اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

بازیافت فنجان های یکبار مصرف قهوه بسیار دشوار است.چرا؟

بازیافت فنجان های یکبار مصرف قهوه

لیوان های یکبار مصرف قهوه یکی از اصلی ترین کالاهای کافی شاپ های جهان است.این لیوان ها برای مشاغل ، ارزان قیمت و مناسب برای مشتریان هستند. اما از آنجا که از هر 400 فنجان قهوه فقط 1 مورد در کشورهای عمده مصرف کننده مانند انگلیس بازیافت می شود.، این مسئله برای افزایش سطح زباله ها مشکل مهمی ایجاد می کند. همچنین به چند دلیل بازیافت آنها دشوار است.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

برای مقابله با این موضوع ،کافه های بیشتری به مشتریانی که لیوانهای قابل استفاده مجدد خود را  پس می آورند،تخفیف می دهند. اما علی رغم این طرح ها، تحقیقات نشان می دهد که حداقل مشارکت در مصرف کنندگان وجود دارد .ارقامی که با شیوع بیماری همه گیر Covid-19 بدتر شده اند.

حال ، چرا بازیافت لیوان های یکبار مصرف بسیار دشوار است؟ و چرا افراد بیشتری به گزینه های قابل استفاده مجدد روی نمی آورند؟ برای کسب اطلاعات بیشتربا قهوه بی آرتی همراه باشید تا ، با صحبت کارشناسان صنعت در مورد این مشکلات  و اینکه برای حل آنها چه کاری می توان انجام داد،آگاهی یابید.

بازیافت فنجان های یکبار مصرف قهوه

لیوان های آماده (یکبار مصرف)

بسیاری ازلیوان های قهوه آماده از پلاستیک های پایه نفتی مانند فوم و پلی پروپیلن یا کاغذ روکش پلی اتیلن ساخته می شوند. این مواد گرما را به خوبی حفظ می کنند و از نشت جلوگیری می کنند .به همین دلیل  این لیوان ها را به یک انتخاب عالی تبدیل می کنند.

با این وجود ، لیوانهای یکبار مصرف برای تولید منابع زیادی دارند. تخمین زده می شود که فقط در ایالات متحده سالانه 20 میلیون درخت و 12 میلیارد گالن آب برای تهیه لیوان های کاغذی استفاده می شود. و در حالی که لیوان های پلاستیکی از منابع طبیعی کمتری برای تولید استفاده می کنند. تولید آنها به طور قابل توجهی انرژی بیشتری دارد.

هر دو پلی استایرن و پلی پروپیلن مقرون به صرفه بوده و به راحتی در دسترس تولید کنندگان قرار دارند . اما بازیافت آنها دشوار است. لیوان های کاغذی نیز یک چالش محسوب می شوند. زیرا برای از بین بردن پوشش پلاستیکی نیاز به بحث دارند.

بازیافت لیوان قهوه یکبار مصرف

دکتر داگنی تاکر بنیانگذار Vessel ، یک شرکت لیوان قابل استفاده مجدد در ایالات متحده است. به گفته او  Vessel یک طرح فنجانی قابل استفاده مجدد برای کافه ها راه اندازی کرده است.  جایی که مشتریان کدهای QR را روی فنجان های Vessel اسکن می کنند . ظرف 5 روز فنجان های استفاده شده را به کیوسک ها یا کافی شاپ های شرکت کننده بازمی گردانند.

داگنی می گوید که عدم دسترسی به امکانات بازیافت و هزینه های بالای بازیافت،به حداقل رساندن ضایعات مرتبط با لیوانهای یکبار مصرف را دشوار می کند. وی می گوید: “فقط 9٪ از كل پلاستیك های تولید شده بازیافت شده است . بیشتر پلاستیک های قابل بازیافت پس از تقریباً 400 مورد استفاده ، مجدداً قابل بازیافت هستند.

“بازیافت کنندگان در سراسر جهان در تلاشند تا بازارهای نهایی پلاستیک هایی را که از طریق امکانات احیای مواد خود سفر می کنند پیدا کنند. قیمت پلاستیک های استفاده نشده نیز کمتر از هزینه بازیافت پلاستیک است .به همین دلیل از نظر اقتصادی برای تولیدکنندگان جذاب نیست. “

به دلیل کمبود گسترده انگیزه های بازیافت،تقریباً نیم تریلیون فنجان قهوه یکبار مصرف هر ساله در سراسر جهان به محل دفن زباله ارسال می شود. تخریب لیوان های فوم و پلی پروپیلن پس از دفع ، 450 سال طول می کشد . در حالی که تجزیه لیوان های پلاستیکی حدود 30 سال به طول می انجامد.

مطالب مرتبط
نایلا: از مهمانداری هواپیمایی امارات تا باریستایی استارباکس

وقتی این مواد تجزیه می شوند ، دی اکسید کربن و متان را در جو آزاد می کنند . در نتیجه به انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کنند.

پلاستیک ها همچنین به پلاستیک های خرد تبدیل می شوند که در سراسر کره زمین پخش می شوند . هوا ، خاک و آب ما را آلوده می کنند. این امر به حیات وحش و محیط زیست آسیب می رساند. و در حالی که تأثیر آنها بر سلامت انسان نسبتاً ناشناخته است.

بازیافت فنجان های یکبار مصرف قهوه

زیست تخریب پذیر و کمپوست

فنجان های قهوه را می توان از مواد زیست تخریب پذیر((ماده یا جسمی) که می تواند توسط باکتریها یا موجودات زنده دیگر تجزیه شود) و  کمپوست(از مواد آلی، به ویژه زباله های آشپزخانه که می تواند به کود تبدیل شود) ، که با گذشت زمان به اجزای پایه خود تجزیه می شوند، تولید شوند.

با این حال ، تفاوت های قابل توجهی بین این دو اصطلاح وجود دارد. لیوان های قابل تجزیه زیست تخریب پذیر هستند ، اما مواد قابل تجزیه بیولوژیکی همیشه قابل تبدیل شدن به کود نیستند.

موادی که قابل تجزیه هستند می توانند با گذشت زمان به عناصر ترکیبی خود تجزیه شوند. در مقابل ، مواد قابل تجمع قابل تجزیه در یک بازه زمانی مشخص به ترکیبات آلی ، معروف به “هوموس(خاک گیاه دار)” تبدیل می شوند.

سپس این مواد مغذی را برای محیط اطراف تأمین می کند.بعلاوه ، این سیستمها فقط در مواقعی کار می کنند که به مصرف کنندگان اطلاع داده شود لیوان ها قابل کمپوست یا زیست تخریب هستند و به امکانات دفع مناسب دسترسی دارند.

کمپوست عمومی یا فرهنگ کمپوست

داگنی  می گوید: “بعضی از فنجان های قهوه قابل کود پذیری هستند . اما تعداد کمی از شهرها خدمات کمپوست عمومی یا فرهنگ کمپوست دارند.”

“در اروپا ، بیشتر از  (24٪) زباله های شهری در محل های دفن زباله (27٪) سوزانده می شوند کمتر از نیمی از آن(31٪) بازیافت می شود  و حتی کمتر از (17٪)کمپوست می شود . وقتی مصرف کننده نتواندفنجان های خود را کمپوست کند ، آنها در محل دفن زباله قرار می گیرند. “

طبق شرایط اتحادیه اروپا ، در شرایط مناسب ، مواد قابل کمپوست صنعتی باید در طی 12 هفته تجزیه شوند و پس از شش ماه کاملاً تجزیه شوند. با این حال ، هنگامی که قرار گرفتن در معرض اکسیژن ، گرما و جریان هوا به حداقل برسد ، لیوان های قابل تجزیه و زیست تخریب پذیر می توانند برای سالها سالم بمانند.

برخلاف انباشت کمپوست های صنعتی ، مکان های دفن زباله کنترل نمی شوند و به طور منظم هوادهی نمی شوند.در نتیجه ، میکروارگانیسم ها موادزیست تخریب پذیر و قابل کمپوست(بدون اکسیژن) از بین میروند . وقتی این اتفاق می افتد ، مواد متان را که یک گاز گلخانه ای است ، در جو آزاد می کنند.

بازیافت فنجان های یکبار مصرف قهوه

چالش های بازیافت اخیر

سومیت لودیا استاد حسابداری در دانشگاه استرالیای جنوبی در آدلاید است. وی توضیح می دهد: “Covid-19 مسئله ضایعات قهوه را بیشتر كرده است”. “با توجه به تأکید بربهداشت غذا ، هجوم به فنجان های یکبار مصرف و کاهش استفاده از فنجان های قابل استفاده مجدد وجود دارد” .طی حدود 12 ماه گذشته ، بیماری همه گیر Covid-19 چگونگی پذیرش صنعت پذیرایی جهانی را تغییر داده است. برای پیروی از اقدامات ایمن Covid  ، بسیاری از کافه ها به طور انحصاری از لیوان ها و ظروف آماده استفاده و از پذیرش لیوان های قابل استفاده مجدد مشتریان خودداری می کنند.

ابیگل فورسایت بنیانگذار و مدیر عامل KeepCup ، شرکت فنجان قهوه قابل استفاده مجددمستقر در ملبورن استرالیامیباشد . وی می گوید: “فنجان های یکبار مصرف به غلط با بهداشت برابر و افزایش مواد زائد پلاستیکی به عنوان نتیجه همه گیری گزارش شده است. در راستای این عقب نشینی ، فرهنگ راحتی به زندگی روزمره رسیده است. “

چین درهای خود را به روی مواد قابل بازیافت وارداتی بست

سطح تولید زباله از زمان قبل از همه گیری به طور مداوم در حال افزایش است. داگنی خاطرنشان می کند که توقف صادرات قابل بازیافت به چین در سال 2018 یکی از موارد اصلی این امر بوده است. در سال 1992 ، چین واردات و فرآوری زباله های قابل بازیافت از سراسر جهان را آغاز كرد . در مدت 26 سال به حدود 45٪ رسید. با این حال ، در سال 2018 ، دولت چین برای سرمایه گذاری بیشتر در زیرساخت های بازیافت کشور ، واردات زباله های قابل بازیافت را ممنوع کرد.

داگنی می گوید: ”چین درهای خود را به روی مواد قابل بازیافت که از ایالات متحده و اروپا می آید بسته است. قبل از این ممنوعیت ، 95٪ از پلاستیک های جمع آوری شده برای بازیافت در اتحادیه اروپا و 70٪ در ایالات متحده فروخته و به چین حمل می شد “. هنگامی که این ممنوعیت وارد عمل شد ، امکانات ملی بازیافت در اتحادیه اروپا و ایالات متحده شوکه شد . شرکت های تولید کننده پلاستیک یکبار مصرف موفق به کاهش تولید برای رسیدن به اهداف خود نشدند.
داگنی می گوید: “وقتی چینی ها از خرید محصولات قابل بازیافت وارداتی دست کشیدند ، بازیافت کنندگان به سمت بازارهای داخلی روی آوردند و از این طریق یک عرضه مازاد و پس از آن افت قیمت ایجاد کردند.” “به همین دلیل است که بازیافت کنندگان در حال ساده سازی و محدود کردن تعداد و انواع مواد مورد قبول هستند.”

فنجان های قابل استفاده مجدد: چالش ها

برای کاهش تقاضای فنجان های آماده (یکبار مصرف)برای تلاش برای مبارزه با زباله . باید بدانیم که چرا مصرف کنندگان این لیوان ها را را به لیوان های قابل استفاده مجدد ترجیح می دهند

مطالب مرتبط
اعداد روی قهوه جوش به چه معناست؟

راحتی یک عامل کلیدی است. داگنی می گوید: “فنجان های قابل استفاده مجدد به راحتی در خانه یا اتومبیل فراموش می شوند.”

در حالی که مشتریان می توانند نیت خوبی درباره میزان زباله تولیدی خود داشته باشند . بازدید از یک کافی شاپ اغلب می تواند یک تجربه بداهه باشد. به این معنی که مصرف کنندگان به لیوانهای یکبار مصرف متوسل می شوند.

هنگام نوشیدن قهوه هنگام حرکت ، فنجان های آماده نیز راهی برای صرفه جویی در وقت و تلاش هستند. آنها می توانند به راحتی دفع شوند.در حالی که لیوان های قابل استفاده مجدد باید در خانه نگهداری و شسته شوند.

تخفیف ها و پاداش ها اثر زیادی ندارند

در سال 2019 ، Sumit و تیم تحقیقاتی او با مصرف کنندگان ، صاحبان کافه ها و سیاست گذاران در استرالیای جنوبی در مورد این موضوع مصاحبه کردند. متأسفانه ، آنها دریافتند که تخفیف ها انگیزه کافی برای تشویق مردم برای استفاده از فنجان های قابل استفاده مجدد را فراهم نمی کند.

وی توضیح می دهد: “تخفیف ها باعث بازیافت نمی شوند” . “چند سنت ارزش تلاش برای بازگرداندن را نداشت و تفاوتی برای مشتریان ایجاد نکرد”.

در مورد تکان دادن مشتریان از راه دیگر ، و گرفتن پاداش برای مشتریانی که می خواهند به فنجان های قابل استفاده مجدد روی بیاورند ، چطور؟
خوب ، در انگلیس ، استارباکس تلاش می کند تا برای سفارش دادن نوشیدنی در لیوان های کاغذی ، 0.05 پوند هزینه را برای مشتریانی که می خواهند مردم را به گزینه های قابل استفاده مجدد سوق دهند ، ارائه دهد.  در حالی که 48٪ از مشتریان ادعا می كردند كه لیوانهای شخصی خود را برای جلوگیری از هزینه های بازیافت به همراه دارند. جذب این طرحها فقط در حدود 1٪ تا 2٪ در كافی شاپ های كشور بوده است.

مطالب مرتبط
باریستای اهل دبی که قهوه 3درهمی آن استارباکس و کوستا را شکست میدهد

بازیافت فنجان های یکبار مصرف قهوه

ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از لیوان های قابل استفاده مجدد

به منظور تشویق دائمی و اجتناب از فنجان های یکبار مصرف ، نیاز به تغییر است. پروژه های زیربنایی در مقیاس بزرگ برای بازیافت فنجان های یکبار مصرف قهوه ، به سالها حمایت و سرمایه گذاری دولت نیازدارند .این یک گزینه فوری نیست. در سراسر جهان ، مشاغل به طور فزاینده ای راه حل های مدور مدیریت پسماند را ارائه می دهند. داگنی می گوید: “با درک اینکه لیوان پلاستیک یکبار مصرف یک مشکل است ، چندین شرکت لیوان قابل استفاده مجدد راوارد بازار کرده اند”. “با درک بهتر خطرات پلاستیک های یکبار مصرف ، پول بیشتری برای افزایش آگاهی اختصاص داده شده است.”

Vessel از فولاد ضد زنگ برای ساخت لیوان های قابل استفاده مجدد خود استفاده می کند. مشتریان می توانند لیوان های Vessel را در کافه های شرکت کننده در این طرح با نرخ مشابه لیوان های یکبار مصرف درخواست کنند. و به راحتی می توان آنها را به یکی از مکان های مناسب برای بازیافت برگرداند.

داگنی توضیح می دهد که این سیستم دایره ای تجربه بهتری را به کافه ها و مشتریان ارائه می دهد. مصرف کنندگان نیازی ندارند که لیوانهای قابل استفاده مجدد خود را به همراه داشته باشند یا بشورند . و کافه ها قیمت مشابهی را که برای لیوان های یکبار مصرف تهیه می کنند ، پرداخت می کنند.

نفوذ درمردم

ابیگیل می گوید: “یکی از بزرگترین انگیزه های اجتناب از لیوانهای یکبار مصرف ، دانستن این موضوع است که دیگران نیز همین کار را می کنند.

این تغییر اجتماعی در ایجاد یک سیستم دایره ای ضروری است. هرچه تعداد ماگهای(لیوانها) قابل استفاده مجدد بیشتر باشد ، طبیعی تر و قابل قبول تر خواهد بود.

سامیت می افزاید: “هنجارهای اجتماعی اطراف لیوانهای یکبار مصرف آن را به یک موضوع فرهنگی تبدیل می کنند.” “مطالعات نشان می دهد ما برای تشویق به بازیافت در بین نوشندگان قهوه به یک تغییر فرهنگی نیاز داریم. “

بازیافت فنجان های یکبار مصرف قهوه

در چشم انداز فعلی بخش قهوه ، بعید به نظر می رسد که تعداد فنجان های یکبار مصرف که به محل دفن زباله می روند تا بهبود یافتن چارچوب های بازیافت کاهش یابد .در حالی که کافی شاپ ها و مصرف کنندگان بر ایجاد این زیرساخت ها محدود هستند ، درخواست آنها از نهادهای حاکمیت مهم است.

در این بین کافی شاپ ها می توانند نحوه سرو قهوه را کنترل کنند و مشتریان هم  بیشتر مراقب ظروف مورد استفاده خود باشند. با سرمایه گذاری در سیستم های دایره ای بیشتر و اتخاذ طرح های لیوانی قابل استفاده مجدد ، می توان از مکان های دفن زباله و آلوده کردن کره زمین جلوگیری کرد.

از همراهی شما سپاسگزاریم . آخرین اخبار ،محصولات، تخفیفات را در اینستاگرام مابه آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

شاد باشید.

منبع :https://perfectdailygrind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *