اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

آشنایی کودکان با قهوه

آشنایی کودکان با قهوه

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است.در برخی از فرهنگ ها، معمول است که کودکان از سنین پایین قهوه می نوشند . در حالی که در برخی دیگرفرهنگ‌ها بیشتر به عنوان نوشیدنی بزرگسالان در نظر گرفته می شود . به عنوان مثال، در کشورهای تولید کننده، آشنایی کودکان با قهوه اغلب در سنین پایین تر از سایر نقاط جهان است.

این موضوع یک سوال فرهنگی، پزشکی و اخلاقی را ایجاد می کند که مردم از چه زمانی باید  نوشیدن قهوهرا شروع کنند.

برای دریافت پاسخ این سوال ، با نظرات چند متخصص و علاقه‌مند از سراسر جهان آشنا شوید .

با قهوه فروشی آنلاین همراه شوید وادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید چه گفته اند.

نوشیدنی برای بزرگسالان؟

برای بسیاری از کودکان، قهوه یک “نوشیدنی بزرگسالان” است. برای کودکان ، قهوه چیزی  محدود یا غیرمجاز  است. در نتیجه،کودکان  قبل از نوشیدن یک جرعه، کنجکاوی  پیدا می کنندکه قهوه چیست،.

فرانک کوهل یک انسان شناس آلمانی و تاجر قهوه است که در برزیل زندگی می کند. او می گوید که اولین بار در پنج شش سالگی قهوه را تجربه کرده است.  مادربزرگش گهگاه برای تسکین سردرد به او قهوه می داد، اما او هرگز بیش از حد لازم ننوشیده است.

فرانک می گوید: «در آلمان، بچه ها نباید به طور منظم قهوه بنوشند. “قهوه یک نوشیدنی محرک محسوب می شود که برای بچه ها مناسب نیست. زیرا آنها در سنین فعال هستند.”

 کودکانی که در کنار قهوه بزرگ می شوند

هنگامی که کودکان در کنار قهوه بزرگ می شوند، و زمانی که این بخشی از زندگی و روال روزانه آنهاست، به چیزی تبدیل می شود که به طور طبیعی با آن درگیر می شوند. باریستای برزیلی آماندا آلبوکرکی  می گوید که قهوه بخشی از دوران کودکی او بوده است . وهمیشه کنجکاوی های خود را در مورد قهوه داشته است.

او می‌گوید: « به یاد می‌آورم که مادربزرگم چند بار در روز قهوه بو داده تیره سنتی دم می‌کرد. من نمی توانستم آن را بنوشم، اما آن را دوست داشتم. در شش یا هفت سالگی از تظاهر به درست کردن قهوه لذت می بردم. یک جوراب داشتم که داخل آن خاک وبعد روی آن آب می ریختم و وانمود می کردم که دارم قهوه دم می کنم.»

کودکان و تأثیر جنبه های اجتماعی مصرف قهوه

کودکان نیز تحت تأثیر جنبه های اجتماعی مصرف قهوه قرار می گیرند. آدریانا لموس یک معمار و عاشق قهوه اهل السالوادور است. او می‌گوید: «به یاد می‌آورم که وقتی پدر و مادرم و افراد مسن‌تر دور هم جمع می‌شدند، قهوه می‌نوشیدند. من در مورد آن کنجکاو بودم … به نظر می رسید که این کار مختص بزرگسالان است .

علاوه بر این، به نظر می رسد کودکانی که زمان زیادی را صرف قهوه می کنند، احتمالاً به عنوان یک فعالیت اجتماعی با آن درگیر می شوند. مارتا گریل، قهرمان باریستای برزیل در سال 2019، می‌گوید: «عادت من به قهوه با نوشیدن قهوه با همکلاسی‌هایم برای [جنبه اجتماعی] شروع شد. در آن زمان، فکر نمی‌کردم طعم دلپذیری داشته باشد.»

مطالب مرتبط
موج اول قهوه | موج دوم قهوه | موج سوم قهوه | قهوه تخصصی

او می گوید اولین بار در 12 سالگی در خانه یکی از دوستانش قهوه را امتحان کرده است. او توضیح می دهد: “من قبلاً هرگز قهوه نخورده بودم، بنابراین نمی دانستم چگونه آن را درست کنم.”و از یک نسبت بسیار نامناسب استفاده کردم و نتیجه قهوه تلخ و ناخوشایند بود و نتوانستم آن را تمام کنم.»

کودکانی که برای اولین بار قهوه را در سنین جوانی امتحان می کنند، ممکن است از قهوه بدون شیر و شکر زیاد لذت نبرند . آدریانا تأیید می کند که در وهله اول به این شکل با قهوه آشنا شد، اما حتی پس از آن هم، طعم آن در آن زمان تاثیر چندانی بر او نداشته است.

دسترسی و فرهنگ

آندره ایرمن قهرمان باریستای سوئیس در سال 2017 است. او برای ویکتوریا آردوینو استرالیا کار می کند. او  می گوید که وقتی کودک بود، والدینش آنچه را که در آن زمان در سوئیس موجود بود خریدند و نوشیدند: قهوه فوری بی کیفیت.

به نظر آندره : « پیشینه فرهنگی فردی و زمینه خانوادگی افراد بر نحوه شروع و رفتار نوشیدن قهوه آنها تأثیر می گذارد. آندره سال ها از قهوه دوری کرد. تا اینکه در 26 سالگی برای مصاحبه شغلی اسپرسو را امتحان کرد.

حتی با وجود اینکه کیفیت قهوه در کشورهایی مانند سوئیس در چند دهه گذشته به شدت بهبود یافته است، کودکان در کشورهای تولیدکننده به طور قابل درک رابطه ای اساسی با آن دارند.

آدریانا توضیح می دهد: «اولین باری که قهوه را امتحان کردم، سه ساله بودم. «قهوه، بعد از آب، دومین نوشیدنی ومحتمل‌ترین نوشیدنی است که انتظار می‌رود وقتی وارد خانه کسی می‌شوید [در السالوادور] ارائه شود.»

آماندا اهل پارانا است، جایی که خانواده‌اش نسل‌ها قهوه مصرف کرده‌اند. او می گوید: «نوشیدن قهوه مانند مسواک زدن بود. بدون اینکه متوجه شوید  تبدیل به یک عادت می شود.»

او اضافه می‌کند که وقتی بزرگ می‌شد، خانواده‌اش در نزدیکی Norte Pioneiro، یک منطقه تولید قهوه، مستقر بودند. «از آنجایی که ما به تولید نزدیک‌تر بودیم، دسترسی آسان‌تری به قهوه ارزان و بی‌کیفیت داشتیم. این باعث شد که از سنین پایین قهوه را امتحان کنیم.»

مارتا از ریو گراند دو سول می آید، جایی که نوشیدنی داغ انتخابی کیمارائو یا ماته است. مارتا چند سال پیش به سائوپائولو نقل مکان کرد و در نهایت در یک کافه مشغول به کار شد، به طور منظم نوشیدن قهوه را شروع کرد.

پزشکان چه می گویند؟

با توجه به دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، تحقیقات مشخص کمی در مورد تأثیر طولانی مدت قهوه بر کودکان وجود دارد.

به طور طبیعی، کافئین در دوزهای مشابه بیشتر به دلیل اندازه آنها تأثیر عمیقی بر روی کودکان دارد. و در حالی که فواید سلامتی قهوه برای بزرگسالان ثابت کرده است، مطالعات طولانی مدت برای تعیین اینکه آیا می توان همین موضوع را برای کودکان نیز بیان کرد، مورد نیاز است.

مطالب مرتبط
ماسالا | چای ماسالا | تاریخچه ماسالا | masala chai | masala | چای

با این حال به همان اندازه که ما کافئین را با قهوه مرتبط می‌کنیم، کودکان آن را از طریق چای، نوشابه‌های گازدار، و شکلات و سایر موارد مصرف می‌کنند.

آنا لوئیزا کامارا آرائوجو یک متخصص مغز و اعصاب اطفال است. او می‌گوید: «از آنجایی که دقیقاً نمی‌دانیم کافئین چگونه بر رشد کودک تأثیر می‌گذارد، آن را برای کودکان خردسال توصیه نمی‌کنیم.

از دو تا شش سالگی، یک کودک می‌تواند به صورت پراکنده مقدار کمی قهوه بخورد. پس از شش، ارائه دوزهای کوچک به طور منظم به آنها ایمن تر می شود. با این حال، باید در نظر داشته باشیم که هر شخصی، در هر سنی، نباید به مقدار نامحدود قهوه بنوشد.

قهوه الگوی خواب کودکان را مختل می کند

کافئین همچنین می‌تواند الگوی خواب کودکان را در سنینی که بسیاری از آن‌ها مشکل خواب را تجربه می‌کنند، مختل کند. آنا لویزا می‌گوید: «حدود 20 تا 30 درصد کودکان بی‌خوابی را تجربه می‌کنند. ارائه داروهای محرک به آنها در اواخر روز می تواند آن را بدتر کند. به همین دلیل، او توصیه می کند که پس از غروب آفتاب، هر چیزی که حاوی کافئین است به کودکان ندهید.

او می افزاید که تعدادی از نهادهای علمی و پزشکی ( مانند Health Canada و EFSA ) ارقام جداگانه ای را برای میزان قهوه ای که یک کودک می تواند بدون تجربه عوارض جانبی مصرف کند ارائه می دهند. او می‌گوید: «این میزان [به طور کلی] با نرخ 2.5 میلی‌گرم بر کیلوگرم در روز محاسبه می‌شود.

به عنوان مثال، یک کودک با وزن 14 کیلوگرم باید روزانه 35 میلی گرم کافئین داشته باشد. اگر میانگین 240 میلی لیتر فنجان قهوه بین 95 تا 200 میلی گرم کافئین داشته باشد، آنها می توانند [تقریبا] یک چهارم فنجان مصرف کنند. برای بزرگسالان، حد مجاز توصیه شده 400 میلی گرم در روز و برای زنان باردار، 300 میلی گرم در روز است.

بزرگ شدن در کنارافراد حرفه ای قهوه

مصرف زودهنگام قهوه در خانه کسانی که با قهوه و اطراف آن کار می کنند نیز کمی متفاوت به نظر می رسد. پسر شش ساله آماندا، برناردو، مقدار کمی قهوه مصرف می‌کند، اما فقط زمانی که دوست داشته باشد.

او می‌گوید: «پسرش همیشه سر حال نیست و از نوشیدن قهوه بیشتر لذت می‌برد. من به او فشار نمی‌آورم که طعم آن را بچشد. او به مقداری که می‌خواهد می‌نوشد، به شرطی که در حد تعیین شده باشد.»

اومی گوید که بیش از دو سال است که در قهوه تخصصی کار کرده است، یعنی پسرش از چهار سالگی در معرض آن بوده است. با گذشت زمان،  علاقه‌ به رست‌های متوسط ​​با شیرینی و اسیدیته کم پیدا کرده است.

مطالب مرتبط
کربوهیدرات قهوه | لیپیدها و چربی های قهوه

بیبی چینو نوشیدنی برای کودکان

آندره یک دختر شش ساله و یک پسر دو ساله دارد. او می‌گوید که هر دوی آنها هر چند وقت یک بار یک جرعه از قهوه‌اش را امتحان می‌کنندو هر کودک ترجیحات خاص خود را دارد. او  می گوید که دخترش قهوه فیلتر و پسرش اسپرسو را ترجیح می دهد. هر دوی آنها از شیر بخار پز تهیه شده در دستگاه اسپرسوساز نیز لذت می برند.

هر دو دوست دارند یک «کاپوچینوی کودکان » بخورند که شیر بخار پز بدون قهوه است. آنها بسیار حساس هستند و اگر شیر از نظر قوام و درجه حرارت کاملاً بافتی نداشته باشد، آن را نمی نوشند.

آندره اضافه می کند که اخیراً شروع به آموزش بیشتر در مورد باریستا بودن به فرزندانش کرده است. این کار بسیار سرگرم کننده است و بچه ها سریع یاد می گیرند. پسرم می‌تواند طبق برگه امتیاز فنی مسابقات جهانی باریستا قهوه استخراج کند.»

او توضیح می‌دهددر طول قرنطینه برای همه‌گیری کووید-19، یک دستگاه قهوه‌ساز و آسیاب از مقوا و فویل برای تمرین کشیدن شات اسپرسو ساخته‌اند. او می‌گوید: «بچه‌ها دوست دارند بفهمند من به عنوان یک حرفه چه کار می‌کنم.

«می‌توانید با کودکان به شیوه‌ بازی شروع کنید. البته، شما باید مراقب مصرف کافئین آنها باشید… تا زمانی که این را در نظر داشته باشید، برای شروع با قهوه هرگز زود نیست.

صحبت پایانی

واضح است که محیط اطراف، فرهنگ و تجربیات اولیه شما بر افکار و احساسات اولیه شما در مورد قهوه تأثیر می گذارد. دانه‌های کم‌کیفیت یا مزه‌های شدید در سنین پایین ممکن است کودکان را از خوردن قهوه غافل کند، در حالی که وقت گذرانی در کنار قهوه با کیفیت بالاتر به احتمال زیاد طعم اولیه آن را به شما می‌دهد.

با این حال، مهم نیست که کودکان از چه زمانی، چگونه یا کجا با قهوه آشنا می شوند، مهم این است که آنها مسئولانه و در مقادیر معقول آن را بنوشند و با آن رابطه مثبت برقرار کنند.

سلب مسئولیت: این مقاله نباید به عنوان توصیه پزشکی در مورد مصرف کافئین در کودکان تفسیر شود.

شاد باشید و برقرار.

اینستاگرام ما را دنبال کنید و از اخبار و تخفیفات و محصولات جدید ما باخبر بشید : Brtcoffee.ir@

برای خواندن مقالات بیشتر و دریافت امکانات بیشترسایت اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

قهوه کرج

یک نظر در “آشنایی کودکان با قهوه

  1. 9393865610 گفت:

    سلام. واقعآ من لذت میبرم از طعم و بو و شکل و قیافه قهوه… قهوه اگر درست و بموقع مصرف شود، از چای سیاه خیلی بهتر است… 🍫🍬🍪☕⛾🙋🏻‍♂️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *