قهوه و سلامتی

شما می توانید با داروهای تیروئید خود قهوه بنوشید

قهوه و تیروئید

یک مطالعه جدید نشان می دهد که قهوه بلافاصله پس از مصرف داروهای محلول خوراکی تیروئیدی خوب است.

قهوه چه تاثیری بر جذب محلول لووتیروکسین دارد

Thyroid Diseases

برچسب‌های فعلی محصولات و دستورالعمل‌های درمانی به بیماران توصیه می‌کنند که درمان جایگزینی(داروهای) هورمون تیروئیدرا با معده خالی بخورند .اما این تحقیق جدید نشان می‌دهد که مصرف قهوه در مدت کوتاهی پس از مصرف دارو بر جذب لووتیروکسین مایع داروی تیروئیدی تأثیر نمی‌گذارد.

کریس واشنگتن، مدیر پزشکی Vertice Pharma مستقر در نیوجرسی که تولید کننده  این دارو  است ، می گوید: «نتایج نشان می دهد که جذب محلول خوراکی تیروئیدی لووتیروکسین سدیم تحت تأثیر مصرف قهوه قرار نگرفته است، و به طور بالقوه به بیماران و ارائه دهندگان انعطاف پذیری بیشتری در دوز ارائه می دهد.

برای این مطالعه:40  بزرگسال دو دوز 600 میکروگرمی لووتیروکسین مایع داروی تیرئیدی، در دو بازه زمانی مصرف کرده اند. دوز اول چند دقیقه قبل از 8 اونس قهوه سیاهِ شیرین نشده و در شرایط روزه یا ناشتا . نمونه خون برای اندازه گیری سطح تیروئید داوطلبان به مدت 48 ساعت پس از مصرف دوز جمع آوری شد. 40 روز  بین این دو  دوز مصرفی فاصله بود.

برای بیماران اصلاح سبک زندگی دشوار است

بر اساس یافته‌هایی که در جلسه انجمن غدد درون‌ریز در آتلانتا ارائه شد. یافته‌ها تأیید می‌کنند که جذب دارو تیروئیدی در بیماران  چه ناشتا باشند یا قهوه بنوشند، یکسان است. تحقیقات ارائه شده در جلسات این انجمن معمولاً مقدماتی در نظر گرفته می شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.
محققان میگویند: که نتایج به طور بالقوه خبر خوبی برای بیمارانی است که آموزش لازم را دیده اند . بیماران میبایست 30 تا 60 دقیقه قبل از قهوه از لووتیروکسین استفاده کنند تا از تداخل دارویی جلوگیری کنند.
واشنگتن در بیانیه خبری جامعه گفت: «اغلب برای بیماران اصلاح سبک زندگی مورد نیاز برای پایبندی به این توصیه‌هاسنگین است .این موضوع ممکن است منجر به مشکل در دستیابی به سطوح ایده‌آل هورمون تیروئید شود .که در نتیجه باعث ناامیدی بیمار می‌شود».

اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط
6 علامت حساسیت به کافئین که باید مراقب آنها بود

برای اطلاعات بیشتر در مورد بیماری های تیروئید، به کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده مراجعه کنید.

U.S. National Library of Medicine

منبع: انجمن غدد درون ریز، انتشار خبری، 11 ژوئن 2022

 

زندگی خیلی کوتاه است برای داشتن  قهوه بد

از همراهی شما سپاسگزاریم.اینستاگرام ما را دنبال کنید و از اخبار و تخفیفات و محصولات جدید ما باخبر بشید : Brtcoffee.ir@

شاد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *