اخبار قهوه, کافه ها

کتاب “قبل از سرد شدن قهوه”، سفری در محور زمان را بخوانید

پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

پیش از سرد شدن قهوه

رمان “پیش از سرد شدن قهوه” از نویسنده ژاپنی توشیکازو کاواگوچی به فارسی منتشر شد. مون ناشر رمانی است که توسط روشنک ضرابی به فارسی ترجمه شده است. نسخه اصلی  این کتاب در سال 2015 منتشر شد . و ترجمه انگلیسی کتاب توسط جفری تروسلوت در سال 2019 منتشر شد . در کوچه کوچکی در توکیو ، کافه ای وجود دارد . این کافه بیش از صد سال است که با دقت قهوه دم کرده را سرو می کند . اما این کافی شاپ تجربه ای منحصر به فرد به مشتریان خود ارائه می دهد: فرصتی برای سفر به گذشته .

با دانلود اپلیکیشن قهوه بی آر تی از بازار میتوانید کتاب های  تخصصی قهوه شامل کتابهای ترجمه شده و نوشته شده در حوزه تخصصی قهوه را خریداری کنید و با قهوه های خوبِ قهوه آنلاین بی آر تی بخوانید.

در “قبل از سرد شدن قهوه” ، ما با چهار بازدید کننده از این کافی شاپ ملاقات می کنیم . در یک کافه توکیو یک صندلی در دورترین نقطه از درب وجود دارد. افسانه های محلی می گویند این صندلی می تواند شما را در طول زمان به عقب برگرداند  به شرطی که از لیست خاصی از قوانین پیروی کنید. هر یک از این چهار نفر امیدوارند از پیشنهاد سفر در کافه استفاده کنند . زیرا برای سفر به زمان گذشته انگیزه‌‌های خاصی دارند: مواجهه با مردی که آن‌ها را ترک کرده، گرفتن نامه‌ای از شوهری که دچار آلزایمر زودرس شده، دیدن خواهری برای آخرین‌بار و دیدن دختری که هرگز فرصت خوب شناخته‌شدنش به دست نیامده است .

اما سفر به گذشته  خطرات خاص خودش را دارد : مشتریان باید روی صندلی خاصی بنشینند . نمی توانند از کافه خارج شوند .و در نهایت ، قبل از سرد شدن قهوه باید به زمان حال بازگردند . داستان زیبا و تأثیرگذار کاواگوچی این سوال قدیمی را بررسی می کند:که اگر بتوانید به گذشته سفر کنید ، چه چیزی را تغییر خواهید داد؟  مهمتر از همه ، دوست دارید با چه کسی ملاقات کنید .شاید برای آخرین بار؟

قسمتی از داستان

قبل از سرد شدن قهوه ، ملاقات فومیکو با دوست پسرش آغاز می شود که او آن را “گفتگوی جدی” می نامد. او به یک پیشنهاد امیدوار است ، اما دوست پسرش  با جدایی به او ضربه می زند. تا اینجا ، بسیار قابل پیش بینی است. گورو به ایالات متحده نقل مکان می کند .یک هفته می گذرد و فومیکو  شروع به عزاداری در فراغ او می کند . او افسانه شهری محلی پیرامون صندلی سفر در زمان را به خاطر می آورد. از کافه دیدن می کند .

با ناامیدی از کارکنان کافه می پرسد که آیا داستان این صندلی حقیقت دارد . آنها  اعتراف می کنند که وجود دارد . کارکنان کافه به او میگویند می توانید به یک لحظه انتخاب شده در گذشته سفر کنید. اما این که شما نمی توانید صندلی را ترک کنید .هر چه می گویید یا انجام می دهید حال حاضر را تغییر نمی دهد . و یک محدودیت زمانی وجود دارد: سفر در زمان با ریختن قهوه شروع می شود و شما باید آن را قبل از سرد شدن قهوه به پایان برسانید . اگر این کار را نکنید ، شما جای زن را می گیرید که تقریباً همیشه روی آن صندلی نشسته است . زنی که یک شبح  است او روزی یک بار صندلی را ترک می کند تا به توالت برود و این زمانی است که می توانید بنشینید و به عقب سفر کنید.

افسانه درست است ، زیرا فومیکو به زودی متوجه می شود که دوست پسر او ناگهان او را برای کار در ایالات متحده ترک می کند و او حاضر است برای بازگشت و جلوگیری از او هر کاری انجام دهد.

مطالب مرتبط
فرآوری قهوه بصورت عسلی honey

فصل ها به صورت اکشن نمایش داده می شوند و ریتم متمایزی در عمل وجود دارد. فومیکو یکی از چهار داستان این کتاب است . از خواندن آن لذت خواهید برد.

Before the Coffee Gets Cold': As an agent of time travel, this coffee has limitations | The Japan Times

کاواگوچی در سال 1971 در اوزاکا متولد شد. او قبلاً تهیه کننده ، کارگردان و نویسنده گروه تئاتر Sonic Snail بود. آثار او به عنوان نمایشنامه نویس شامل “COUPLE” ، “Sunset Song” و “Family Time” است. رمان “قبل از سرد شدن قهوه” برگرفته از نمایشنامه 1110 محصول کاواگوچی است که برنده جایزه بزرگ دهمین جشنواره درام سوگینامی شد.

از همراهی شما سپاسگزاریم. برای آگاهی از جدیدترین محصولات و تخفیفات اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

زندگی برای داشتن قهوه بد خیلی کوتاه است.قهوه خوب را در کنار کتاب خوب نوش جان کنید.

شاد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *