اخبار قهوه, کمربند قهوه جهان

بهترین قهوه در سال (2020) |آروما (عطروطعم قهوه) |کنیا | یرگاچف

brtcoffee.ir

 

بهترین دانه های قهوه در جهان (2020)

بهترین دانه قهوه عربیکا در جهان در کشورهای مختلف به دلیل سفارش های خاصی ثبت نشده است زیرا بزرگترین عامل آروما (عطر و طعم ) اولویت شخصی است.

به عنوان مثال ، برخی افراد طعم شرابی و میوه ای قهوه کنیا را بیشتر از بالانس کلاسیکی  قهوه کلمبیایی ترجیح میدهند. که شاید دیگران نپسندند.

این پست توسط شرکت BRT ارائه میشود و متخصص در رست تازه قهوه که مستقیما به درب شما تحویل داده میشود، پشتیبانی میشود. هدف آنها این است که به مردم دانش دهند تا بتوانند تابوتهای منفرد را کشف کنند و از “مخلوقات رمز و راز” که برند ها تبلیغ می کنند فاصله بگیرند.

بهترین تست (کاپیینگ) قهوه چیست؟

جواب ساده این است: هیچ تستی وجود ندارد.

طعم و مزه یک تجربه بسیار فردی است. تحت تأثیر:

 ژنتیک شما ، که بر نحوه درک مغز شما از ذائقه های خاص تأثیر می گذارد.

 پرورش ، که شما طعم های خاصی را نسبت به دیگران ترجیح میدهید.

گیرنده های طعم ، که می تواند توسط دارو و رژیم تغییر یافته باشند.

آموزش طعم دهی ، که به شما یاد دهد بهتر بتوانید طعم ها را بشناسید (مشابه طعم شراب)

تجربیات زندگی ، که می توانند خاطرات منفی یا مثبتی در ارتباط با یک طعم داشته باشید.

غذاهایی که اخیراً خورده اید ، که می تواند گیرنده های طعم شما را نیز تغییر دهد.

سطح خلقی و استرس ، که باعث می شود مغز شما طعم ها را تغییر می دهد.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.[/vc_column_text][vc_column_text text_larger=”no”]

بهترین دانه قهوه در جهان (2020)

به همین دلیل است که وقتی کسی می گوید “قهوه X بهترین است” ، منظور آنها این است که “قهوه X بهترین سلیقه من است” ، و این برای شما مفید نیست.

بهترین طعم قهوه برای شما همان چیزی است که خودتان کشف می کنید.

توجه: كدام یك از این قهوه ها را باید خریداری كنید واهمیتی ندارد كه به اندازه باشد.اما  آیا خرید آن تازه رست است ؟ قهوه در طی روزهای اول رست در اوج طعم قرار دارد ، در حالی كه بسیاری از بسته های قهوه روی قفسه های فروشگاه های Starbucks و Amazon هفته ها یا ماه ها قبل از رسیدن آنها به مرحله درب شما قرارداشتند.

 

یک فنجان بزرگ قهوه تازه و ارزان قیمت همیشه بهتر از بهترین (و اغلب گرانترین) میکس های قدیمی قهوه ها می باشد. brtcoffee.ir

1) قهوه تانزانیا

دانه قهوه تانزانیا در کوه های Meru و Mt. Kilimanjaro ، Tanzania رشد کرده. دانه قهوه Peaberry یک قهوه روشن Arabica با بادی متوسط و اسیدیته ای دلچسب از میوه است. بهترین دانه قهوه های تانزانیا دارای طعمی عمیق و غنی هستند و اغلب مزه ای به توت سیاه را نشان می دهند وهمچنین شکلات. و سپس درون شیرینی قهوه باقی می مانند.

مطالب مرتبط
فرآوری قهوه | قهوه سبز | پروفایل دانه قهوه سبز |پوست قهوه

یک رست متوسط را تست کنید ، که آروما(عطر) گل را فراهم می کند و اغلب طعم مربوط به آناناس ، مرکبات یا نارگیل را ارائه می دهد.خوش عطر و طعم است، گاهی اوقات طعم شراب و احساس مخملی روی کام را نشان می دهد.

2) قهوه HAWAII KONA

بهترین دانه قهوه Kona هاوایی در حدود 2،000 فوت از سطح دریا در دامنه های حاصلخیز Mauna Loa و Hualalai Volcanoes در جزیره بزرگ هاوایی پرورش داده می شود ، دانه قهوه Kona به دلیل طعم غنی و در عین حال سبک و با آروما (عطر) پیچیده ای شناخته شده است. مزرعه های مختلف دارای قهوه های متفاوت تحت نام تجاری خود هستند، که نبایستی ترکیب شوند.

یک بالانس عالی با بادی متوسط میباشد ، قهوه Kona غالباً یک قهوه خور را شکار میکند . ویژگیهای تند و شرابی را با عطر عالی نشان می دهد.

4) قهوه نیکاراگوئه

دانه قهوه نیکاراگوئه امسال ورود جدیدی به فهرست دانه قهوه ها نیکاراگوئه است که تعدادی از قهوه های درجه بالا را تهیه کرده است و بهترین دانه قهوه های این کشور دارای رتبه برتر آمریکای مرکزی است. معمولاً دارای طعم های شکلاتی (تیره ، تقریباً شبیه کاکائو) و میوه هایی مانند سیب و انواع توت ها هستند.

4) قهوه Sumatra Mandheling

با داشتن بادی کامل و اسیدیته کم ، دان های Sumatra Mandheling بیشتر به عنوان یک قهوه ملایم شناخته می شود. همچنین آروما و طعم شیرینی و گیاهی ، خاکی ، و عطر پیچیده ای شناخته شده است. این دانه قهوه در منطقه Lintong در شمال مرکزی سوماترا در نزدیکی دریاچه توبا پرورش یافته است.

قهوه های سوماترا به دلیل داشتن بادی کامل و داشتن اسیدیته کم شناخته شده اند ، و این باعث می شود در اینجا بهترین گزینه قهوه کم اسیدیته باشند.

5) قهوه SULAWESI TORAJA

این دانه قهوه چند بعدی در ارتفاعات جنوب شرقی Sulawesi پرورش داده می شود. دانه قهوه Sulawesi Toraja به دلیل داشتن بادی کامل و عطر و طعم غنی و گسترده که با بالانس بسیار متعادل شناخته شده که  دارای نت طعمی از (شکلات تیره و میوه رسیده) است. میزان بادی کمتری نسبت به یک قهوه سوماترا دارد با اینکه کمی اسیدی تر است و دارای خلوص بیشتری نسبت به یک قهوه معمولی Java Arabica است.

شیرینی و تند و تیز توراجا طعم عمیق و دلپذیری با کیفیت تند مشابه بهترین قهوه های Sumatran ایجاد می کند. قهوه Toraja با استفاده از روش مرطوب Giling Basah ، دانه قهوه سبز فرآوری می شود. برای قهوه Toraja یک رست تیره توصیه می شود.

6) قهوه MOCHA JAVA

قهوه MOCHA JAVA شاید معروف ترین ترکیب دانه قهوه ، موکا جاوا شامل قهوه Mocha عربستان (یمن) و قهوه جاوا عربیکا اندونزیایی ، دو قهوه با خصوصیات مکمل باشد. هترین دانه قهوه های یمن موکا دارای شدت بالای سرزندگی و وحشی دلپذیر هستند که باعث تکمیل ملایم بودن قهوه جاوا می شود. میکس سنتی دانه قهوه موکا وجاوا دریک فنجان دم کرده یک بالانس متعادل ایجاد می کند.

مطالب مرتبط
قهوه کنیا | قاره افریقا

7) قهوه ETHIOPIAN HARRAR

قهوه ETHIOPIAN HARRAR قهوه ادویه ای ، معطر و سنگین ، قهوه ETHIOPIAN HARRAR یک قهوه وحشی و عجیب و غریب است که این دانه قهوه بصورت خشک وطبیعی فرآوری میشود. قهوه عربیکا در جنوب اتیوپی در ارتفاعات 4500 و 3300 فوت از سطح دریا رشد می کند. فراوری خشک باعث ایجاد طعم میوه ای می شود که شبیه به شراب قرمز است .

بهترین دانه های قهوه اتیوپی به دلیل داشتن طعم های شراب و میوه ای ، اسیدیته ای با گل و لعاب ، در یک فنجان درخشان ، با شدت و عطر روغنی بسیار غنی و تند شناخته شده است. این قهوه ها غالباً دارای نت های توت فرنگی با کمی از رایحه های یاس هستند.

ETHIOPIAN HARRAR  از نت های ادویه ها از جمله هل ، دارچین ، زردآلو ، مربای زغال اخته و کمپوت را به نمایش می گذارد. برخی از HARRAR ها نت های شکلات بسیار غنی و تیره را به نمایش می گذارند.

توجه: ETHIOPIAN HARRAR  در حال حاضر در بازار موجود نیست ، بنابراین ما به جای آن Sidamo اتیوپی را توصیه می کنیم. brtcoffee.ir

8) قهوه ETHIOPIAN YIRGACHEFFE

قهوه ETHIOPIAN YIRGACHEFFE معطر و ادویه دار ، بهترین دانه های قهوه Yirgacheffe به دلیل داشتن عطر و طعم شیرین و عطری که دارای بادی متوسط و سبک است شناخته شده است. دانه قهوه بصورت خیس فراوری میشود و در ارتفاعات از 5.800 پا تا 6،600 پا از سطح دریا رشد می کند.

Yirgacheffee اتیوپی مشخصه آروما: یک اسیدیته لایت به همراه یک طعم بیاماندنی و تمیز با نت های گلی را به نمایش می گذارد ، شاید مثل نارگیل، و افترتست آجیل و شکلاتی میباشد. قهوه های Yirgacheffe بر خلاف Ethiopian Harrars وحشی دارای نت گل و مرکبات هستند.

اگر قهوه خود را سنگین و شیرین ترجیح می دهید ، یک رست تیره متوسط یا رست تیره را انتخاب کنید ، اگرچه یک رست متوسط به شما  اجازه می دهد تا کیفیت و طعم های بینظیر دانه های قهوه راتجربه کنید.

9) قهوه GUATEMALAN ANTIGUA

در ارتفاعات بیش از 4600 فوت از سطح دریا رشد کرده است ، درجه دانه قهوه آنتیگوا در گواتمالا به عنوان لوبیای سخت معروف است و شامل گونه های

Arabica varietals Catuai (Coffea arabica var. catuai)

Caturra (Coffea arabica var. caturra)

Bourbon (Coffea arabica var. bourbon).

یک قهوه ممتاز استثنایی ، آنتیگوا بهترین کیفیت قهوه گواتمالا را با یک بادی کامل (سنگین تر از قهوه معمول آمریکای مرکزی) و طعم تند اغلب غنی و باعطر نشان می دهد. قهوه آنتیگوا با یک رست تیره برای شما طعم دودی دلپذیر را در فنجان قهوه دم کرده ایجاد می کند.

10) قهوه KENYA AA

دانه قهوه KENYA AA واضح است که یکی از بهترین دانه قهوه برتر جهان در آخر این لیست ذکر شده است اما مطمئناً کمتر از بهترین قهوه کرج نیست. قهوه KENYA AA در بالای 2000 فوت از سطح دریا در ارتفاعات کوه کنیا رشد می کند. AA به بزرگترین اسکرین در سیستم درجه بندی (یا گرید) قهوه کنیا اشاره دارد و مشخصات آن لوبیا فقط قطری کمی بیشتر از یک چهارم اینچ است.

مطالب مرتبط
بهترین قهوه در جهان - 10 تا از برترین ها 2021 ( قسمت اول )

بهترین دانه قهوه KENYA AA دارای بادی کامل و طعم غنی با اسیدیته ای دلپذیر هستند که برخی می گویند درخشان ترین قهوه جهان را تأمین می کند. آروما (عطر) Kenya AA  با رایحه گل و در حالی که انتهای آن شراب با توت و مرکبات است.

قهوه های منطقه کوهستان آبی جامائیکا اغلب به عنوان “بهترین قهوه در جهان” شناخته می شوند ، اما وقتی نوبت به قیمت و کیفیت میرسد ، این یک قهوه ای است که بیشتر استفاده می شود.

قهوه کوه آبی جامائیکا که در منطقه کوهستان آبی جامائیکا رشد کرده است ، اغلب با سلیقه ای خاص و مرکب از چندین طعم ، با بادی کامل و بسیار بالانس توصیف می شود. بسیاری از داوران آن را فنجان قهوه نامعقول خوانده اند و به وضوح در بین بهترین قهوه های لذیذ جهان قرار دارد. brtcoffee.ir

قهوه (KOPI LUWAK (CIVET

ذکر قابل تفکر: قهوه (KOPI LUWAK (CIVET کوپی لوواک ، همچنین به عنوان قهوه Civet یا Cat Poop نیز شناخته می شود ، به دلیل روش فرآوری متمایز خود به درجه ای از شهرت رسیده است

و خیلی جالب هست که، قیمت های که در بین هر پوند در حدود 300 تا 400 دلار معلق است ، این نوع قهوه که از دانه‌های قهوه موجود در مدفوع حیوانی از خانواده زبادان (خانواده گربه سانان) به نام زباد تهیه می‌شود. این حیوان پس از خوردن دانه‌های قهوه، هسته آن را دفع می‌کند که از آن برای تهیه این نوع قهوه استفاده می‌شود. این قهوه گرانترین قهوه دنیا است. اما کاپی لواک اصل به میزان خیلی خیلی کم تولید میشود.

کشت این قهوه در مناطق زیادی از اندونزی که زیر کشت قهوه قرار دارد، به ویژه در سوماترا، جاوه و بالی، لوواک‌ها چه به صورت وحشی و چه به صورت دست‌آموز، در کشت‌زارهای بزرگ قهوه کشت میشوند.

مباحث دیگر

البته ، تفاوت هایی بین مزارع و شرایط خاک ، روشهای فرآوری و غیره در یک کشور وجود دارد. عوامل دیگری که وجود دارند عبارتند از:

(SHG)

تراکم بافت لوبیا ((SHB)

در چه ارتفاعی خاص قهوه از فصلی  برداشت می شود ( دان های قدیمی طعم را از دست می دهند)

گرید (درجه بندی)  (به عنوان مثال ، کنیا می تواند E ، PB ، AA ، AB ، و غیره باشد)

اگر شماقبلاً قهوه بوداده یا رست شده خریداری کردید ، چند وقت پیش قهوه بو داده شده بود؟ و قهوه ای که به مدت 6 ماه در قفسه ها قرارگرفته باشد به اندازه یک قهوه تازه بو داده شده نیست حتی در حد متوسط هم نیست.

یک نظر در “بهترین قهوه در سال (2020) |آروما (عطروطعم قهوه) |کنیا | یرگاچف

  1. بازتاب: بهترین دانه های قهوه در جهان - بررسی 10 تا از برترین ها 2021 ( قسمت اول ) | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *