اخبار قهوه, کمربند قهوه جهان, مزرعه قهوه

دوره خشکی مناطق کشت قهوه هند ونگرانی تولیدکنندگان قهوه درکارناتاکا

stand

«متاسفانه» پیش‌بینی اشتباه آب و هوا توسط اداره هواشناسی هند (IMD) کشاورزان قهوه کارناتاکا را با مشکل مواجه کرده است. آنها نگران دوره خشکی مناطق کشت قهوه هند هستند .مزارع قهوه میبایست در ماه ژوئن بین 5 تا 6 اینچ بارندگی داشته باشند.اما مناطق کاشت قهوه در ایالت تاکنون در این ماه به ندرت باران دریافت کرده اند.در کارناتاکا در اوایل فصل موسمی باران ، کشاورزان را در مورد آینده محصول خود بسیار نگران کرده است.

با توجه به پیش‌بینی IMD مبنی بر شروع زودهنگام باران‌های موسمی. تولیدکنندگان قهوه در این ایالت همه چیز را برای بارش باران تا اول ژوئن مهیا کردند . با این حال، مناطق مرکزی قهوه در ایالت، شامل کوداگو(Kodagu)، چیکماگالورو(Chikkamagaluru) و حسن( Hassan)، هنوز نشانه‌هایی از موسم باران فعال را مشاهده نکرده‌اند.

با پیش بینی یک دوره فعال، اکثر کشاورزان قهوه  جهت تنظیم سایه و برای اطمینان از حداکثر نور خورشید . بر روی گیاهان در طول فصل های موسمی  dadap lopping (قطع کردن شاخه های درختان سایه فرعی در مزارع خود) را انجام داده اند . اما،در دو هفته گذشته،به گفته صاحبان مزارع گیاهان قهوه که در حال حاضردارای گیلاس های لطیفی هستند، بیش از حد در معرض گرما و نور خورشید تابستانی قرار گرفته اند.

SARS-Corona Virus-2 Origin and Treatment, From Coffee to Coffee: A  Double-Edged Sword | Open Access Pub

قطع کردن داداپ درست قبل یا در شروع باران های موسمی انجام می شود . زیرا حفظ سایه ضخیم در طول باران های موسمی می تواند منجر به اختلال در جریان آزاد اکسیژن در باغ شود . این ممکن است منجر به ریزش گیلاس ها، وضعیت مرطوب پا و پوسیدگی ساقه در گیاهان قهوه شود. داداپ ها (درختانی از جنس اریترینا) که به سرعت رشد می کنند..

مطالب مرتبط
رست قهوه | معایب رست دادن | نحوه نگهداری قهوه | گاز قهوه

بوز ماندانا،از املاک سوبرامانیا درسانتیکوپا،کداگو گفت: “کل کمربند قهوه برای بادهای موسمی فعال از اول ژوئن آماده شده اند . اما به جای شروع خوب باران های موسمی، ما یک دوره خشکی مناطق کشت قهوه هند داریم که نگرانی های بیشتری را برای جامعه قهوه کاران ایجاد کرده است .  وی می افزاید ، مزارع قهوه باید در ژوئن 5 تا 6 اینچ بارندگی داشتند، اما مناطق کشت قهوه در این ماه تاکنون به‌ندرت بارندگی داشته‌اند.

بیش از نیمی از ماه ژوئن گذشته است و موسمی هنوز فعال نشده است. آقای ماندانا، که همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره قهوه است، گفت: باران برای رشد توت ها و همچنین برای دور نگه داشتن کرم های ساقه خوار سفید از گیاهان قهوه بسیار حیاتی است.

 تأثیر منفی باران های موسمی ضعیف بر محصول قهوه،گلدهی فلفل و تشکیل ذرت و همچنین بر کشت شالیزار

شیریش ویجایندرا(Shirish Vijayendra) ، رئیس سابق انجمن کاشت کارناتاکا و یک کشاورز از مودیگر، با تکرار احساسات مشابه میگویند: که باران های موسمی ضعیف بر محصول قهوه تأثیر منفی می‌گذارد . همچنین بر گلدهی فلفل و تشکیل ذرت و همچنین بر کشت شالیزار در اکثر مناطق ایالت نیز بی تاثیر نبوده است .بیشتر روزها بسیار آفتابی هستند، گویی هنوز در تابستان هستیم.

آقای ویجایندرا افزود: این موضوع علامت خوبی برای اکثر محصولات از جمله قهوه نیست.

آنیل کومار بانداری، رئیس اتحادیه قهوه هند (ICT)و یک مزرعه‌دار بزرگ از سانتیکوپا، گفت، باران های موسمی ضعیف  ودوره خشکی مناطق کشت قهوه هند بدون شک نگرانی‌هایی را برای کاپ های قهوه  ایجاد کرده است.
آقای بنداری هشدار داد: “اگر دوره خشکی مناطق کشت قهوه هند برای 4 تا 6 روز دیگر ادامه یابد، به دلیل شکل‌گیری ضعیف محصول، تاثیر قابل توجهی بر تولید خواهد داشت.

مطالب مرتبط
اسید مالیک قهوه | اسید استیک | قهوه سبز

هيئت بازرگانی نیز نگران است

با تایید این سناریو،جگادیشا، مدیر عامل و دبیر هيئت بازرگانی قهوه،به هندو معتقد است : مناطق کشت قهوه در ایالت در بیش از دو هفته دچار خشکی  است.
او افزود: “دوره خشکی مناطق کشت قهوه هند یک نگرانی جدی برای کل جامعه قهوه و همچنین برای هیئت مدیره است.”

گیتاآگنی هوتری،، مدیر IMD، گفت که دوره فعال باران در مناطق قهوه در ایالت در چهار تا پنج روز آینده پیش بینی می شود.

زندگی خیلی کوتاه است برای داشتن  قهوه بد

از همراهی شما سپاسگزاریم.اینستاگرام ما را دنبال کنید و از اخبار و تخفیفات و محصولات جدید ما باخبر بشید : Brtcoffee.ir@

شاد باشید.

3 نظر در “دوره خشکی مناطق کشت قهوه هند ونگرانی تولیدکنندگان قهوه درکارناتاکا

  1. 9398265897 گفت:

    ممنون از سایت خوبتون برای تولید این مطالب خوب

    1. قهوه انلاین گفت:

      ممنون از همراهی شما

    2. brtcoffee گفت:

      ممنون از اینکه ما رو دنبال میکنید و پست های ما رو میخونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *