اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

خطر بیماری مزمن کبدی با نوشیدن قهوه کاهش می یابد

بیماری کبد

تجزیه و تحلیل انگلیس نشان می دهد،افرادی که قهوه می نوشند 49٪ خطر مرگ در اثربیماری مزمن کبدی در آنهاکاهش می یابد.از اسپرسو گرفته تا قهوه های فوری ، قهوه بخشی از برنامه روزانه میلیون ها نفر شده است.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

تحقیقات نشان می دهدکه قهوه می تواند،با احتمال کمتربرای ایجادیامرگ ناشی ازبیماری مزمن کبد مرتبط باشد.

بیماری های کبد یک مشکل عمده بهداشتی در سراسر جهان است

طبق گزارش British Liver Trust ، بیماری کبدی سومین علت اصلی مرگ زودرس در انگلیس است . از سال 1970 مرگ و میربر اثر این بیماری  400٪ افزایش یافته است.

مطالعه جدید آخرین تحقیقاتی است که نشان می دهد نوشیدن قهوه می تواند فوایدی به همراه داشته باشد .تحقیقات قبلی نشان می دهندکه این نوشیدنی می تواندبه جلوگیری از سرطان کبدکمک کند. وخطر ابتلا به بیماری کبدی مرتبط با الکل را کاهش دهد.

پروفسور پل رودریک،یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه Southampton ،میگوید . “تحقیقات دریک گروه بزرگ انگلستان تأیید می کند که نوشیدن قهوه شما را در برابر بیماری شدید کبد محافظت می کند.”

شرکت کنندگان هنگام ورود به این پروژه 40 تا 69 ساله بودند .384،818 در این گروه از ابتدا قهوه می نوشیدند .در مقایسه  109،767 نفر در این گروه  قهوه مصرف نمی کردند. این تیم سلامت کبد شرکت کنندگان را طی یک دوره متوسط ​​11 ساله بررسی کرد. 3600 مورد بیماری مزمن کبدی ، 301 مورد مرگ و 1839 مورد بیماری کبد چرب ساده را در این گروه یافتند.

تجزیه و تحلیل ها پس از درنظرگرفتن عواملی مانندشاخص توده بدن،مصرف الکل . وضعیت استعمال دخانیات نشان دادند که کسانی که قهوه می نوشیدند (از هر نوع و هر مقداری)  20٪ کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری مزمن کبد بودند. نسبت به کسانی که این دم کرده را مصرف نمی کنند. همچنین قهوه نوشان 49٪ خطر کمتری در مرگ و میر ناشی از این بیماری را داشتند.

با نوشیدن قهوه ، سلامت كبد خود را بهبود ببخشید

این تیم تحقیقاتی اعلام کردند که میزان اثر با مقدار قهوه مصرف شده ، تا حدود سه تا چهار فنجان در روز افزایش می یابد .این راهم در نظر داشته باشید که  افزایش بیشتر در مصرف قهوه هیچ مزیت اضافی ندارد”.

به گفته ونسا هبدیچ،از British Liver Trust :این تحقیق به شواهد فزاینده ای مبنی بر مفید بودن قهوه برای سلامت کبد افزود. وی همچنین گفت: “مهم این است كه افراد نه تنها با نوشیدن قهوه ، سلامت كبد خود را بهبود ببخشند .بلكه با كاهش الكل و حفظ وزن مناسب با ورزش و خوب غذا خوردن نیز می توانند سلامت كبد خود را بهبود ببخشند.”

“به طور کلی ،به نظر می رسد قهوه برای  سلامتی مفید است. این مفید بودن  فقط برای بیماری های مزمن کبدی نیست .بلکه برای سایر بیماری ها مانند بیماری مزمن کلیه و برخی سرطان ها نیز وجود دارد. ” “هیچ کس دقیقاً نمی داند کدام ترکیبات مسئول تأثیر محافظتی در برابر بیماری مزمن کبدی هستند.

افرادی که قهوه می نوشیدند روزانه به طور متوسط ​​دو فنجان قهوه بدون کافئین ، فوری یا آسیاب شده مصرف می کردند. این افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی 21 درصد و در معرض خطر ابتلا به بیماری کبدچرب  یا استئاتوز 20 درصد کمتر از افراد غیر قهوه نوش بودند. همچنین 49 درصد  قهوه نوشان کمتر در اثر بیماری مزمن کبد مردند.

 مجله مرجع : BMC Public Health, DOI: 10.1186/s12889-021-10991-7

یک نظر در “خطر بیماری مزمن کبدی با نوشیدن قهوه کاهش می یابد

  1. بازتاب: شما می توانید با داروهای تیروئید خود قهوه بنوشید | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *