آموزش قهوه, اخبار قهوه, رست قهوه

قهوه رست ایتالیا را قبل از خواندن این متن نخرید!!

افرادی که به ایتالیا سفر می کنند معمولا با ولع قهوه بازمیگردند . اما وقتی سعی می کنند قهوه رست ایتالیایی را در خانه آماده کنند نمیتوانند آن را درست دم کنند.

یک دلیل وجود دارد: قهوه رست ایتالیایی احتمالاً آن چیزی که شما فکر می کنید نیست.

ما قصد داریم برخی افسانه های رایج را از بین ببریم تا بتوانید از بازاریابی گمراه کننده جلوگیری کرده و قهوه مناسبی را برای صبح خود پیدا کنید.

قهوه رست ایتالیایی در واقع چیست؟

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

منظور از “رست ایتالیایی قهوه” نوعی سبک بو دادن قهوه است. در این روش دانه های روغنی بسیار تیره تولید میشود. این به طور کلی تیره ترین رست موجود است و اغلب برای تهیه اسپرسو استفاده می شود. در این روش رست ، دانه ها قبل از ترک خوردن برای دومین بار، رست میشوند و روغن  آنها به سطح آب می آیند. و این باعث به وجود آمدن عطر و طعمی قوی در قهوه میشود.

چرا اینقدر تیره؟

ما وارد این موضوع خواهیم شد، اما این موارد را در نظر بگیریدکه در قهوه رست ایتالیایی:

  1. رست فوق العاده تیره تمام عطر و طعم را از بین میبرد. دانه های قهوه می توانند قدیمی یا کم کیفیت باشند و متوجه نخواهید شد.
  2. ممکن است قهوه ماه ها قبل بو داده شده باشد و متوجه نشوید.

  3. بیشتر قهوه ها در ایتالیا به صورت اسپرسو دم می شوند. یک رست فوق العاده تیره طعم عمومی “اسپرسو” را به همراه دارد.

  4. دستگاه های اسپرسوی ابتدایی فقط یک تنظیم داشتند و قهوه ها در آنها تفاوت چندانی نداشتند. این به معنای انگیزه کمتری برای رست با توجه به توانایی طعم دهنده خود قهوه بود.

بنابراین این نوع رست در چه سطحی قرار میگیرد؟

قهوه رست ایتالیایی فوق العاده تیره است!!!

این روزها متداول ترین و آسان ترین روش برای توصیف سطح رست یک قهوه ، رنگ دانه آن است. دانه های قهوه یک رنگ شروع میکنند و با قرار گرفتن در معرض گرما به آرامی تیره می شوند.

  •  رست سبک، میوه ای تر و اسیدی تر است و مزه ای نزدیک به میوه خام قهوه دارد. طعم آن طیف گسترده ای بسته به نوع قهوه دارد.

  •  رست متوسط، ​​عطر و طعم “برشته” می دهد و ویژگی های آن بسته به نوع قهوه بسیار متفاوت است.                                                     

  •  رست تیره، مانند شکلات تلخ و آجیل های تست شده دارای طعم “قوی” یا “پررنگ” است. در اینجا می توان طعم های متمایز قهوه را نیز چشید.
  • رست فوق العاده تیره(مثل رست ایتالیایی) طعم بو داده و سوخته ای دارد.
مطالب مرتبط
طرز تهیه کارامل ماکیاتو

در طی رست قهوه ایتالیایی (یا هر فرآیند قهوه ای شدن) یک واکنش شیمیایی در حال رخ دادن است که واکنش میلارد (Maillard) نامیده می شود. اسیدهای آمینه و قندها در مقابل گرمای طولانی مدت به صورتی واکنش نشان می دهند که قهوه ای شدن و طعم خوشمزه ای را که با قهوه رست تیره ایجاد می کنیم تولید می کند.

بیشتر آنچه شما با یک قهوه رست فوق العاده تیره می چشید ، رست است ، نه خود قهوه.

در حقیقت ، بیشتر طعم اصلی قهوه کاملاً برشته می شود – قندها و اسیدها می سوزند و تنها چیزی که باقی می ماند طعم خاکستر است. اگر این همان چیزی باشد که شما ترجیح می دهید مسئله مهمی نیست. اما یک عطر و طعم جهانی وجود دارد که شما آن را از دست می دهید!

تاریخچه کوتاه قهوه رست ایتالیایی

بیایید سه حقیقت را فوراً بررسی کنیم:

  • در حالی که ایتالیایی ها قطعاً نوشیدن قهوه ، به ویژه اسپرسو را رواج می دهند ، قهوه در اصل از ایتالیا نمی آید.
  • از نظر منشا ، چیزی به نام دانه های قهوه ایتالیایی وجود ندارد. گیاهان قهوه به طور طبیعی در آب و هوای ایتالیا رشد نمی کنند، بنابراین باید در جای دیگری تهیه و در ایتالیا بو داده شوند.

واقعیت جالب: شاید بتوانید یک گلدان گیاه قهوه را در طاقچه ایتالیایی پرورش دهید، اما احتمالاً میوه کافی برای تهیه یک فنجان قهوه تحویل نخواهد داد (:

  • قهوه ای که ادعا می شود “رست ایتالیایی” است حتی ممکن است از ایتالیا نباشد. در واقع ، در ایتالیا آنها فقط آن را “قهوه” می نامند.
مطالب مرتبط
پانچ قهوه یک دسر شگفت انگیز با طعمی عالی و اعتیادآور

وقتی ایتالیایی ها رست قهوه را شروع کردند ، بو دادن دانه های قهوه از سرتاسر دنیا معمول بود. برخی قطعاً قدیمی و بی کیفیت بودند.

ساده ترین راه برای تولید مقدار زیادی از یک محصول با مزه سازگار با استفاده از ریشه های مختلف، رست آنها به حدی تیره است که نتوانید تفاوت را متوجه شوید.

وقتی شرکتی این سبک رست را تکرار می کند ، به نوعی مانند این است که شما یک گوجه فرنگی غول پیکر و بدون عطر و طعم می گیرید. مطمئناً ، این یک هدف دارد ، اما در واقع این چیزی نیست که شما میخواهید اگر به دنبال یک قهوه خیلی خوب هستید.

چرا طرفداران قهوه، قهوه رست ایتالیایی نمی نوشند؟

باز هم میگویم، ایتالیا اسپرسو را رواج داد. بسته به شرکت ،رست ایتالیایی می تواند راهی برای گفتن “از این قهوه برای اسپرسو استفاده کنید” باشد.

اما این روزها ، به دلیل پیشرفت های عمده در فن آوری بو دادن و دم کردن اسپرسو ، می توانید تقریباً با هر قهوه ای اسپرسو درست کنید. همچنین می توانید با استفاده از مخلوط اسپرسو یک پوره درست کنید!

بنابراین اگر واقعاً بدنبال آن قهوه خوشمزه هستید ، دیگر نیازی به تاکید بر قهوه رست ایتالیایی نیست.

در حقیقت ، بیشتر متخصصان قهوه به دلیل ناشناخته بودن منشا و کیفیت ، از رست ایتالیایی دور می شوند. یک دنیای کامل از قهوه های خوشمزه وجود دارد. اما قهوه های رست ایتالیایی به طور قابل پیش بینی مزه خوبی دارند.

جایگزین های قهوه های رست ایتالیا

اگر از این قهوه لذت میبردید ، اما میخواهید قهوه ای غنی ، نرم و صاف تر تجربه کنید ، خبرهای خوبی داریم. رست های تیره و چشم نوازی وجود دارد که به هیچ وجه طعم و مزه را به خطر نمی اندازد. قطعاً آن طعم سوخته را هم ندارند. آنها کاملاً قادر به یادآوری خاطرات خوش طعم قهوه هنگام تماشای غروب خورشید توسکانی یا اسپرسوی صبحگاهی شما قبل از کاوش در کولوسئوم هستند.

مطالب مرتبط
تاریخچه موکاپات | درجه مناسب آسیاب

برای دیدن محصولات متنوع ما روی × کلیک کنید.

منابع:
coffeebros

یک نظر در “قهوه رست ایتالیا را قبل از خواندن این متن نخرید!!

  1. بازتاب: گرانیتا قهوه یک دسر ایتالیایی لذت بخش برای روزهای تابستانی | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *