اخبار قهوه, کافه ها

دم کردن قهوه با آب گرم،آب داغ یا آب سرد،چه تفاوتی دارند؟

در سالهای گذشته ،قهوه دم کرده به طور گسترده ای در میان مصرف کنندگان قهوه محبوب شده است.  دم کرده سرد با استفاده از آب دمای اتاق (حدود 20 درجه سانتیگراد یا 68 درجه فارنهایت) تهیه می شود. که اسیدیته فنجان را از بین می برد و شیرینی و بدنه  قهوه را خارج میکند . این روش در تضاد با اکثر روش های “سنتی” است . جایی که آب باید به طور متوسط ​​90 درجه سانتیگراد تا 96 درجه سانتیگراد (195 درجه فارنهایت تا 205 درجه فارنهایت) گرم شود. نظرتان در مورد دم کردن قهوه با آب گرم چطور است ؟ برای اینکه بفهمم آیا این امکان وجود دارد؟و چگونه می توانید آن را امتحان کنید؟ و قهوه تان چه طعمی خواهد داشت ؟ ادامه مطلب را بخوانید و با قهوه آنلاین بی آر تی همراه باشید تا نظر باریستا ها بدانید .

دم کردن قهوه با آب گرم

پدرو فاستر یک مشاور و مربی باریستا و روست قهوه  است. وی به همراه برادرش ژائو و مشاور قهوه سرجیو کینتکا در ریودوژانیروی برزیل دهکده کوچک(کافی شاپ) Fuzz Cafés را تأسیس کرده است.

آنها از سال 2017 در حال آزمایش  روش های “دم کردن گرم” هستند . پس از صدها آزمایش و سالها آزمایش ، اخیراً یک کنسانتره قهوه چند فیلتر شده را راه اندازی کردند که با آب گرم دم می شود.

اما برای درک اینکه چرا قهوه را با آب گرم دم می کنند، ابتدا بایدبه جزئیات بیشتری در فرآیند استخراج قهوه بپردازیم.

پدرو می گوید: “قهوه بو داده یک دانه پایدار است که طعم ها و رایحه های زیادی را به همراه دارد” .”برای شروع استخراج از دانه قهوه، ما به دو چیز نیاز داریم: انرژی (به طور کلی گرما) و زمان.

مطالب مرتبط
طرز تهیه کارامل ماکیاتو

با استفاده از برخی متغیرهای کلیدی درگیر در فرآیند: مورد نظر”.”پارامترهای مختلف را تغییر داده و تصمیم می گیریم که از قهوه آسیاب شده چه می خواهیم .

اساساً،هرچه از انرژی بیشتری استفاده کنید. زمان برای استخراج ترکیبات طعم دهنده محلول در قهوه آسیاب شده شما کاهش می یابد. به همین دلیل است که دم کرده قهوه صافی سنتی در دمای بالا (حدود 90 درجه) فقط چند دقیقه طول می کشد . اما دم کرده سرد تا 24 ساعت طول می کشد.

bikebrew coffee

دما و عطر و طعم

ماری مسکویتا از BikeBrew ،باریستا ، متخصص دم نوش سرد و مشاور کیفیت مستقر در برازیلیا ، برزیل است.

به گفته او دم کردن قهوه با آب گرم را نباید به سادگی از زمان مورد نیار فهمید.  تعداد زیادی از متغیرهای مربوط به فرآیند دم، قهوه را برجسته می کند.

از آنجا که قهوه فیلتر در دمای بسیار بالا دم می شود ، انرژی بیشتری در دسترس دارد و استخراج آن به سرعت انجام می شود. در این شرایط  ترکیبات مختلف طعم دهنده فقط در نقاط خاص از دما استخراج می شوند.

به عنوان مثال ، در دماهای بالاتر ، ترکیبات طعم دهنده که معمولاً با اسیدیته و سایر نتها با طعم ظریف تر یا خوش طعم تر همراه هستند ، در فنجان ظاهر می شوند.

ماری می گوید: “[دم سرد] در مدت زمان طولانی ، بین 6 تا 24 ساعت ، شاید حتی بیشتر استخراج می شود” . به دلیل پایین بودن درجه حرارت ، اسیدیته کمتری در فنجان نهایی وجود دارد. درعوض ، مشخصات عطر و طعم ، شیرین و نرم تر می شوند.

مطالب مرتبط
تاریخچه موکاپات | درجه مناسب آسیاب

سرجیو از Fuzz Cafés  می گوید که به دلیل دامنه دما بین دم سرد و دم گرم قهوه با فیلتر معمولی ، نتایج متنوعی خواهید داشت .  می توانید درجه حرارت را به تدریج تغییر دهید و امتحان کنید.

pour over warm brew coffee

آیا می توان دم کرده قهوه با آب سرد و گرم را با آب داغ مقایسه کرد؟

  می دانیم که دم کردن با آب داغ ، گرم و سرد نتایج بسیار متفاوتی را به دنبال دارد. اما تفاوت چگونه مشخصات نهایی فنجان ما را تغییر می دهد؟

به گفته ماری ، هنوز هیچ پاسخ قطعی برای این پرسش وجود ندارد .او می گوید: “دم گرم در مجامع باریستا به عنوان دم كرده” سریع “سرد شناخته می شود. که هر دو روش [دم سرد و دم گرم] اکنون بسیار مستعد تفسیرهای مختلف هستند زیرا ما هنوز رپرتوار (لیست) مزه قوی ای  نداریم.”

همچنین وی خاطر نشان كرد كه مقایسه روشهای مختلف دشوار است. او می گوید: “هر استخراج باید از این درک حاصل شود که مشخصات نهایی فنجان قهوه  پویا است. هر ترکیب قهوه در زمان های مختلف و در دمای مختلف استخراج می شود”. به عنوان مثال ، یک تصور معمول این است که دم کرده سرد نسبت به قهوه فیلتر کلاسیک دارای میزان اسیدی کمتری است .زیرا ترکیبات خاص طعم دهنده اسیدی را که فقط در دمای 75 درجه سانتیگراد یا بالاتر پدید می آیند ، استخراج نمی کند.

به گفته ماری : “تفاوت بسیار زیادی بین وجود شیمیایی اسیدیته و درک حسی آن وجود دارد”. در نهایت ، قهوه دم کرده گرم حد فاصل قهوه دم کرده سرد و قهوه دم کرده با فیلتر معمولی است. اسیدی تر از اولی است اما کمتر از دومی است. به همین ترتیب ، با تغییر زمان دم ، می توانید پارامترهای دیگر را متعادل کنید تا استخراج ترکیبات مختلف طعم دهنده را کم یا زیاد کنید. 

از همراهی شما تا پایان این پست سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط
قهوه نوشیدنی مورد علاقه جهان و 6 دلیل برای این محبوبیت

برای آگاهی از جدیدترین محصولات و تخفیفات اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

شاد باشید.

 

4 نظر در “دم کردن قهوه با آب گرم،آب داغ یا آب سرد،چه تفاوتی دارند؟

  1. بازتاب: (Cold Brew vs Iced Coffee)دم کرده سرد یا آیس کافی : تفاوت چیست؟ | brtcoffee.ir
  2. بازتاب: پور اور بهترین دم آور قهوه،با نحوه درست کردن قهوه با Pour over در خانه آشنا شوید! | brtcoffee.ir
  3. بازتاب: قهوه بولت پروف برای سلامتی ،چگونه طعم و مزایای این نوشیدنی را بهبود ببخشیم ؟ | brtcoffee.ir
  4. Serato گفت:

    خیلی جالب بود.. من چندین بار قهوه سرد دم خوردم. خیلی شیرین و خوشمزه بود البته کافئین بالایی هم داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *