اخبار قهوه, کافه ها

موج قهوه چیست؟ چقدر در مورد این چهار موج قهوه می دانید

قهوه و قهرمانی و ورزش

فرهنگ قهوه طی سالها تکامل یافته است و بسیاری از روندهای مدرن پیرامون قهوه برای پدربزرگ و مادربزرگ ما عجیب به نظر می رسد. در حالی که گیاه و دانه های قهوه عمدتا بدون تغییر باقی مانده اند . اما نحوه رشد ، فرآوری ، فروش و تهیه قهوه همگی در قرن اخیر اتفاق افتاده است.بسیاری از افرادی که قهوه را مطالعه می کنند،تکامل قهوه را به سه مرحله یا موج متمایز تقسیم کرده اند. که هر یک نشان دهنده یک تغییر چشمگیر در نحوه تهیه و نوشیدن قهوه توسط افراد است. اخیراً بحث هایی مبنی بر اینکه ما در حال ورود به موج چهارم هستیم ، وجود دارد. اما همه مطالعه کنندگان قانع نشده اند و این موضوع بحث بسیاری است. قهوه فروشی آنلاین بی آر تی  در این مقاله ، در مورد سه موج قهوه تثبیت شده بحث خواهیم کرد . کمی هم در مورد امکان ایجاد موج چهارم صحبت خواهیم کرد.با ما همراه باشیدتا بدانید موج قهوه چیست؟

قهوه موج اول

چهار موج قهوه

قهوه موج اول به قهوه ای که به صورت عمده در درجه اول به رستوران ها ، هتل ها ، غذاخوری ها و دیگر موسسات بزرگ مانند سوپرمارکت ها فروخته می شود، گفته می شود. قهوه موج اول در واقع انتقال حجم زیادی از قهوه و مصرف قهوه به صورت فله ای است. مشاغل اصلی ترین عامل قهوه موج اول هستند و آنها بیشتر به فکر فروش قهوه و سود بیشتری هستند. تا نسبت به ارائه یک تجربه قهوه بی نظیر و منحصر بفرد داشته باشند. بیشتر قهوه هایی که می توانید در سوپرمارکت پیدا کنید یا در رستوران سفارش دهید قهوه موج اول اند . اکثر قهوه های موج اول هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه در کدام کشور رشد کرده است و یا چگونه فرآوری شده است ، ندارد . احتمالاً ترکیبی از منشا و سطح روست هستند.

موج دوم

چهار موج قهوه

با رفتن به سمت قهوه موج دوم ، شاهد ظهور مارک های جداگانه ای هستیم .که تلاش می کنند با فروش قهوه ای که بالاتر از قهوه موج اول است ، خود را جدا کنند. زنجیره هایی مانند استارباکس ، دونکین دونات و تیم هورتونز به راحتی در موج دوم قرار می گیرند. قهوه موج دوم بیش از فروش هر چه بیشتر قهوه به تولید قهوه با کیفیت بالاتر می پردازد. و نتیجه آن تجربه قهوه  کمی بهتر است. در مقایسه با قهوه موج اول ، قهوه موج دوم کمتر تفت داده می شود. و گاهی اوقات می توانید قهوه موج دوم را که با منشا دانه مشخص شده است پیدا کنید.

موج سوم

چهار موج قهوه

موج سوم  ، موج اخیر است. طرفداران جدی قهوه بندرت وقتی فرصتی پیدا می کنند چیزی به جز قهوه موج سوم می نوشند. قهوه موج سوم قهوه فوق العاده ویژه از مزارع کوچک و روستر ها است که قهوه را در دسته های کوچکتر از قهوه موج اول یا دوم تولید و تفت می دهند.

قهوه موج سوم کالایی لوکس است و معادل یک غذای لذیذ برای یک غذاخور است. برخلاف قهوه موج اول یا دوم ، قهوه موج سوم همیشه دارای مارک دانه ، تاریخ بو داده و اینکه آیا قهوه تجارت عادلانه ای است یا نه. جنبش تجارت عادلانه فقط مربوط به قهوه موج سوم است و نگران این است که کشاورزان قهوه در مقایسه با سایر بازوهای صنعت قهوه جبران خسارت کنند.دانه ها میتوانند را روشن یا تیره – یا بین آنها تفت داده باشد  – . ولی، به طور کلی ، قهوه موج سوم سبک تر از قهوه موج اول یا دوم است.

حتی قهوه های مخلوط  موج سوم به وضوح با منشا مربوط به هر یک از اجزای این ترکیب برچسب گذاری شده است .  و جایی برای عدم اطمینان باقی نمی گذارد. قهوه موج سوم عمدتا بالاترین کیفیت قهوه ای است که می توانید امروز خریداری کنید.

موج چهارم؟

چهار موج قهوه

می پرسید ، موج چهارم چطور است ؟ مشخص نیست که آیا جامعه قهوه به طور کلی از مفهوم موج چهارم استقبال می کند یا خیر . اما افراد کافی در مورد آن صحبت می کنند که فکر می کنیم دلیل خوبی برای ایجاد موج جدید و چهارم وجود دارد.

به زبان ساده ، قهوه موج چهارم بر روی جزئیات ریز و تفت قهوه متمرکز شده است. اخیراً جنبشی به رهبری جیمز هافمن ، Seattle Coffee Gear و بسیاری دیگر برای افزایش دقت در دم کشیدن قهوه و رویکرد طراحی دستور العمل ها و تجهیزات جدید با رویکرد دقیق و علمی وجود دارد.

قهوه موج چهارم با مطالعه علوم غذایی و شیمی قهوه ، اندازه گیری دقیق در طی فرآیند تولید و ایجاد روش های جدید و نوآورانه دم با استفاده از بینش های به دست آمده از درک بهتر قهوه در سطح شیمیایی ، علمی تعریف می شود.

مشخص نیست که آیا قهوه موج چهارم بیشتر مورد پذیرش علاقه مندان به قهوه قرار می گیرد یا خیر . اما ما فکر می کنیم که اینگونه خواهد شد. به نظر ما ، تمایز روشنی بین استفاده از رویکردهای سنتی برای تهیه قهوه مخصوص موج سوم و عمیق فرو رفتن در علوم بنیادی حاکم بر تجربه دم آوری  از قهوه وجود دارد.

از همراهی شما تا پایان این پست سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط
یک فنجان قهوه در اتیوپی چه جایگاهی دارد؟

برای آگاهی از جدیدترین محصولات و تخفیفات اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

شاد باشید.

یک نظر در “موج قهوه چیست؟ چقدر در مورد این چهار موج قهوه می دانید

  1. بازتاب: پور اور بهترین دم آور قهوه،با نحوه درست کردن قهوه با Pour over در خانه آشنا شوید! | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *