اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

اعتیاد به قهوه و زوال عقل ،کوچک شدن مغز ،سکته مغزی و مضرات آن

اعتیاد قهوه

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن اعتیاد به قهوه می تواند باعث کوچک شدن مغز شما شود. و 53 درصد خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.  فنجان قهوه صبح شما ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که برای کمک به شروع روز کاری و تیز کردن ذهن خود به آن نیاز دارید. اگر متوجه شدید که بارهای بار به سمت کتری قهوه برای شارژ مجدد می روید این را بدانید که  ممکن است سلامت مغز خود را به خطر بیندازید.

 

مطالعه جدید هشدار می دهد که اعتیاد به قهوه می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. با قهوه فروشی آنلاین بی آرتی همراه باشید.

نوشیدن زیاد قهوه با انقباض مغز نیز در ارتباط است

Too much coffee can cause your brain to shrink, raise dementia risk by 53 percent! - Study Finds

نوشیدن شش فنجان قهوه یا بیشتر در روز با 53 درصد افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط بوده و با احتمال بیشتر سکته مغزی همراه است . به گفته دانشمندان ، تصویربرداری از مغز نشان می دهد که نوشیدن زیاد قهوه با انقباض مغز نیز در ارتباط است.

این مطالعه که در مرکز سلامت دقیق استرالیا در انستیتوی تحقیقات پزشکی و بهداشتی استرالیای جنوبی انجام شده است. بزرگترین تحقیق در نوع خود است که بر اساس 17702 شرکت کننده 30 تا 37 ساله انجام شده است. کیتی فام ، دکترای علوم پزشکی نامزد دانشگاه استرالیای جنوبی ، که تیم محققان بین المللی را رهبری می کند ، می گوید این یافته ها توجه ها را به خطر مصرف بیش از حد قهوه جلب می کند.

قهوه از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است”

با این وجود که مصرف جهانی بیش از نه میلیارد کیلوگرم در سال است. بسیار مهم است که ما از پیامدهای بالقوه سلامتی آن مطلع شویم ” .”این تحقیق گسترده ترین ارتباط بین قهوه ، اندازه گیری حجم مغز ، خطرات زوال عقل و خطرات سکته مغزی است . همچنین بزرگترین مطالعه برای در نظر گرفتن داده های تصویربرداری حجمی از مغز و طیف گسترده ای از عوامل مخدوش کننده است.

مطالب مرتبط
یک فنجان قهوه در اتیوپی چه جایگاهی دارد؟

وی ادامه می دهد: “با در نظر گرفتن تمام تغییرهای احتمالی ، ما پیوسته دریافتیم که مصرف بیشتر قهوه به طور قابل توجهی با کاهش حجم مغز مرتبط است” .

“اساسا ، نوشیدن بیش از شش فنجان قهوه در روز ممکن است شما را در معرض خطر بیماری های مغزی مانند زوال عقل و سکته قرار دهد”.

محققان پیشنهاد می کنند: “در کنار فنجان قهوه ، آب بنوشید.”

زوال عقل یک بیماری رو به زوال مغز است .که بر حافظه ، تفکر ، رفتار و توانایی انجام کارهای روزمره تأثیر می گذارد. حدود 50 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا می شوند. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، حدود 5 میلیون نفر از افراد مسن آمریکایی از زوال عقل رنج می برند. این مرکزپیش بینی می کند که این رقم تا سال 2060 به 14 میلیون نفر برسد.

اعتیاد قهوه

اعتیاد قهوه

 

محقق ارشد الینا هیپنن (Elina Hyppönen )، مدیر مرکز بهداشت دقیق استرالیا می گوید: “این تحقیق بینش حیاتی در مورد مصرف زیاد قهوه و سلامت مغز را ارائه می دهد. اما مانند بسیاری از موارد زندگی ، رعایت اصول اعتدال مهم است” .”همراه با سایر شواهد ژنتیکی و یک آزمایش کنترل شده تصادفی ، این داده ها به شدت نشان می دهد که مصرف زیاد قهوه می تواند بر سلامت مغز تأثیر بگذارد. در حالی که مکانیسم دقیق آن مشخص نیست . اما یک کار ساده که می توانیم انجام دهیم ،این است که بدن را هیدراته نگه داریم .

به یاد داشته باشیم که در کنار فنجان قهوه ، کمی آب بنوشیم.

”مصرف معمول قهوه کافئین بالا روزانه چیزی بین یک تا دو فنجان استاندارد قهوه است. البته ، اگرچه اندازه گیری های واحد ممکن است متفاوت باشد . اما چند فنجان قهوه در روز خوب است . حالا با خواندن این مقاله ، اگر متوجه شدید که مصرف قهوه شما بیش از شش فنجان در روز است . زمان آن است که در مورد نوشیدنی بعدی خود تجدید نظر کنید.”

مطالب مرتبط
دانه های اسپرسو پوشیده شده با شکلات چه مقدار کافئین دارد؟

اعتیاد به قهوه

مطالعاتی بر روی 300 عضو دارای بیماری اعتیاد در شهر نشویل آمریکا انجام شد که 57 درصد از آنها مصرف کننده سیگار بودند (در آمریکا 14 درصد از مردم سیگار می‌کشند). از این تعداد 89 درصد از آنها در روتین خود مصرف قهوه با کافئین بالا داشتند (64 درصد مردم در آمریکا قهوه مینوشند).

معتاد قهوه

معتاد قهوه

 

سیگار کشیدن به صورت واضح برای ما و سلامتیمان مضر است. ترک استعمال دخانیات قطعا مبحث طولانی و دارای موارد و پیچیدگی های خاص خود است که ما در اینجا قصد نداریم زیاد درگیر آن بشویم. اما درباره قهوه چه؟

این یافته ها در مجله Nutritional Neuroscience منتشر شده است.از همراهی شما سپاسگزاریم.

برای آگاهی از جدیدترین محصولات و تخفیفات اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

زندگی خیلی کوتاه است برای قهوه بد

برای خواندن اخبار بیشتر و تخیف محصولات اپلیکیشن ما را دانلود کنید

قهوه کرج

قهوه کرج

شاد باشید.

یک نظر در “اعتیاد به قهوه و زوال عقل ،کوچک شدن مغز ،سکته مغزی و مضرات آن

  1. ناشناس گفت:

    یه فنجون قهوه این همه داستان داره تو رو خدا

  2. قهوه فروشی گفت:

    چقدر زیاد این قهوه و مغز انسان با هم درگیری دارند واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *