعم سوختگی وجود دارد.

رست قهوه brtcoffee.ir

Quaker

Quaker دانه هایی هستند که حاصل میوه های فاقد قند بعلت فقر خاک و عدم وجود مواد مغذی در خاک هستند و در زمان رست کردن به خوبی قابل تشخیص هستند. در واقع کوکر ها بدرستی رست نمیشوند . این دانه ها، رنگ بسیار روشنی دارند و زمانی که از آنها عصاره گیری می شود، طعم ترش و تلخی را در فنجان ایجاد میکنند.

دوره استراحت

در صنعت قهوه این عبارت رایج است که تمام قهوه ها بعد از چند روز رست ، بیات می شوند و عطر و طعم آنها ازبین می رود، امااین موضوع همیشه درست نیست. دانه های اسپرسو بعد از رست شدن به مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا دی اکسید کربن به مقدار بسیار زیادی از قهوه خارج شود.بیشترین خروج گاز در 24ساعت بعد از برشتگی شدن، اتفاق می افتد.

مطالب مرتبط
قهوه اکوادور در امریکای جنوبی

در این مدت اسپرسو عطر و طعم کمتری دارد و رقیق تر می شود. گاز ناشی از قهوه مانع عبور کامل از سابه قهوه می شود و در نتیجه قهوه کمتر از حد معمول عصاره گیری می گردد. با عصاره گیری ازان متوجه می شوید که مدت زمان دم آوری سریع است. همچنین این گاز باعث ایجاد طعم ناخوشایندگی در فنجان می شود.ترکیبات معطر به قهوه عطر و طعم می بخشند اغلب پس از فرآیند برشته کاری، مقداری زمان میبرد تا عطر خود را پخش کنند. اما مطالعات علمی اندکی وجو دارد که اطلاعاتی در خصوص بازه های زمانی لازم جهت ارائه عطرو طعم مطلوب عنوان نمایند.

اگر قهوه تازه رست شده ،حداقل یک روز و در بهترین حالت هفت روز باقی بمانند، بهترین عطروطعم را کسب می کنند.این مدت زمان به میزان زیادی به نوع دانه های قهوه و درجه رست بستگی دارد. برخی از قهوه ها، پنج تاشش روز بعد از رست شدن در بهترین حالت استفاده هستند. این روند (به تعویق انداختن دم آوری برای یک دوره خاص) را معمولا دوره استراحت می نامند. دانه های برشته شده هنگام استراحت، مقدار قابل توجهی دی اکسید کربن آزاد می کنند. این انتشار در طی دوهفته کاهش می یابد. آزاد شدن دی اکسید کربن نشانه ای از تازگی و طراوت دانه های قهوه است.

رست قهوه

نحوه ذخیره سازی قهوه

برای تهیه بهترین قهوه ابتدا باید از کیفیت دانه ها ی قهوه و نحوه ذخیره سازی آن ها بدرستی اطمینان حاصل نمایید تا حداکثر عطر و طعم را در فنجان داشته باشید. دانه های قهوه را بصورت محکم بسته بندی کنید، بطوری که هوا وارد بسته نشود و آن را درجای سرد نگهداری کنید. بزرگترین دشمن دانه های قهوه، هوا، رطوبت، گرما و نوراست.

مطالب مرتبط
تغییرات آب و هوایی می تواند پایان قهوه کلمبیایی را رقم بزند.

جهت حفظ عطر و طعم دانه های تازه رست شده تا حد امکان، آن هارا در ظرف مات و فاقد هوا نگهداری کنید. مشاهده دانه های قهوه میتواند خوشایند باشد اما از قوطی های شفاف اجتناب نمایید، زیر آن ها به نور اجازه می دهند تا طعم قهوه تان را تغییر دهند.دانه های قهوه را در مکانی تاریک و خنک نگه دارید.کابینت نزدیک اجاق گاز بسیار گرم است، از قراردادن قهوه در این مکان اجتناب کنید. بسته بندی های کوچک قهوه برای ذخیره طولانی مدت مناسب نیستند.

قهوه پس از فرآیند رست، رفته رفته تازگی و طراوت خود را از دست می دهد. سعی کنید از بسته های کوچک ترقهوه های تازه برشته شده جهت مصرف یک یا دوهفته استفاده کنید. قرار گرفتن دانه های قهوه در معرض هوا بسیار آسیب زا است. اگر ترجیح می دهید دانه های قهوه خود رادر یک ظرف قابل دسترس یا جذاب نگهداری کنید، شاید ایده خوبی باشدکه دانه قهوه را به چند قسمت کوچک تر تقسیم کنید و در ظرف های بزرگ غیر قابل استفاده که محکم بسته می شوند و عاری از هوا هستند، نگهداری شوند،بخصوص زمانی که قهوه آسیاب شده را خریداری می کنید، کافی است بلافاصله قبل از دم آوری، مقدار مورد نیاز را آسیاب کنید. همچنین می توانید دانه های قهوه را در ظروفی که اهرم کوچک خروج هوا پس از بسته شدن درب، بر روی آن تعبیه شده ، قرار دهید.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

یک نظر در “رست قهوه | معایب رست دادن | نحوه نگهداری قهوه | گاز قهوه

  1. بازتاب: بهترین دانه های قهوه در جهان - بررسی 10 تا از برترین ها 2021 ( قسمت اول ) | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *