اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

قهوه نوشیدنی مورد علاقه جهان و 6 دلیل برای این محبوبیت

قهوه مکزیکی سرد

این که از یک فنجان قهوه برای تأمین روز کاری خود یا از ترکیب دلخواه خود در صبحهای خنک در یک کلبه جنگلی لذت ببرید ، خوشایند خواهد بود . قهوه نوشیدنی مورد علاقه به بخشی ضروری از برنامه های روزانه ما تبدیل شده است . در واقع ، آنقدر مورد توجه قرار گرفته است که روزانه چند میلیارد فنجان از آن در سراسر جهان مصرف می شود . حتی عطر قهوه تازه دم کرده کافی است تا حس بیدار شدن ما را برانگیزد. اما فراتر از ضربه کافئین ، دوستداران قهوه می دانند که  این نوشیدنی فراتر از یک نوشیدنی است. از عطرهای غنی گرفته تا طعم های پیچیده ای که در هر فنجان دمیده می شود .تا گرمای آرامش بخشی که وقتی دستان خود را دور لیوان حلقه می کنیم احساس می کنیم . اینها  تمام یک مراسم نشستن برای لذت بردن از یک فنجان تازه دم کرده است . که آن را به یک تجربه لذت بخش تبدیل می کند .

در ادامه مطلب با قهوه فروشی آنلاین بی آر تی همراه باشید. تا 6 دلیل برای دوست داشتن فنجان قهوه صبحگاهی خود را پیدا کنید . و اینکه چرا نوشیدنی مورد علاقه جهان است .

1.در هر فنجان تکه ای از تاریخ وجود دارد

قهوه نوشیدنی مورد علاقه جهان

قدمت قهوه به اندازه چای بر نمی گردد .اما هنوز تاریخچه ای درخشان در پشت این دانه بو داده مورد علاقه ما وجود دارد . افسانه ها می گویند که قهوه برای اولین بار در اتیوپی ، در حدود قرن 9 توسط یک چوپان بز به نام کلدی کشف شد . بعد از اینکه بزهایش میوه های خاصی را مصرف کردند ، او تغییر محسوسی در رفتار آنها مشاهده کرد . مانند اینکه از نظر جسمی دارای انرژی بیشتری بودند . بنابراین ، او تصمیم گرفت خود نیز این میوه ها را امتحان کند . بلافاصله پس از خوردن آنها همان حس نشاط آوری را احساس کرد. این تولد کهوه(Kahve)، نوشیدنی مورد علاقه جهان بود . در ابتدای شناخته شدن ، به “شراب عربستان” (wine of Arabia) ترجمه می شد. طولی نکشید که در سراسر جهان گسترش یافت و سرانجام در اواسط قرن هفدهم به سواحل اروپا رسید و در آنجا شکوفایی خود را ادامه داد . اولین قهوه خانه در انگلستان در سال 1650 تاسیس شد و 3000 قهوه خانه دیگر در سراسر کشور تا سال 1675 ظاهر شد.

2. قهوه ما را به گرد هم می آورد

گذشته از تاریخ ، جنبه اجتماعی قهوه نیز وجود دارد که بر شهرت جذاب آن می افزاید . پس از تأسیس اولین قهوه خانه ها ، که ابتدا در استانبول منشأ گرفتند. و قبل از ورود به انگلستان ، به مراکز اجتماعی مشهور در جوامع خود تبدیل شدند. این مکان برای پیگیری شایعات همسایه ، مزاحمت های دوستانه ، اخبار ، سیاست و موارد دیگر بود . یک فنجان قهوه ساده همان چیزی بود که مردم را به گفتگوی با هم میرساند ، مانند امروزکه کافی شاپ ها مکانی برای گفتگو شده اند.

قهوه نوشیدنی مورد علاقه جهان

3. جام شیاطین خوشمزه

قهوه برای اولین بار توسط تاجران  در ونیز به جامعه غربی معرفی شد. اما هنگام ورود ، آن را به عنوان یک نوشیدنی مرموز و عجیب و غریب یافتند . مردم به دلیل منشاء آن ، آفریقا در مورد قهوه شک داشتند. قبول قهوه زمانی که برای اولین بار به اروپا آورده شد ، کمی سخت بود. در ابتدا کاتولیک ها آن را “نوشیدنی شیطان” می دانستند .اما پس از جنجال های فراوان ، پاپ کلمنت هشتم تصمیم گرفت آن را امتحان کند. پس از چشیدن ، وی نوشیدنی را آنقدر خوشمزه دانست که آن را “تعمید” داد تا آن  را از شرشیطان پاک کند .  بنابراین نوشیدن آن در غرب قابل قبول شد. حتی خود پاپ نیز نمی توانست در برابر طعم های غنی و منحط قهوه مقاومت کند.

4.قهوه  یک شکل هنری است

هرکسی که تا به حال یک فنجان قهوه بد نوشیده باشد می داند که وقتی طعم یک فنجان خوب را چشید ، واقعاً چقدر فرایند و کیفیت اهمیت دارد. این یک فرآیند پیچیده از ابتدا تا انتها برای بیرون آوردن مشخصات غنی و معطر و ایجاد یک فنجان کاملاً متعادل است . از رشد تا برداشت از تفت تا آسیاب و دم کردن – این یک هنر غیرقابل انکار است که همچنان در حال تکامل ، تعجب و لذت است.

زندگی برای داشتن قهوه بد خیلی کوتاه است

قهوه نوشیدنی مورد علاقه جهان

5.بهترین بخش صبحانه

فقط فکر کنید برنامه صبحگاهی شما بدون یک فنجان قهوه تازه ، اسپرسو یا لاته، شروع روز شما چگونه خواهد بود ؟ تصور این صحنه برای هر قهوه خور مشتاق سخت است. چه با پنیر ساده ، تخم مرغ ، یک کروسان ، شیرینی یا فقط به تنهایی ، قهوه یک همراه عالی برای هر صبحانه دلخواه است.

قهوه نوشیدنی مورد علاقه جهان

6. قهوه فواید سلامتی دارد

با مصرف متوسط ​​ این نوشیدنی ، ثابت شده است که قهوه نوشیدنی مورد علاقه جهان از راه های مختلف برای سلامتی ما مفید است. به طور متوسط ​​، قهوه خوران معمولاً از افسردگی ، آلزایمر ، نقرس و دیابت نوع 2 در میان سایر بیمار ها رنج نمی برند. و از آنجا که کافئین می تواند به راحتی از خون ما به مغز منتقل شود ، به طور موثر دوپامین ، سروتونین ، کورتیزول و اندورفین ما را تحریک می کند. این امر باعث افزایش روحیه ما می شود و به ما کمک می کند تا روز پیش روی خوبی داشته باشیم .

قهوه نوشیدنی مورد علاقه

اگر به اندازه ما علاقه مند به قهوه نوشیدنی مورد علاقه جهان هستید . پس از انتخاب فوق العاده قهوه بی آر تی از نوشیدن آن  لذت ببرید. ما در قهوه بی آر تی به شدت به کیفیت قهوه خود اهمیت می دهیم .و به همین دلیل است که محصولات ما طیف وسیعی از قهوه با عطرها و طعم دهنده را با دقت به دست شما می رساند .

انواع دانه های کامل یا آسیاب شده سازگار با دستگاه قهوه ساز خود ، و تجهیزات و لوازم قهوه ساز ها – را در فروشگاه آنلاین ما پیدا می کنید. همین امروز سفارش دهید و تفاوت قهوه خوب با قهوه بد را کشف کنید.

از همراهی شما سپاسگزاریم. برای آگاهی از جدیدترین محصولات و تخفیفات اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

مطالب مرتبط
کتاب "قبل از سرد شدن قهوه"، سفری در محور زمان را بخوانید

زندگی برای داشتن قهوه بد خیلی کوتاه است.

شاد باشید.

5 نظر در “قهوه نوشیدنی مورد علاقه جهان و 6 دلیل برای این محبوبیت

  1. بازتاب: آشنایی کودکان با قهوه | brtcoffee.ir
  2. بازتاب: مصرف دارو با قهوه و عوارض جانبی عمده آن را بدانید | brtcoffee.ir
  3. بازتاب: سه فنجان قهوه در روز می تواند خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی را کاهش دهد | brtcoffee.ir
  4. بازتاب: قهوه و هیدراته ، آیا قهوه مایع محسوب می شود؟قهوه به هیدراته بدن شما کمک میکند؟ | brtcoffee.ir
  5. قهوه فروشی گفت:

    دنیای پر رمز ورازی داره این قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *