اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

سه فنجان قهوه در روز خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی را کاهش دهد

قهوه و بیماری های قلبی

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف قهوه سبک تا متوسط (نصف فنجان تا سه فنجان قهوه در روز) ​​با نتایج قلبی عروقی مطلوبی همراه است .بر اساس بزرگترین مطالعه انجام شده در مورد تاثیر این نوشیدنی بر سلامتی ، نوشیدن حداکثر سه فنجان قهوه در روز می تواند خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کشنده را کاهش دهد . اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود و اخبار ما را دنبال کنیدما به علم قهوه شما خواهیم افزود. با ما همراه شوید تا بدانیم رابطه قهوه و بیماری های قلبی  و خطر سکته مغزی چیست؟

قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان

با وجود اینکه قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است ، اطلاعات کمی در مورد تاثیر طولانی مدت مصرف منظم بر سلامت قلب و عروق وجود دارد .

این مطالعه شامل 468،629 شرکت کننده در بانک زیستی انگلستان ،که هیچ نشانه ای از بیماری قلبی ندارند است . میانگین سنی آنها  56.2 سال و 55.8 درصد زن بودند . شرکت کنندگان در این مطالعه بر اساس میزان مصرف قهوه خود به سه گروه تقسیم شدند .

22% هیچ کدام به طور منظم قهوه مصرف نمی کردند . %58 درصد قهوه به میزان سبک و متعادل  ​​(نصف فنجان تا سه فنجان در روز) مصرف میکردند . % 20 درصد زیاد (بیش از سه فنجان در روز) می نوشیدند .

محققان ارتباط مصرف روزانه قهوه و پیامدهای ناشی از آن را در طول متوسط ​​11 سال با استفاده از مدلهای چند متغیر تخمین زده اند . تجزیه و تحلیل برای عواملی از جمله سن ، جنس ، وزن ، قد ، وضعیت سیگار کشیدن ، فعالیت بدنی ، فشار خون بالا ، دیابت ، سطح کلسترول ، وضعیت اجتماعی و اقتصادی و مصرف معمول الکل ، گوشت ، چای ، میوه و … سبزیجات که می تواند بر رابطه قهوه و سلامتی تأثیر بگذارد تنظیم شده اند .

مطالب مرتبط
خامه اسپرسو | تشخیص خامه یا فوم | عصاره گیری صحیح کرما در اسپرسو

پس از تعدیل عوامل دیگری که می توانند بر سلامت شرکت کنندگان تأثیر بگذارند . محققان دریافتند که مصرف قهوه سبک تا متوسط ​​با 12 درصد کاهش خطر مرگ به هر دلیلی ،17 درصد خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی عروقی و 21 درصد خطر سکته مغزی  همراه است . داده های این مطالعه از بیوبَنک (Biobank )انگلستان – پایگاه داده زیست پزشکی که اطلاعات ژنتیکی و سلامتی بیش از 460،000 شرکت کننده را در اختیار دارد ، جمع آوری شد .

مصرف کنندگان روزانه  قهوه قلب سالم تر و عملکرد بهتری دارند

Coffee Heart

نویسنده گزارش دکتر جودیت سیمون ، از مرکز قلب و عروق در دانشگاه سمل وایس در بوداپست  این تحقیقات را در کنگره انجمن قلب اروپا ارائه داده است .
وی گفت:”طبق دانش ما ، این بزرگترین مطالعه ای است که به طور سیستماتیک اثرات قلبی عروقی ناشی از مصرف منظم قهوه را در جمعیتی بدون بیماری قلبی تشخیص داده است .”. نتایج ما نشان می دهد که مصرف منظم قهوه بی خطر است . زیرا حتی مصرف زیاد روزانه با پیامدهای نامطلوب قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از همه علت ها پس از پیگیری 10 تا 15 سال ارتباطی ندارد .

دکتر سیمون می گوید: “تجزیه و تحلیل تصویربرداری نشان داد که در مقایسه با شرکت کنندگانی که به طور منظم قهوه نمی نوشند ، مصرف کنندگان روزانه قلب سالم تر و عملکرد بهتری دارند . این تجزیه و تحلیل ها با معکوس کردن اثرات مضر پیری بر قلب سازگار بود. “

وی در پایان گفت: “یافته های ما نشان می دهد که مصرف حداکثر 3 فنجان قهوه در روز با نتایج مطلوب قلبی عروقی مرتبط است . در حالی که مطالعات بیشتری برای توضیح مکانیسم های اساسی مورد نیاز است . مزایای مشاهده شده ممکن است تا حدی با تغییرات مثبت در ساختار و عملکرد قلب توضیح داده شود . “

مطالب مرتبط
قهوه و خواب ، چرا گاهی قهوه شما را خسته می کند؟

از همراهی شما سپاسگزاریم. برای آگاهی از جدیدترین محصولات،دستگاه های دم آور و تخفیفات اینستاگرام ما را به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

زندگی برای داشتن قهوه بد خیلی کوتاه است.

شاد باشید.

کافئین برای قلب ضرر دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *