اخبار قهوه

حقایق جالب از قهوه که به این زودی ها فراموش نمی کنید

حقایق جالب در مورد قهوه

اگر عاشق قهوه هستید،مطمئناً حقایق جالب از قهوه بسیار خوبی در مورد این نوشیدنی خوشمزه می دانید. اما ، ما می خواهیم اینجا درBrtCoffee کاوش کنیم . حقایق  جالب از قهوه رایافته ایم  .نمی توانیم صبر کنیم تا با شما به اشتراک بگذاریم. برای خواندن این پست جالب قهوه آماده شوید .زیرا در اینجا 6 واقعیت دیوانه در مورد قهوه  را برایتان آورده ایم که به این زودی ها فراموش نخواهید کرد!

به دنبال لذت بیشتر از قهوه هستید؟

اپلیکیشن Brt Coffee را در تلفن همراه خود نصب کنید. تیم قهوه فروشی بی آر تی دوست دارد به شما در  خدمات عالی این نوشیدنی خوشمزه کمک کند برای شروع یک روز پر انرژی با ما تماس بگیرید.

1. قهوه الهام بخش اولین وب کم است

حقایق جالب در مورد قهوه

ضرورت ممکن است مادر اختراع باشد ، اما تنبلی قطعاً پدر آن است. به طور خلاصه ، این یک نکته جالب از تاریخچه تصویربرداری است. اولین وب کم در واقع توسط دانشجویان تنبل دانشگاه کمبریج اختراع شده است . که می خواستند زمان خود را برای  رسیدن به ظرف خالی قهوه  تلف نکنند. .

این دستگاه قهوه که الهام بخش اولین وب کم جهان بود در یک راهرو درست در خارج از اتاق Trojan در آزمایشگاه رایانه قدیمی در دانشگاه کمبریج قرار گرفت. در سال 1991 ، کلافگی دانشجویان از خالی بودن ظرف قهوه  زمانیکه برای نوشیدن قهوه میرفتند باعث شد دکتر کوئنتین استفورد-فریزر و پل ژاردتزکی اولین وب کم جهان را ابداع کنند .تا به محققان و برنامه نویسان در اواخر شب کمک کند میزان قهوه را تحت نظر داشته باشند.

مطالب مرتبط
دم کردن قهوه با آب گرم،آب داغ یا آب سرد،چه تفاوتی دارند؟

2.. برزیل تقریباً یک سوم قهوه جهان را تولید می کند

حقایق جالب در مورد قهوه

فقط در سال 2018 ، برزیل 3.6 میلیارد کیلوگرم دانه قهوه خیره کننده جهان را تولید کرد. این میزان  تقریبا دو برابر هر کشور دیگر است. و از سال 1800-1852 برزیل  به تولید کننده شماره یک قهوه در جهان تبدیل شد . عنوانی که حدود 168 سال از آن برخوردار بوده است .

3. گرانترین جاوا از سرگین (مدفوع حیوانات ) تهیه میشود

حقایق جالب در مورد قهوه

درست است. ناخوشایند به نظر می رسد ، قیمت هر پوند قهوه عاج سیاه( Black Ivory Coffee) بیش از 500 دلاراست ، ساخته شده از سرگین (مدفوع ) فیل است. برای تهیه این نوشیدنی ، فیل ها در تایلند گیلاس قهوه می خورند. از آنجا ، آنزیم های هضم فیل به نوعی ترکیبات موجود در دانه را تغییر می دهند. این اولین قهوه در تاریخ نیست که از مدفوع حیوانات تهیه می شود.

4- باخ یک بار اپرای طنزی نوشت که  درباره قهوه بود

حقایق جالب در مورد قهوه

یوهان سباستین باخ آهنگساز مشهور در سال 1732 اپرای کمیکی به نام Coffee Cantata نوشت. این اپرای مینیاتوری داستان پدر ناراضی را روایت می کند که سعی در ترک اعتیاد قهوه دخترش دارد.  در مورد یک دختر معتاد به قهوه و پدر گرسنه اش نوشته شده است. پدر ظاهراً از علاقه دخترش به قهوه ناراضی است. پدر اورا مجبور میکند در روز سه بار قهوه بنوشد. ! او با دخترش معامله می کند . او را تنبیه می کند ، و او را وادار می کند تا قهوه را کنار بگذارد .که دختر از نوشیدن قهوه امتناع ورزد.

5. کاپوچینوی محبوب ما نام خود را از Friars گرفته است

کاپوچینو ، ترکیبی از اسپرسو و کف شیر ، احتمالاً یکی از معروف ترین نوشیدنی های قهوه در سراسر جهان است. کاپوچینو نام خود را از عضو یک دستور بزرگ فرانسیسکی از راهبان گرفته است که در قرن شانزدهم در ایتالیا موسوم به ناخنک کاپوچین تأسیس شد. رنگ اسپرسو که با کف شیر مخلوط شده ، شبیه رنگ روپوش کاپوچین بود.

6.در قسطنطنیه زنان به خاطر قهوه می توانستند شوهر خود را  طلاق دهند

In the 16th Century, Turkish women could initiate a divorce if their husbands didn't pour coffee for them. - FactzPedia

در اواخر قرن پانزدهم می شد کافی شاپ را در همه جا ی قسطنطنیه یافت. از آنجاییکه نو شیدن قهوه بخش عظیمی از فرهنگ ترکی بود .داستان ها می گوید قانونی وجود داشت  که می گفت تأمین نکردن  قهوه توسط مردان به زنان حق طلاق را می داد .

از همراهی شما تا پایان این پست سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط
فراوری بصورت پالپ طبیعی Pulped Natural

برای آگاهی از جدیدترین محصولات و تخفیفات اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

شاد باشید.

 

یک نظر در “حقایق جالب از قهوه که به این زودی ها فراموش نمی کنید

  1. بازتاب: شنیده ها و حقایق قهوه ، کدام درست و کدام نادرست است؟ | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *