اخبار قهوه, کمربند قهوه جهان, مزرعه قهوه

کمربند قهوه چیست؟ آیا این کمربندی، محیط ایده آل برای رشد قهوه را دارد؟

کمربندی قهوه

 قهوه  بی آر تی توسط خوانندگان پست ها پشتیبانی می شود. ما سپاسگزاریم از اینکه از طریق سایت و اپلیکیشن  ما خرید می کنید.با ما همراه باشید تا از کمربند قهوه بیشتر بدانید.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

رشد قهوه آسان نیست. کافئین مورد علاقه جهان در  بسته بندی دانه های میوه  ای شیک هستند که اگر شرایط برای این دانه مناسب نباشد این میوه خوب نخواهد بود.

اگر هوا خیلی سرد یا خیلی خشک باشد ، اگر خاک نیتروژن کافی نداشته باشد یا رطوبت آن خیلی کم باشد. گیاهان قهوه تا پتانسیل کامل رشد نمی کنند.
این یک واقعیت ناامید کننده برای کشاورزان قهوه است .متأسفانه ، گیاهان قهوه به سادگی خارج از آب و هوای خاص رشد نمی کنند.

قهوه در کجا رشد می کند؟

اگر  به متن بالاتوجه داشتید یا پست های قهوه مارا دنبال کرده باشید، ممکن است سرنخ ها یی بدست آورده باشید. درختان قهوه آب و هوای گرم و مرطوب ، خاک متراکم مواد مغذی را دوست دارند و در ارتفاعات بالاتر عملکرد بهتری دارند.
به نظر می رسد که یک نوار از عرض های جغرافیایی بین مناطق گرمسیری برج سرطان(. این برج خط سیر خورشید در ماه تیر به مدت ۳۱روز و ۱۰ ساعت است. از این رو برج سرطان در گاه‌شماری خورشیدی نام دیگر تیرماه نیز می‌باشد.)و برج جدی (این برج خط سیر خورشید در ماه دی به مدت ۲۹روز و ۱۰ساعت است.)وجود دارد،که در آن شرایط ایده آل برای پرورش قهوه وجود دارد. این نوار با محبت به کمربند قهوه معروف شده است.

مطالب مرتبط
9barista با جیمز هافمن

اگر به نقشه کمربند قهوه فوق نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که همه کشورهای مهم تولید کننده قهوه بین دو منطقه گرمسیری قرار دارند. این تصادفی نیست که کشورهایی مانند برزیل و کلمبیا در آمریکای جنوبی ، اتیوپی و بوروندی در آفریقا و اندونزی و هند در آسیا همه در نقطه شیرین تولید قهوه قرار می گیرند. تسلط جهانی آنها در صنعت قهوه فقط به این دلیل است که محیط ایده آل برای پرورش قهوه دارند.

محیط ایده آل برای رشد قهوه

1. دما

کمربند قهوه

اولین مورد ایده آل برای رشد و پرورش قهوه عالی دمای هوا است. گیاهان قهوه در آب و هوای خنک رشد نمی کنند ، در عوض دمای بین 73ºF و 82ºF را ترجیح می دهند. این محدوده  دمای 70 درجه فارنهایت – 80 درجه فارنهایت در مناطق گرمسیری به خوبی همپوشانی دارد.

2. رطوبت

کمربند قهوه

عامل مهم دیگر برای پرورش قهوه رطوبت است. برای نتایج مطلوب ، گیاهان قهوه به طور مداوم به رطوبت نسبی 50 تا 70 درصد نیاز دارند. به عنوان مرجع ، مرطوب ترین آب و هوای استوایی (گرمسیری) دارای رطوبت نسبی متوسطی در حدود 80٪ است. آب و هوای خشک مانند کویر آریزونا دارای رطوبت نسبی متوسط حدود 40٪ ، نصف آب و هوای گرمسیری است.

3. خاک

کمربند قهوه

کیفیت خاک یک ویژگی منحصر به فرد در آب و هوا و اکوسیستم کمربند قهوه نیست .اما بسیاری از کشورهای کمربند قهوه مانند اتیوپی ، کاستاریکا یا نیکاراگوئه نیز به وفور از خاک مناسب برخوردار هستند. قهوه در خاک غنی از ازت (نیتروژن) رشد می کند . مناطقی با تراکم مواد مغذی بالا – مانند مناطق رواناب آتشفشانی – برای پرورش قهوه با کیفیت بالا مناسب هستند.

مطالب مرتبط
خشک کردن قهوه | رطوبت قهوه

4. ارتفاع

کمربند قهوه
یک واقعیت شناخته شده دیگر در مورد پرورش قهوه این است که برخی از قهوه ها مانندعربیکا (  Arabica )در ارتفاعات بالاتر عملکرد بهتری دارند. قهوه های مخصوص با کیفیت بالا معمولاً بین 3500 فوت و 5000 فوت بالاتر از سطح دریا رشد می کند. بعضی از گونه ها در ارتفاعات عملکرد خوبی ندارند و از این قاعده مستثنی هستند.

دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. از جمله تغییر دمای زیاد بین روز و شب ، که باعث سریعتر رسیدن میوه قهوه میشود . همچنین در محیط های کوهستانی دوره های متناوب بارندگی گسترده و به دنبال آن انبوهی از نور مستقیم خورشید وجود دارد که به بلوغ محصولات قهوه نیز کمک می کند.

قهوه ای که در ارتفاعات بالاتر پرورش می یابد به طور کلی دارای کیفیت بالاتری است و بیشتر مورد توجه علاقه مندان به قهوه است. قهوه در ارتفاع زیاد نسبت به قهوه ای که در ارتفاعات کمتری تولید می شود ، درخشان و میوه ای است و همچنین به دلیل تراکم بالاتر ، برای مدت بیشتری تازه باقی می ماند.

قهوه ای که در ارتفاعات بالاتر پرورش می یابد به طور کلی دارای کیفیت بالاتری است و بیشتر مورد توجه علاقه مندان به قهوه است.
قهوه در ارتفاع زیاد از قهوه تولید شده در ارتفاعات کمتر روشن و میوه ای تر است.همچنین به لطف تراکم بالاتر برای مدت زمان  طولانی تری تازه می ماند.

اگر می خواهید قهوه های ارتفاع بالا را امتحان کنید ، آماده باشید که  نسبت به قهوه معمولی هزینه بیشتری بپردازید.
زمین های قابل کشت در ارتفاعات کمیاب هستند . فرآیند کشاورزی به دلیل زمین های دور افتاده ، نیازمند کار بیشتر و دشوارتری است. این ملاحظات همراه با طعم و مزه و مزایای قهوه در ارتفاع زیاد است که قیمت آن را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

مطالب مرتبط
قهوه قاهوا چیست و چگونه آن را تهیه می کنید؟

نتیجه

کمربند قهوه نام دیگری از مناطق زمین است که بین مناطق گرمسیر سرطان و برج جدی واقع شده است ، جایی که شرایط ایده آل برای پرورش قهوه وجود دارد. تقریباً هر کشور مهم تولیدکننده قهوه در کمربند قهوه قرار دارد . بیشتر مردم – حتی مشتاقترین دوستداران قهوه – نمی توانند از کشوری خارج از کمربند قهوه نام ببرند که حجم قابل توجهی در تولید جهانی قهوه داشته باشد.

قهوه یک محصول پیچیده برای کشت است .برای رشد خود به دما ، رطوبت و کیفیت خاک دقیق نیاز دارد.

آخرین اخبار ،محصولات، تخفیفات را در اینستاگرام ما Brtcoffee.ir@دنبال کنید.

شاد باشید.

2 نظر در “کمربند قهوه چیست؟ آیا این کمربندی، محیط ایده آل برای رشد قهوه را دارد؟

  1. بازتاب: دوره خشکی مناطق کشت قهوه هند ونگرانی تولیدکنندگان قهوه درکارناتاکا | brtcoffee.ir
  2. بازتاب: هوای سرد غیرمعمول در برزیل باعث افزایش قیمت قهوه می شود | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *