آموزش قهوه, اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

قهوه تخمیر شده ( Fermented Coffee ) چیست؟

هنگامی که صحبت در مورد شراب و آبجو می شود نوشیدنی های تخمیر شده مورد توجه قرار می گیرند.  اخیراً کومبوچا ، یعنی چای تخمیر شده ،محبوبیت پیدا کرده است. از تخمیر به طور سنتی برای افزایش میزان الکل یک نوشیدنی استفاده می شود . اما بدانیم که در تخمیر معجونی پر از پروبیوتیک ها و باکتری های مفید ایجاد می کند.طبیعی است که تعجب کنید آیا می توانید قهوه را تخمیر کنید یا خیر ؟ و پاسخ ساده این است که بله!.قهوه تخمیر شده مشابه چای تخمیر شده است و بسیاری از شرکت های تولیدکننده قهوه در حال آزمایش قهوه کومبوچا هستند. در این مقاله ، هر آنچه در مورد قهوه تخمیر شده باید بدانید را به شما خواهیم گفت.  بیایید شروع کنیم! اپلیکیشن قهوه آنلاین مارا را بر روی تلفن همراهتان نصب کنید و شروع به خواندن کنید.

تخمیر چیست؟

نگران نباشید – ما این کلاس را به کلاس علمی تبدیل نمی کنیم ، اما مهم است که قبل از اینکه بتوانیم به طور معنی داری در مورد قهوه تخمیر شده صحبت کنیم ، بدانیم تخمیر به طور عام چیست.

تخمیر فرآیند تجزیه قند است که از مخمر و سایر باکتری ها به عنوان منبع غذایی استفاده می شود. از آنجا که مخمر از قند تغذیه می کند، الکل را به عنوان محصول جانبی تولید می کند. هر چه فرآیند تخمیر طولانی تر شود، آب حاصل از آن شیرین تر خواهد شد و محتوای الکل بیشتر می شود. جالب اینجاست که تخمیر یک فرایند تنظیم خودکار است زیرا برخی از اشکال مخمر نمی تواند بیش از حد آستانه غلظت الکل زنده بماند. آبجو سازها  از این واقعیت برای کنترل قابل اعتماد و مداوم الکل آبجو استفاده می کنند.

مطالب مرتبط
انواع رست قهوه لایت ، مدیوم و دارک و نحوه رست دادن قهوه

تخمیر و قهوه

 قهوه از کجا وارد این تصویر می شود؟ وقتی گیلاس های قهوه برداشت می شوند و دانه ها آماده می شوند،یک قسمت اصلی فرآیند تخمیر صورت میگیرد . به طور سنتی ، گیلاس های قهوه به طور طبیعی پردازش می شدند . اجازه می دادند در مقابل آفتاب با گیلاس قهوه کاملا سالم خشک شوند. در مرحله خشک شدن ، تخمیر به طور طبیعی اتفاق می افتد و طعم های شیرین قندی را به دانه ها می دهد. در پرورش قهوه مدرن ، برداشتن گیلاس قهوه به طور کامل و تخمیر مصنوعی با خیساندن دانه ها در آب معمول است. این نوع تخمیر یکی از عناصر اساسی تولید قهوه است . اما منظور بیشتر مردم هنگام صحبت در مورد قهوه تخمیر شده نیست.

قهوه تخمیر شده

وقتی می گوییم قهوه تخمیر شده ، ما به تخمیر قهوه دم کرده اشاره می کنیم . شبیه چیزی مانند شراب که نوعی آب انگور تخمیر شده است. تخمیر قهوه بعد از دم کردن نوشیدنی شبیه کامبوچا درست می کند که اکثر مردم خلاقانه آن را “کامبوچای قهوه” می نامند.کومبوچا فرآورده‌ای از گلسنگ‌ها می‌باشد (کلمه کومبو به معنی خزه‌ی قهوه‌ای و چا به معنی چای) که ترکیبی است از تعدادی باکتری و مخمرها که با شیوه‌ی پرورشی مخصوص تهیه می‌شود و مملو از موجودات زنده‌ی مفید می‌باشد که بدن انسان به تمامی آن‌ها احتیاج دارد.

 قهوه کامبوچا چه مزه ای دارد ؟

قهوه تخمیر دم کرده یک نوشیدنی با شباهت های زیادی با کامبوچای سنتی تهیه شده با چای را دارد . کومبوچا قهوه دارای کیفیتی ملایم ، دارای احساس دهان نرم و مخملی ، اسیدیته بسیار کم و کمی گاز مانند کربناسیون برای آن است.

مطالب مرتبط
9barista با جیمز هافمن

دقیقاً مانند کامبوچا که با چای سیاه یا سبز درست می شود ، کامبوچای قهوه بیشتر طعم و مزه پایه دم کرده قهوه را حفظ می کند.
ما تمایل داریم که روست های متوسط برای کامبوچا قهوه  را دوست داشته باشیم . اما اگر بتوانید استخراج را درست انجام دهید ، تفت های سبک نیز به خوبی کار می کنند. روست های تیره بهترین انتخاب برای قهوه تخمیر نیستند زیرا طعم های پررنگ می توانند به راحتی بر اثرات ظریف تخمیر غلبه کنند.

قهوه تخمیر شده

طرز تهیه قهوه تخمیر شده در خانه

اگر خودتان علاقه مندید از این دسته قهوه را بخورید ، در اینجا یک دستورالعمل سریع و آسان برای شما آورده شده است. تهیه کومبوچا قهوه کاری سخت تر از تهیه کومبوچا معمولی با چای نیست .

تجهیزات:

  • ظرف شیشه ای یا سرامیکی
  • فیلتر قهوه یا پارچه
  • باند لاستیکی (واشر پلاستیکی)

مواد لازم :

  • 2 قاشق دم کرده قهوه
  • ½ فنجان شکر
  • كومبوچا اسكوبی

دستورالعمل :

در یک ظرف  شیشه یا سرامیک که گزینه مناسبی هستند – 2 قاشق قهوه داغ تازه دم کرده را با ½ فنجان شکر ترکیب کنید. هم بزنید تا شکر حل شود و اجازه دهید مخلوط تا دمای اتاق خنک شود.
SCOBY ( كومبوچا اسكوبی ) را اضافه کنید و روی ظرف را با یک فیلتر قهوه یا پارچه بپوشانید. با محکم نگه داشتن پوشش با نوار لاستیکی مطمئن شوید که محکم در بسته شده است.
حداقل به مدت 7 روز مخلوط را در دمای اتاق و در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. بعد از 7 روز یک بار در روز مقدار کمی از کامبوچا را از طریق نی میل کنید تا به طعم دلخواه خود برسید.

مطالب مرتبط
قهوه و هیدراته ، آیا قهوه باعث تشنگی میشود ؟

یادداشت ها :

اگر با اصطلاح SCOBY آشنایی ندارید ، این کلمه مخفف  “فرهنگ همزیستی باکتری ها و مخمر” است که برای تهیه نوشیدنی های تخمیر شده استفاده می شود.
قهوه اسیدی تر از چای است و حاوی روغن های طبیعی دانه قهوه است. هر دو عامل با هم ترکیب می شوند تا احتمال خراب شدن کامبوچا قهوه را در طی فرآیند تخمیر افزایش دهند. ضروری است که قبل از مصرف قهوه ، کومبوچا را با دقت بررسی کنید. اگر کامبوچا بو یا ظاهر بدی دارد ، کل محلول را دور بریزید و دوباره امتحان کنید.

از همراهی شما سپاسگزاریم.

برای آگاهی از جدیدترین محصولات و تخفیفات اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

زندگی خیلی کوتاه است برای قهوه بد

شاد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *