آموزش قهوه, اخبار قهوه

تفاله قهوه را دور نریزید از آنها اسکراب پوست ، رنگ مو و کود بسازید

کاربردهای تفاله قهوه

می توان از تفاله قهوه برای مصارف مختلف ،از کودهای باغی و اسکراب های پوستی گرفته تا محصولات تمیز کننده و مواد دفع کننده کک  استفاده کرد .

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

پس از آنکه  قهوه را دم کردید، تفاله قهوه باقی می ماند. تفاله های قهوه معمولاً یک ماده زائد محسوب می شوند اما می توانند مفید باشند. تفاله قهوه را از قهوه دم کشیده در خانه یاکافی شاپ هایی که قهوه می فر وشند، میتوان تهیه کرد.

در این مقاله با قهوه بی آرتی همراه باشید تا در مورد مصارف آن بیشتر بدانید.

کاربرد های تفاله قهوه

قهوه نوشیدنی است که از دم کردن دانه های بو داده قهوه تهیه میشود. دانه های قهوه درحدود 80 کشور در آمریکای جنوبی و مرکزی،کارائیب،آفریقا و آسیا رشدمی کنند و مردم در سراسر جهان این نوشیدنی را مصرف می کنند.

طبق بیانیه سازمان بین المللی قهوه،مردم در سالهای 2021-2020 بیش از 166000 کیسه قهوه (هرکیسه به وزن  60 کیلوگرم) در سراسر جهان مصرف کرده اند. که در این میان ایالات متحده بیش از 30000 کیسه را به خود اختصاص داده است.

تفاله قهوه از چند جهت می تواند مفید باشد. در بخشهای زیر برخی از این فواید را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

کاربردهای تفاله قهوه

محصول لایه برداری پوست

شما می توانید تفاله قهوه را با آب ، عسل یا روغن نارگیل مخلوط کنید و یک اسکراب پوستی بسازید که می توان از آن برای تمام بدن استفاده کرد.

این لایه بردار سلول های مرده را از لایه بالایی پوست از بین می برد و  منافذ باز پوست را از بین می برد، پوست را تمیز کرده و آکنه را کاهش دهد. همچنین ممکن است باعث روشن شدن پوست و کاهش خطوط ظریف شود.

مطالب مرتبط
هزینه های کافی شاپ خود را چگونه کاهش دهیم؟ (11 روش)

یک مطالعه در سال 2013 نشان می دهد که اسید کافئیک ، یک آنتی اکسیدان موجود در قهوه است.  پیری سلول زودرس را کاهش داده و سطح کلاژن را افزایش دهد.

کاربردهای تفاله قهوه

رنگ طبیعی

قهوه رنگی قوی ای دارد و  می تواند پارچه های طبیعی را به سایه های مختلف برنزه و قهوه ای رنگ کند.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که قهوه یک ماده رنگی طبیعی برای استفاده در مقیاس تجاری است. زیرا پارچه هایی که محققان در این مطالعه رنگ کردند ، مطابق با استانداردهای صنعت ثابت ماندند.

همچنین می توان از رنگ قهوه برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید . هرچند ممکن است تغییر رنگ چشمگیری ایجاد نکند یا برای مدت طولانی دوام نیاورد. همانطور که گفته شد ، ممکن است برای یک تغییر کوتاه مدت مناسب باشد.

طبق انجمن سرطان آمریکا ، تحقیقات ثابت نکرده اند که  رنگهای تجاری باعث سرطان می شوند یا خیر. با این حال ، برخی از مواد شیمیایی موجود در برخی از محصولات رنگ مو ممکن است پتانسیل ایجاد سرطان را داشته باشند.

کود

گیاهان برای رشد به نیتروژن ، فسفر ، پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم و گوگرد نیاز دارند.تفاله های قهوه می توانند نیتروژن خاک را که ممکن است برای رشد گیاه مفید باشد ، حفظ کنند.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داده که مخلوط کردن تفاله قهوه در خاک باعث بهبود ارزش غذایی کاهو می شود. همچنین ، یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که تفاله قهوه رشد گیاه را میکند. رطوبت خاک را حفظ می کند و علف های هرز را کاهش می دهد. همچنین این مطالعه یشنهاد میکند که  تحقیقات بیشتر برای تأیید فواید استفاده ازتفاله قهوه به عنوان کود ضروری است.

مطالب مرتبط
Coffee Watch ساعتی با«رایحه لطیف قهوه» از برند Lilienthal Berlin

کاربردهای تفاله قهوه

دافع حشرات

قهوه حاوی diterpene  است ،که برای حشرات سمی است.بدین جهت ممکن است قهوه به عنوان یک ماده ضد حشره  برای باغچه های شما مناسب باشد. یک مطالعه در سال 2018 به این نتیجه رسید که اگرچه قهوه برای مورچه ها سمی نیست ، اما یک ماده دفع کننده موثر در برابر آنها است.

قهوه همچنین ممکن است یک روش موثر در کنترل پشه باشد ، زیرا مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که در صورت وجود قهوه در محیط  آنها ، پشه ها کمتر تخم گذاری می کنند.

دافع کک

کک نیز تفاله  قهوه را دوست ندارد. اگر  حیوان خانگی شما کک دارد ، میتوانید تفاله های قهوه را به خز آنها بمالید. قبل از انجام این کار ، باید با یک دامپزشک صحبت کنید و مطمئن شوید که آیا این روش پیشگیری از کک برای حیوان خانگی شما مناسب است یا نه .

کافئین برای گربه ها و سگ ها سمی است . بنابراین باید مراقب باشید که حیوان خانگیتان تفاله  قهوه را نخورد. مسمومیت با کافئین می تواند در عرض 30 دقیقه علائم ایجاد کند و کشنده باشد.

محصول پاک کننده

تفاله قهوه یک پودر درشت است. این بدان معناست که تفاله ها ساینده هستند و  می توان از آنها برای شستشوی سطوح ، ظروف یا وسایلی که دارای بافت خشن یا سخت پاک می شوند استفاده کرد.

از بین برنده بو

کافئین موجود در قهوه های گازدار با جذب مولکول های سولفید هیدروژن از هوا می تواند بوها را از بین ببرد. می توان تفاله قهوه را به صورت صابون درآورند
برای خنثی کردن بوی دست پس از پخت و پز ، یا به حداقل رساندن بوی کفش از آن استفاده کنند.

نرم کننده گوشت

مواد نرم کننده گوشت از آنزیم هایی برای تجزیه فیبرهای گوشت استفاده می کنند تا خوردن آنها نرم و راحت شود. در پودرهای نرم کننده گوشت از اسیدها و آنزیم های میوه هایی مانند آناناس و پاپایا استفاده می شود.

مطالب مرتبط
گورک هند، طبیعت زیبا و مزارع قهوه آن

تفاله های قهوه اسیدی هستند. حاوی آنزیم هایی هستند که می توانند فیبرهای گوشت را نیز تجزیه کنند. بنابراین می توان قبل از پخت گوشت ، از تفاله های قهوه برای نرم کردن گوشت استفاده کرد.همچنین  می توانید گوشت را در قهوه  بخوابانید یا گوشت را با تفاله قهوه  مالش دهید گوشت  تا طعم دهنده باشد.

 ترمیم مبلمان

همچنین می توان از رنگ قهوه قوی برای بازگرداندن  رنگ مبلمان چوبی خراشیده شده استفاده کند. پس از مخلوط كردن تفاله قهوه با آب ، خمیر درست کنید. خمیر حاصل را روی مبلمان چوبی خراشیده  بمالید تا با رنگ اصلی آن مطابقت داشته باشد.

جمع بندی

تفاله های قهوه یک ماده زائد از فرآیند دم آوری قهوه است. پس از دم کشیدن قهوه مقدار زیادی تفاله قهوه باقی می ماند. معمولاً به عنوان زباله دور ریخته میشوند.اما ، شما می توانید با ساختن اسکراب پوست ، رنگ طبیعی یا کود باغچه ، از پس مانده قهوه استفاده کنید. همچنین می توانند از قهوه به عنوان ماده ضد دافع حشرات یا تمیز کننده خانگی استفاده کنید.

 نباید قهوه را بیش از حد مصرف کنید. همچنین نباید اجازه دهید حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر تفاله قهوه را  بخورند ، زیرا ممکن است برای آنها سمی باشد.

از اینکه با ما همراه بودید متشکریم .

اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@  دنبال کنید.

شاد باشید.

4 نظر در “تفاله قهوه را دور نریزید از آنها اسکراب پوست ، رنگ مو و کود بسازید

  1. بازتاب: Coffee Watch ساعتی با«رایحه لطیف قهوه» از برند Lilienthal Berlin | brtcoffee.ir
  2. بازتاب: طرز تهیه قهوه با کمکس | brtcoffee.ir | طرز تهیه قهوه دمی با کمکس
  3. R.h گفت:

    چقد جالب، من اینو دیده بودم انجام دادم خیلی گلهام رشد کردن، اما واسه پوست نمیدونستم حتما امتحان میکنم

    1. Ferika گفت:

      برای پوست و رنگ مو پیشنهاد میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *