اخبار قهوه

عملکرد ورزشی با نوشیدن قهوه در زنان و مردان بهبود می یابد

Coffee-Improved Sports Performance

مطالعات نشان می دهند که مصرف قهوه باعث بهبود 5 کیلومتری عملکرد آزمایشی دوچرخه سواری در مردان و زنان با تفریح فعال با اندازه مشابه می شود.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

نوشیدن قهوه کافئین دار سرعت دوچرخه سواری را بهبود می بخشد

مطالعه جدیدی  در Nutrients روی 38 شرکت کننده (19 مرد ، 19 زن) منتشر شد.نتایج این مطالعه نشان داد که نوشیدن قهوه کافئین دار سرعت دوچرخه سواری را بهبود می بخشد.

این مطالعه که اثر نوشیدن قهوه را در یک آزمایش دوچرخه سواری 5 کیلومتری بررسی کرد. نشان داد که تأثیر مثبتی بر عملکرد آزمایش زمانی هر دو جنس دارد. یافته های این مطالعه نشان می دهد که هر دو زن و مرد به طور مشابه به قهوه پاسخ می دهند . ممکن است مصرف قهوه یک منبع عملی از کافئین قبل از ورزش برای بهبود عملکرد باشد.

Coffee-Improved Sports Performance

شرکت کنندگان لازم بود حداقل 12 ساعت قبل از شروع آزمایش زمانی ، از مصرف کافئین و الکل خودداری کنند. و از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنند .

در مجموع 38 نفر در این مطالعه 19 مرد و 19 زن شرکت کردند . پس از نوشیدن قهوه ، دارونما (در آزمایش دارونما طعم دهنده و رنگ  قهوه جایگزین قهوه نسکافه اورجینال شد  ) یا قرار گرفتن در یک گروه کنترل (گروهی که متغیر آزمایشی در اینجا کافئین ،بر روی آنها اجرا نمی‌شود) ، آزمایش 5 کیلومتری را انجام دادند.

به کسانی که در این آزمایش قهوه شرکت می کردند . 3 میلی گرم کافئین (قهوه نسکافه اصلی در 300 میلی لیتر آب گرم)  داده شد.

در یک آزمایش آزمایشی دوچرخه سواری 5 کیلومتری ، به دنبال مصرف قهوه ، عملکرد زنان و مردان به ترتیب تقریباً 9 ثانیه و شش ثانیه در مقایسه با دارونما و گروه کنترل بهبود یافت.

هیچ تفاوتی در عملکرد بین دارونما و گروه کنترل مشاهده نشد. تا به امروز ، بیشتر تحقیقات در مورد این موضوع فقط در مورد کافئین بی آب و در مردان متمرکز شده است.نتایج نشان داد که “خوردن قهوه به طور قابل توجهی سطح کافئین بزاقی را افزایش می دهد” .که منجر به بهبود عملکرد آزمایشی 5 کیلومتری شد.” 

منبع : https://scitechdaily.com

مطالب مرتبط
معایب دانه سبز قهوه | Coffee Bean Defects

یک نظر در “عملکرد ورزشی با نوشیدن قهوه در زنان و مردان بهبود می یابد

  1. Mobin گفت:

    خیلی مطالب خوبی میزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *