اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

COVID-19 ممکن است قهوه شما را در برابر این بیماری محافظت کنند

طرز تهیه اسپرسو

یک وعده تیره ونتی میل کنید و سالاد بخورید. مطالعه جدید پزشکی Northwestern نشان می دهد. که مصرف قهوه و مصرف زیاد سبزیجات ممکن است شما را در برابر COVID-19 محافظت کند . نویسندگان بر این باورند که این اولین مطالعه با استفاده از داده های جمعیت برای بررسی نقش مصرف رژیم غذایی خاص در پیشگیری از COVID-19 است .

نویسنده ارشد،مرلین کورنلیس،دانشیار پزشکی پیشگیری در دانشکده پزشکی دانشگاه فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن . می گوید : “تغذیه فرد بر ایمنی بدن او تأثیر می گذارد”. “و سیستم ایمنی بدن نقشی اساسی در حساسیت و واکنش فرد به بیماری های عفونی ، از جمله COVID-19 دارد.”

 

Coffee and veggies may help prevent COVID-19, study finds

 

به گفته کرنلیس، علاوه بر پیروی از دستورالعمل های موجود برای کاهش سرعت انتشار ویروس . ما از روش های نسبتاً ساده دیگری که در آنها افراد می توانند خطر ابتلای خود را کاهش دهند پشتیبانی می کنیم . مقاله مربوط به تغذیه و محافظت از COVID-19 اخیراً در مجله Nutrients منتشر شده است. در این مقاله یک یا چند فنجان قهوه در روز در مقایسه با کمتر از یک فنجان قهوه در روز با کاهش 10 درصدی خطر ابتلا به COVID-19 همراه بود.

Coffee and veggies may protect against COVID-19 - Northwestern Now

مصرف حداقل 0.67 وعده در روز سبزیجات (پخته یا خام ، به استثنای سیب زمینی) با خطر ابتلای کمتری از عفونت COVID-19 همراه بوده است. مصرف گوشت فرآوری شده به میزان کمتر از 0.43 وعده در روز با خطر بالاتر ابتلا به  COVID-19 همراه بود. خوردن شیر مادر در دوران کودکی در مقایسه با عدم شیر خوردن از مادر  10٪ خطر ابتلا را کاهش می دهد.

رژیم غذایی به میزان متوسطی خطر ابتلا به  COVID-19 را کاهش می دهد

در حالی که این مطالعه نشان می دهد رژیم غذایی به میزان متوسطی خطر بیماری را کاهش می دهد . مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها واکسن ها را به عنوان موثرترین راه پیشگیری از بیماری COVID-19 ، توصیه می کند . به ویژه در ابتلای به بیماری های شدید و منجر به مرگ COVID-19 . همچنین واکسن COVID-19  خطر انتشار ویروس عامل COVID-19 را در افراد کاهش می دهد.

تا کنون ، بیشتر تحقیقات COVID-19 بر روی فاکتورهای فردی ارزیابی شده پس از آزمایش مثبت COVID-19 متمرکز شده است. افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف اند مانند افراد مسن و افرادی که بیماری های مشترک  از جمله بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا ، دیابت و چاقی دارند . به احتمال زیاد نتایج شدید COVID-19 را تجربه می کنند.

کورنلیس ، که  چگونگی تأثیر رژیم غذایی و تغذیه در بیماری های مزمن را مطالعه می کند ، میگوید: به غیر از مدیریت وزن ، توجه کمتری به سایر عوامل خطر اصلاح پذیر قبل از عفونت COVID-19 معطوف شده است . دکتر Thanh-Huyen Vu ، اولین نویسنده مطالعه و دانشیار پژوهشی پزشکی در Northwestern ، اکنون در حال انجام تجزیه و تحلیل هایی است که تعیین می کند .این رفتارهای محافظتی رژیم غذایی خاص COVID یا عفونت های تنفسی به طور گسترده تری است.

مکانیسم های دقیق ارتباط عوامل رژیم غذایی با COVID ناشناخته است .کرنلیوس گفت: “قهوه منبع اصلی کافئین است .اما ده ها ترکیب دیگر نیز وجود دارد که به طور بالقوه می توانند زمینه ساز سیستم محافظتی باشند که مشاهده کردیم.” “ارتباط با گوشت فرآوری شده ، اما نه با گوشت قرمز ، به عوامل غیر گوشتی اشاره دارد”.

بیوبانک (Biobank )انگلیس وارتباط بین رفتارهای غذایی

محققان با استفاده از داده های Biobank UK ، ارتباط بین رفتارهای غذایی اندازه گیری شده در سال های 2006-2010 و عفونت های COVID-19 در مارس تا دسامبر سال 2020 را قبل از در دسترس بودن واکسن بررسی کردند .

آنها بر روی:

  1.  فاکتورهای رژیم غذایی که داده ها برای آنها در دسترس بود و قبلا بر اساس مطالعات انسانی و حیوانی در ایمنی نقش داشتندمتمرکز شدند .
  2.  قهوه ، چای ، سبزیجات ، میوه ، ماهی چرب ، گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز که خود گزارش داده است. قرار گرفتن در معرض شیر مادر نیز در اوایل زندگی است.

در میان 37،988 شرکت کننده آزمایش COVID-19  شامل در این مطالعه ، 17٪ آزمایش مثبت داشتند. کرنلیس گفت ، ماهیت مشاهده ای تحقیقات بیوبانک(Biobank) انگلستان میزان آزمایش مکانیسم های حفاظتی را محدود می کند . با این حال ، در بیشتر تحقیقات تغذیه ای او از ژنتیک استفاده می کند و با توجه به اینکه همه شرکت کنندگان بیوبانک (Biobank )انگلیس در حال حاضر ژنوتیپ دارند . امیدوار است که با استفاده از این اطلاعات بینش بهتری در مورد چگونگی محافظت از رژیم و تغذیه در بیماری ها در اختیار داشته باشد . از دیگر نویسندگان Northwestern می توان به کلزی ریدلند ، دکتر چاد آچنباخ و لیندا ون هورن اشاره کرد. این تحقیق با کمک K01AG053477 از موسسه ملی سالخوردگان و موسسات ملی بهداشت پشتیبانی شد.

برای آگاهی از جدیدترین محصولات قهوه فروشی و تخفیفات اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

مطالب مرتبط
قهوه یخ زده خود را در تابستان بروزرسانی کنیدو از آن لذت ببرید

شاد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *