آموزش قهوه, اخبار قهوه

ماندگاری قهوه دم کرده، آیا قهوه یک روزه قابل نوشیدن است؟

قهوه دم کرده یک نوشیدنی عالی برای صبح یا هر زمان از روز است. طعم و عطر غنی قهوه، آن را به گزینه ای محبوب برای بسیاری از مردم تبدیل کرده است. اما چقدر می توانید این مایع داغ را قبل از خراب شدن بیرون نگه دارید؟ مدت زمان ایمن ماندن قهوه برای مصرف به عوامل مختلفی مانند دما، قرار گرفتن در معرض هوا و نحوه نگهداری آن بستگی دارد.

همه ما می دانیم که قهوه برای همیشه مزه خوبی نخواهد داشت، اما دقیقاً کی مزه آن بد می شود؟ آیا می توانید قهوه یک روزه را بنوشید؟ چگونه طراوت و طعم قهوه دم کرده را افزایش دهیم؟
ما در قهوه فروشی بی آر تی به همه این سوالات متداول برای دوستداران قهوه پاسخ خواهیم داد. با هم شروع کنیم به خواندن این مقاله .

طعم قهوه دم کرده چقدر ماندگاری دارد ؟

قهوه تا چه مدت مفید است؟ به طور خلاصه، قهوه دم کرده فقط تا 30 دقیقه می تواند دوام بیاورد تا طعم آن شروع به زوال کند. اگر قهوه را برای بیشتر از چند ساعت بیرون نگه دارید، جدا از از دست دادن رایحه دلپذیر و طعم تند، تلخی یا طعم ناخوشایندی ایجاد می کند.

به طور کلی، قهوه سیاه ساده می تواند مدت طولانی تری تازه بماند. اگر اجازه دهید قهوه سیاه ساده و دست نخورده 24 ساعت بعد از دم کشیدن در دمای اتاق بماند، هنوز هم می توان آن را نوشید، اگرچه طعم آن خوب نخواهد بود. 

و اما نوشیدن قهوه داغ با شیر اضافه فقط برای یک یا دو ساعت در دمای اتاق بی خطر است.
بعد ازگدشت یکی دو ساعت  شیر فاسد شده است و می تواند به سرعت خراب شود. اگر مدت زیادی آن را کنار بگذارید، شیر سفت و ترش می شود. بهتر است قهوه را به جای اینکه بگذارید وارد بدن تان شود در سینک ظرفشویی بریزید.
این امر در مورد همه نوشیدنی های مبتنی بر شیر، از جمله لاته، موکا، فراپوچینو و سایر نوشیدنی های قهوه محبوب که از کافی شاپ دریافت کرده اید صدق می کند.

مطالب مرتبط
رست قهوه | معایب رست دادن | نحوه نگهداری قهوه | گاز قهوه

coffee-with-milk

چرا قهوه بعد از مدتی مزه می گیرد

اکسیداسیون دلیل اصلی طعم قدیمی قهوه است. طعم های متمایز قهوه از ترکیبات معطر بسیار فرار تشکیل شده است که هنگام تماس با اکسیژن به راحتی اکسید می شوند.

فرآیند دم کردن قهوه اولین گام در یک زنجیره طولانی از واکنش های شیمیایی است. هنگامی که آب داغ به قهوه آسیاب شده شما وارد می شود، این مولکول ها بلافاصله عطر شدید خود را آزاد می کنند. سپس  روغن و طعم قهوه شروع به از بین رفتن می کند.
به همین دلیل است که ما از آب 195-205 درجه استفاده می کنیم. جوشاندن آب، موجب بیش از حد استخراج  شدن قهوه و باعث دم کشیدن آن می شود.
عطر و طعم آن نیز در چنین دمای بالایی به سرعت از بین می رود.

اکسیداسیون پس از دم کردن متوقف نمی شود. فنجان قهوه شما در معرض اکسیژن است که به تجزیه و واکنش با برخی از ترکیبات آن ادامه می دهد.
حتی اگر برای خوردن بد نباشد و هنوز هم بی خطر باشد، عطر و طعم آن کم کم محو  می شود.

این فرآیند اکسیداسیون در دماهای بالاتر سریعتر اتفاق می افتد. به همین دلیل است که طعم قهوه سرد بیشتر دوام می آورد در حالی که وقتی قوری قهوه رو رو گرمکن داغ قهوه ساز، باعث تلخ تر شدن آن میشود.

ماندگاری قهوه دم کرده در یخچال بیشتر است

نگهداری قهوه دم کرده در یخچال می تواند روند اکسیداسیون را کند کرده و ماندگاری قهوه را بیشتر کند.
به یاد داشته باشید که قهوه را در یک ظرف محکم بسته نگه دارید و زیرا نمی خواهید قهوه شما طعم غذاهای دیگر را در یخچال جذب کند.

coffee-in-fridge

قهوه سیاه می تواند بیش از 24 ساعت در یخچال ماندگار باشد. برخی معتقدند می توانید قهوه سیاه را به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید. اما چرا این کار را  کنید؟
حتی اگر قهوه ساز شما ظرفیت دم  قهوه ای به اندازه 12 فنجان را دارد، مطمئنا نمی خواهید قهوه بیشتری از آنچه در یک روز مینوشید تهیه کنید.

آن را در اسرع وقت بنوشید. وقتی این کنسانتره دم کرده را تهیه کردید، می توانید آن را در شیشه ای که امکان نفوذ هوا به داخل آن نیستنگه دارید. بیش از 2 هفته در یخچال نگهداری نکنید.
بسیاری از دوستداران قهوه سرد این کار را انجام می دهند. آنها یک شیشه کنسانتره سرد تهیه می کنند و هر زمان که می خواهند از قهوه لذت ببرند آن را با آب یا شیر رقیق می کنند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، دم کردن قهوه و نگهداری آن در دمای پایین تر باعث افزایش طعم و عمر قهوه می شود.

مطالب مرتبط
کاهش وزن: دلایل شگفت انگیزی که قهوه سرعت کاهش وزن را افزایش می دهد

آیا می توانید قهوه مانده یک روزه بنوشید؟

این موضوع را می دانیم که نمی خواهید قهوه دیروز خود را هدر دهید. ما نوشیدن قهوه یک روزه را به شما توصیه نمی کنیم. به خصوص اگر قهوه تند شده و بو و طعم ناخوشایندی در خود داشته باشد. در این صورت، این یک فنجان قهوه دلپذیر نخواهید داشت. با خودتان بهتر رفتار کنید، یک فنجان دیگر درست کنید.

اگر قهوه در یخچال نگهداری نشود و سریع مصرف نشود ، ممکن است مستعد کپک زدن شود.

این امرممکن است موجب برخی مشکلات در معده شما شود. همانطور که FDA پیشنهاد کرد ، شیر بیش از 2 ساعت در دمای اتاق تازه نمی ماند. حتی اگر قهوه روزانه خود را در یخچال هم قرار می دهید ،باز هم قهوه یک روزه را مصرف نکنید.

چه مدت زمان کافئین در قهوه دم کرده می ماند؟

بر خلاف سایر اجزای طعم فرار، کافئین پایدار است و پس از دم کشیدن تبخیر نمی شود و یا از بین نمی رود. ممکن است فقدان عطر و طعم را احساس کنید، اما کافئین را احساس نکنید.محتوای کافئین در فنجان قهوه شما بعد از چند ساعت همانطور که تازه دم کرده بودید باقی می ماند.
بنابراین اگر شما فردی هستید که بدون نیاز به طعم خوب قهوه به کافئین نیاز دارید، هنوز هم می توانید از قهوه یک روز مانده آن را تهیه کنید.

لیوان قمقمه یا فلاکس با کیفیت بالا به همراه داشته باشید

ما به شما پیشنهاد می کنیم تا جایی که امکان دارد قهوه را تازه بنوشید. مطمئناً باید منتظر بمانید تا قهوتان سرد شود و زبان خود را نسوزانید. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد قهوه بیشتری دم کنید و کافئین را برای یک روز کامل نگه دارید.

مطالب مرتبط
قهوه استنوفیلا (Coffea Stenophylla) ،دانه های جدید کشف شده قهوه

اگر در شرایطی هستید که مجبورید بیشتر از آنچه می توانید یکبار مصرف کنید قهوه درست کنید، یک لیوان قمقمه یا فلاکس با کیفیت بالا در نظر بگیرید. داشتن این قمقمه ها می تواند قهوه را تا چند ساعت بیشتر گرم و نسبتاً تازه نگه دارد .زیرا اجازه نمی دهد هوا با قهوه تماس پیدا کند و فرآیند اکسیداسیون را کند می کند.

coffee-thermos

در صورت باقی ماندن قهوه ، آنها را به ظرف دربسته منتقل کرده و قهوه را در اسرع وقت در یخچال نگهداری کنید. فقط اجازه ندهید قهوه در دمای اتاق در پیشخوان آشپزخانه شما بماند. با این کار هنوز می توانید از قهوه صبحگاهی خود در شب لذت ببرید.

همچنین ، به خاطر داشته باشید که دانه های تازه آسیاب شده طراوت قهوه شما را تضمین می کند. علاوه بر اینکه قهوه دم کرده را سریعتر مصرف می کنید و آنها را به خوبی نگه داری می کنید ، باید قهوه یا دانه های قهوه کامل خود را نیز به درستی نگهداری کنید. دانه کامل قهوه نیز عمر مفید دارند و فقط برای یک دوره زمانی تازه می مانند.

از اینکه در کنار ما و با خرید از محصولات با کیفیت ما از قهوه تان لذت میبرید خوشحالیم .

اپکیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از بازار دانلود کنید تا امکانات بیشتری از سایت ما را مشاهده فرمایید.

قهوه کرج

قهوه کرج

از همراهی شما سپاسگزاریم. برای آگاهی از جدیدترین محصولات،دستگاه های دم آور و تخفیفات اینستاگرام ما را به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

زندگی برای داشتن قهوه بد خیلی کوتاه است.

شاد باشید.

3 نظر در “ماندگاری قهوه دم کرده، آیا قهوه یک روزه قابل نوشیدن است؟

  1. سپیده خانی گفت:

    بابت راهنمایتون ممنونیم ایا قهوه فله ای را میتوان تشخیص داد که تازه است یا خیر

    1. قاسم براتی گفت:

      قهوه های فله بدلیل تقاضای زیاد بازار تازه رست هستن

  2. Elnaz گفت:

    خب من قهوه دو روزمو خوردم و بعد خوندن اینا احساس میکنم دارم میمیرم.ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *