اخبار قهوه, کمربند قهوه جهان, مزرعه قهوه

قهوه و تاریخچه قهوه جهان (قسمت اول)

brtcoffee.ir

brtcoffee.ir

تاریخچه قهوه

شامل جزئیات در مورد کلیه جنبه های تاریخچه قهوه از خاستگاه گیاه قهوه و اولین مصرف انسان قهوه تا به امروز، و قهوه که دومین کالای معامله شده در جهان و تداوم ظهور بازار تخصصی شده است.

همچنین به نقل از قهوه های تاریخی و اطلاعات مربوط به قهوه خانه های اولیه، و برخی از این قهوه خانه های تاریخی که هنوز هم امروزه وجود دارند.

تاریخچه زمانی قهوه

این جدول زمانی قهوه شما را در تمام نقاط عطف در طول جنبه های مختلف تاریخ قهوه از جمله سیر تکاملی اون آشنا می کند.

تاریخچه قهوه / 1600-1650

تاریخ قهوه / 1650-1700

تاریخچه قهوه / 1700-1750

تاریخ قهوه / 1750-1800

تاریخچه قهوه / 1800-1850

تاریخ قهوه / 1850-1900

تاریخچه قهوه / 1900-1950

تاریخچه قهوه / 1950-حال [vc_row css=”.vc_custom_1490013332339{margin-bottom: 25px !important;}”][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

حقایق جالب:

افسانه کشف قهوه مربوط به شخصی به نام کالدی و بزهای رقصنده وی است.

تاریخ اولیه قهوه درسال 1674 در انگلیس با یک مقاله چاپی با عنوان “عریضه زنان علیه قهوه” بود. در قرن هجدهم، کافه های انگلیسی به عنوان ” penny universities” ” خوانده می شدند.

کشف قهوه

بیشتر مورخان بر این عقیده اند که مصرف قهوه انسان ابتدا در مناطق کوهستانی اتیوپی ، که بعداً به نام Abyssinia مشهور شده است ، احتمالاً در بین مردم منطقه Oromo صورت گرفته است.

با این حال ، هیچ مدرک مستقیمی در مورد کسی که قهوه را قبل از دهه 1600 میلادی در حال تولید یا استفاده از آن می باشد ، وجود ندارد ، بنابراین تاریخ های قبلی که متعاقب آن است ، بر اساس شواهد غیرمستقیم است.

کالدی چوپان گله بزها

داستانی که بسیاری معتقدند تا قبل ازسال 1671 در چاپ نیامده است ، شامل چوپان گله بزها به نام کلدی است که درمنطقه Kaffa  در جنوب غربی اتیوپی و در بالای آفریقا زندگی می کرد.

وقتی کالدی فهمید که بزهای او بعد از خوردن برخی از انواع توت های قرمز به طور ناگهانی پرانرژی می شوند ، سپس خود توت های قهوه را امتحان کرد و فهمید که آنها اثر بسیار انرژی زایی دارند.به زودی برخی راهبان محلی نیز میوه قهوه را امتحان می کردند و از توانایی آن در دعا و مدیتیشن بعد از مصرف انواع توت ها تاییدکردند. استفاده از انواع توت های قهوه به زودی در میان سایر صومعه ها رواج پیدا کرد و مسیر خود را در سراسر جهان آغاز کرد.

مطالب مرتبط
فکر می کنید قهوه عملکرد ورزشی شما را افزایش می دهد؟

امروزه مقادیر قابل توجهی قهوه در منطقه رشد می یابد وفقط افراد بومی منطقه درختان قهوه را می دانند.

قبیله GALLA TRIBE در اتیوپی

همچنین داستانهایی از قبیله گالا اتیوپی وجود دارد که بعد از خوردن انواع توت ها با دنبه حیوانات انرژی احساس شده را متوجه شده اند.

قهوه یک ماده غذایی محسوب می شد و توسط این قبایل اتیوپی مصرف می شد که انواع توت های کاملا رسیده راکه شامل پوست میوه و دان قهوه را له می کردنند ، و سپس آن را با دنبه حیوانات مخلوط کرده و به شکل گلوله های غذایی درست میکردند که بعنوان انرژی زا عالی در سفرهای دور استفاده میکردند .

انواع توت های قهوه نیز در آب سرد  قرار داده شده و برای خیساندن آن باقی مانده است.

داستان های توطئه چینی، عاشقانه ، و مذهبی

داستان چگونگی کشف قهوه و رواج آن در همه کشورهای مهم روی زمین یک داستان جذاب است که شامل عاشقانه ، سیاسی ، دینی ، فتنه ، قهرمانانی ، فریب ، حرص و نوآوری است.

از یک گله بز با جویدن قهوه را در زمان های قدیم در کوه های اتیوپی گرفته تا 400 میلیارد فنجان قهوه که هر روز در سرتاسر جهان مصرف می شود!

داستان قهوه شامل پیچ و تاب های بسیاری است . قهوه سبز در سراسر اقیانوس قاچاق می شد ،که در طول مسیر پراز راهزن هایی درخشکی و دریایی ، وتحریم هایی توسط دولت ها و روحانیت انجام میشد تا به دست پادشاهان برسد.

عمر عارف عربی

افسانه سنتی دیگری مردی به نام عمر را توصیف می کند که یک عارف عرب بود و دشمنان او را به بیابان تبعید کردند. که درآنجا از گرسنگی بمیرد ، اما او بخاطر مصرف سوپ تهیه شده از انواع گیلاس های قهوه ای که در آن یافت میکرد ،جان خود را نجات داد.در نزدیکی شهر موچا این وقایع عمر را به عنوان یک نشانه مذهبی تعبیر کردند.

مطالب مرتبط
لیوان کاغذی و اثرات زیست محیطی آن

روابط غیر مشروع در نام قهوه

گیاهی که امپراطوری قهوه برزیل را آغاز کرد ، یک دسته از گل پنهان شده بود که هدیه جدائی از همسر فرماندار Guiana پس از ارتباط غیرقانونی او با یک ستوان برزیلی در مأموریت برای حل و فصل اختلافات مرزی بود … و قهوه را بدست آورد!

امروزه فقط نفت به عنوان کالای ارز خارجی بین کشورها ، کالایی با ارزش تر در بازارهای جهانی است و به عنوان کالایی در معاملات آتی و کالاهای اساسی از جمله در نیویورک و لندن مورد معامله قرار میگیرد.

امروزه قهوه همچنین مسئول صدها میلیون شغل از کشت قهوه و فرآوری قهوه گرفته تا تجارت قهوه ، حمل و نقل و بازاریابی قهوه است.

بسیاری از اقتصادهای حدود 70 کشور در درجه اول به قهوه وابسته هستند.در کل صنعت قهوه سالانه حدود 60 میلیارد دلار تولید میشود.

با این حال ، قهوه فقط یک نوشیدنی دم کردنی است که از یک دانه ساده تهیه می شود ، که در مرکز یک گیلاس کوچک قراردارد که روی یک درختچه / درخت متوسط رشد می کند و هر ساله یک بار تولید محصول می کند. پس از برداشت انواع گیلاس ها ، آنها را فرآوری ، خشک ، بو داده ، پهن می کنند و سپس عصاره گیری میکنند.

مراقبت صحیح از خاک تا آسیاب کردن قهوه ، طعم و مزه عجیبی را نشان می دهد ، که هر منطقه دارای تفاوت های مختلف و طعم های اصلی است و فقط رست مناسب باعث تقویت و ظهور بهترین کیفیت دان قهوه می شود.

تاریخچه قهوه MAXWELL

1886 – جوئل چك ، صاحب یك عطاری سابق ، بِلِند قهوه خود را به نام ” Maxwell House ” پس از Nashville ، هتل Tennessee كه در آن بِلِند محبوب خود را ارائه داد.

1926 – شعار ” Maxwell House خوب تا آخرین قطره” را بعنوان علامت تجاری خو ثبت کرد که تا امروز ادامه دارد.

1942 – سربازان آمریكا در جنگ جهانی دوم قهوه های Maxwell House به عنوان بخشی از جیره های سرباز هامیدادند . تقاضای زیاد مردم ایالات متحده به قهوه منجر به کمبود آن شد در نتیجه ایالات متحده برای مردم قهوه را سهمیه بندی کرد. پس از جنگ ، قیمت قهوه همچنان افزایش یافت.

مطالب مرتبط
الگوریتم ها کمک میکند به جواب سوال "آیا قهوه برای ما مفید است؟" برسیم

تاریخچه قهوه در کلمبیا

دهه 1840 – سرانجام قیمت های قهوه پس از یک دوره تولید سریع وانبوه قهوه در جاوا و برزیل پایین آمد. پس از این قیمت قهوه تا دهه 1890 به شدت افزایش می یافت. در این مدت افزایش ارزش قهوه به عنوان یک کالا بسیاری از ملل های دیگر را ترغیب به تولید عمده قهوه از جمله کلمبیا کرد.

1903 – پس از جنگ هزار روز ، کلمبیایی ها از زمان صلح لذت می برند و قهوه را به یک محصول بزرگ ومهم اقتصادی تبدیل کردند. . مناطق Tolima و Cundinamarca مکان های بزرگ مزارع قهوه هستند ، و کشاورزان شروع به رشد قهوه در مناطق کوهستانی غربی Caldas و Antioquia می کنند. راه آهن های جدید ساخته شده است که توانایی کشور در صادرات قهوه را افزایش دهند.

1905 – کلمبیا 500.000 کیسه قهوه صادر کرد. این تعداد تا سال 1915 دو برابر شد.

1914 – کانال پاناما به نفع صادرات قهوه کلمبیا باز می شود. بندر Buenaventura بسیار مهم شد.

1914 – سهم کلمبیا از واردات قهوه ایالات متحده از 687،000 کیسه به 915،000 کیسه افزایش یافت.

1960 – شخصیت تبلیغاتی خوان والدز توسط فدراسیون قهوه کلمبیا معرفی شد ، این انجمن که بیش از نیمی میلیون کشاورز قهوه کلمبیا را اداره می کند. خوان والدز به عنوان یک کشاورز متواضع قهوه به تصویر کشیده شده است که دانه های قهوه را یکجا و همزمان با قاطر بسته بندی انجام میدهد.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

2 نظر در “قهوه و تاریخچه قهوه جهان (قسمت اول)

  1. بازتاب: بهترین دانه های قهوه در جهان - بررسی 10 تا از برترین ها 2021 ( قسمت اول ) | brtcoffee.ir
  2. بازتاب: خصوصیات قهوه در مناطق مختلف جهان | قهوه آسیا | قهوه یمن | قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *