آموزش قهوه, اخبار قهوه, طرز تهیه قهوه

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس – دستورالعمل ها ، نسبت ها و نکات

فرنچ پرس چیست ؟ یکی از مقرون به صرفه ترین و آسان ترین روش های تهیه قهوه در خانه است.رایج ترین و کلاسیک ترین روش تهیه قهوه با فرنچ پرس بسیار ساده است.
4 مرحله تهیه این نوشیدنی طول می کشد . قهوه را آسیاب کنید ، آب گرم اضافه کنید ، 4 دقیقه صبر کنید ، پیستون را فشار دهید و لذت ببرید!
این قهوه ساز کلاسیک بیش از 100 سال وجود داشته باشد. با تکنیک مناسب می تواند قهوه ای با طعم عالی تولید کند. بیایید آن را دریابیم!و با هم طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس را مرور کنیم .

برای تهیه قهوه فرنچ پرس به چه چیزهایی نیاز دارید؟

ابزارهای ضروری برای تهیه قهوه فرنچ پرس

برای نتیجه مطلوب با اینها بهتر است

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

نکاتی که باید قبل از تهیه قهوه  فرنچ پرس بدانید

نسبت قهوه فرنچ پرس

برای فرنچ پرس چه مقدار قهوه باید  استفاده کنید؟

به طور کلی نسبت قهوه به آب 1به 15 است. به عبارت دیگر ، 1 گرم قهوه و 15 گرم آب اضافه کنید. بین این محدوده اشتباه نخواهد شد. اگر طعم آن برایتان خیلی قوی است ، نسبت قهوه به آب را 1به 17 تنظیم کنید . شما می توانید این نسبت  را برای رسیدن  به قهوه خوش طعم تغییر دهید.

دمای آب

طبق دستورالعمل دم ما  ، دمای مناسب برای دم کردن قهوه 195-205 درجه فارنهایت (یا 90-95 درجه سانتی گراد) است.

اگر دماسنج در خانه ندارید می توانید آب را بجوشانید و بگذارید 1 دقیقه بماند. تقریباً 205 درجه فارنهایت خواهد بود .معمولاً آب داغ پس از آسیاب کردن دانه ها آماده است.

درشتی آسیاب

کافی است از سایز متوسط ​​تا متوسط ​​درشتی که برای پور اور یا قهوه فیلتر مناسب است، استفاده کنید.اندازه آن به اندازه ماسه معمولی یا نمک درشت است.

اغلب مردم وقتی صحبت از فرنچ پرس می شود ، آسیاب متوسط ​​درشت یا حتی درشت را توصیه می کنند.می توان اینگونه رسوب موجود در فنجان را کاهش داد.

آسیاب درشت چند مشکل ایجاد می کند:

1. قهوه با طعم کم و نازک استخراج و به پایان می رسد.

2. اگر از تنظیمات درشت برای بسیاری از دستگاه های آسیاب استفاده کنید ، به دست آوردن اندازه یکسان دشوار است.اندازه یکنواخت ذرات هنگام تهیه قهوه فرنچ پرس مهم است زیرا تفاله قهوه به مدت طولانی با آب غوطه ور اند.ذرات کوچک بیش از حد استخراج شده وقهوه تلخ می شوند . در حالی که ذرات بزرگ کمتر استخراج می شوند. و در صورت یکنواخت نبودن آسیاب قهوه طعم ناسازگاری خواهید داشت.

به طور معمول یک  دستگاه آسیاب خوب  می تواند قهوه آسیاب شده نسبتاً یکنواخت با ظرافت متوسط به شما بدهد.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

زمان دم کردن:

به جای 4 دقیقه در روش دم آوری کلاسیک ، با استفاده از این تکنیک حدود 10 دقیقه دم قهوه شما زمان نیاز دارد . بنابراین به صبور باشید.

بهترین قهوه برای فرنچ پرس چیست؟

اول از همه ، قهوه تازه آسیاب شده . همیشه خوب است ،قبل از اینکه دمنوش فرانسوی خود را با  قهوه رست متوسط یا تیره تهیه کنید ، دانه ها را آسیاب کنید.

مطالب مرتبط
سلامت کبد را با چه رژیم تغذیه ای حفظ کنیم؟

آیا به ترازو نیاز دارید؟

بهتر است ترازو داشته باشید . با ترازو کار را آسان کنید. هر بار که قهوه را دم می کنید ، می توانید نسبت قهوه و آب را اندازه گیری کنید . بنابراین می توانید به طور مداوم قهوه با کیفیت بالا دریافت کنید یا به راحتی بر اساس نسبت قبلی تنظیم کنید.

نحوه استفاده از فرنچ پرس – راهنمای گام به گام

اکنون هرچیز را که نیاز دارید می دانید. در این راهنما ، قهوه بی آر تی از 20 گرم قهوه با استفاده از قهوه ساز French Press استفاده می کند .

نسبت قهوه به آب: 1به 15 ، 20 گرم قهوه (1 فنجان) ، 300 گرم آب

آب تصفیه شده: 195-205 درجه فارنهایت

اندازه آسیاب : متوسط

زمان دم کشیدن: حدود 10 دقیقه

1. از قبل گرم کردن فرنچ پرس

با افزودن آب داغ ، فرنچ پرس را گرم کنید. خوب است که کاراف و قهوه ساز فرنچ پرس را گرم کنید تا دمای دم پایدار تری را حفظ کنید. (بجز دمکرده سرد).
حدود 30 ثانیه بعد یا قبل از شروع به دم کردن ، آب را دور بریزید.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

2. دانه قهوه را وزن کنید

در حالی که در حال گرم کردن فرنچ پرس هستید ، دانه های قهوه تازه را در یک ترازو وزن کنید . در این راهنما ، ما 20 گرم قهوه را برای تهیه 300 گرم نوشیدنی قهوه در نظر می گیریم.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

3. دانه های قهوه را آسیاب کنید

دانه های قهوه را در آسیاب خود قرار دهید ، از تنظیمات آسیاب متوسط استفاده کنید. ته قهوه را در لیوان فرنچ پرس بریزید.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

4. قهوه را شکوفا کرده و هم بزنید

تقریباً 1/3 از مقدار کل آب را به  قهوه آسیاب شده  اضافه کنید .تا زمانی که به اندازه کافی قهوه آسیاب شده را در پایین خیس کنید.. سپس با استفاده از قاشق آن را به آرامی هم بزنید. اجازه دهید دی اکسید کربن آزاد شود و قهوه و آب را به طور مساوی مخلوط کنید.
و تایمر را روشن کنید.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

5. بقیه آب را اضافه کنید و 4 دقیقه صبر کنید

بقیه آب را اضافه کنید تا به مقدار کل (300 گرم) برسید ، آن را به آرامی هم بزنید.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

حالا می توانید درپوش را بگذارید تا گرما به دام بیفتد اما پیستون را به سمت پایین فشار ندهید. فقط اجازه دهید فرنچ پرس 4 دقیقه بی سر و صدا بنشیند. صبر کنید و صبور باشید.

6. پوسته یا کف را در بالا قهوه هم بزنید

بعد از 4 دقیقه ، از یک قاشق استفاده کنید تا پوسته ها روی قهوه را به آرامی هم بزنید. سپس ، ته نشینی پوسته را به پایین خواهید دید . سپس کف سفید و پوسته های شناور را از  بالای قهوه بردارید.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

7.بگذارید قهوه 6 تا 8 دقیقه دیگر دم بکشد

در این مدت ، دیگر تکه های شناور به تدریج به ته ظرف شیشه ای می افتند. بگذارید قهوه آسیاب شده در پایین فرنچ پرس ته نشین شود. بعد از 6 دقیقه ، قهوه شما تقریباً آماده است.

هنگامی که قهوه در انتهای فرنچ پرس قرار گرفت ، میزان استخراج کند می شود .قهوه به آن سرعتی که فکر می کنید استخراج نمی شود.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

8. پیستون را فشار ندهید

می توانید پیستون را به آرامی به پایین فشار دهید ، اما آن را تا انتها فشار ندهید. نمی خواهید پودر قهوه  ته نشین شده در پایین را تحریک کنید. فقط آن را روی سطح قهوه بگذارید ، از آن به عنوان صافی استفاده کنید. هنگام ریختن قهوه می تواند آسیاب های درشتر را فیلتر کند.

مطالب مرتبط
طرز تهیه چای ماسالا

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

9. قهوه را به آرامی در فنجان یا کاراف بریزید

قهوه را خیلی زود نریزید ، پودر قهوه زیر آن را مختل کرده و اجازه ندهید ته نشین ها  به فنجان شما وارد شوند. قهوه را به آرامی در فنجان خود بریزید. اگر بیش از 1 فنجان تهیه می کنید ، آن را به آرامی در یک کاراف بریزید. از قهوه عالی تهیه شده توسط فرنچ پرس لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

اکنون می دانید که چگونه از یک فرنچ  پرس استفاده کنید . این راهنمای گام به گام را دنبال کنید. این راهنما زمان بیشتری طول میکشد اما ارزش انتظار را دارد.این روش احتمالاً بهترین طعم و مزه ای است که تا به حال از فرنچ پرس دریافت کرده اید.همیشه بیش از یک روش برای تهیه قهوه وجود دارد و این یکی از موارد سرگرم کننده در مورد دم کردن قهوه است . روش های مختلف تهیه قهوه  با فرنچ  پرس را که برای شما مناسب است امتحان کنید.

اشتباهات کلی که باید از آنها اجتناب کرد

صرف نظر از تکنیکی که دوست دارید از فرنچ پرس استفاده کنید ، باید از چند اشتباه اجتناب کنید.

1. آسیاب قهوه خیلی درشت باشد :

تنظیم متوسط ​​آسیاب فقط برای فرنچ پرس مناسب است ، یا کمی درشت تر از متوسط که برای قهوه پور اور (قطره چکان)استفاده می کنید .

لازم نیست قهوه را برای فرنچ پرس درشت آسیاب کنید. اگر آسیاب زیاد درشت باشد قهوه نازک و کم عصاره خواهید داشت . هرچه ذرات بزرگتر باشند ، استخراج قهوه سخت تر می شود. برعکس ، اگر آسیاب زیاد ریز باشد قهوه طعم تلخی خواهد داشت . نوشیدن قهوه خوب در صورتی که آسیاب آن خیلی خوب باشد ، چالش برانگیز است.

2. پیستون را خیلی تهاجمی به سمت پایین فشار دهید.

اگرچه لازم نیست فیلتر را مطابق راهنماهای بالا فشار دهید ، اما اگر از روش سنتی پیروی می کنید ، باید پیستون را بعد از 4 دقیقه فشار دهید. بسیاری از افراد آن را خیلی سریع به سمت پایین فشار می دهند ، که باعث ایجاد اختلال در رسوبات و ورود رسوب به داخل قهوه می شود.

3. قهوه را خیلی سریع بریزید

ما شما را درک می کنیم که نمی توانید برای نوشیدن قهوه صبر کنید . اما قهوه را خیلی سریع نریزید. آن را به آرامی و به آرامی بریزید تا از هم زدن قهوه در پایین جلوگیری کنید.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

سوالات متداول دیگر درباره فرنچ پرس

فرنچ پرس چگونه کار می کند؟

استفاده از فرنچ پرس یکی از روش های دم آور غوطه وری است. به طور معمول فقط کافی است قهوه و آب را اضافه کنید ، چند دقیقه منتظر بمانید ، پیستون را فشار دهید ، سپس می توانید از قهوه لذت ببرید.

فرنچ پرس یک قهوه ساز بسیار ساده است. قسمت اصلی آن لیوان است. دارای  یک پایه و دسته  که مانع از سوختن شما توسط آب گرم بعد از افزودن آب گرم می شود. معمولاً از فولاد ضد زنگ یا پلاستیک ساخته می شوند. و یک پیستون ، که درب و فیلتر را به هم متصل می کند. برخی از فیلترها دارای چند لایه برای جلوگیری از عبور رسوبات هستند.

مطالب مرتبط
ماسالا | چای ماسالا | تاریخچه ماسالا | masala chai | masala | چای

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

این روش بسیار راحت برای تهیه قهوه در خانه است.  قیمت فرنچ پرس بسیار مقرون به صرفه است.

نحوه انتخاب فرنچ پرس مناسب

برخلاف انتخاب دستگاه آسیاب یا اسپرسو ساز ، انتخاب فرنچ پرس بسیار ساده تر است. این دستگاه یکی از ارزان ترین دستگاه های قهوه ساز است. معمولاً باید ظرفیت را مشخص کرده و مواد و ظاهر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تا 4 فنجان: 12 اونس – 17 اونس (350 میلی لیتر – 500 میلی لیتر)
5-8 فنجان: 24 اونس-34 اونس (700ml-1000ml)
9 فنجان یا بیشتر: 51 اونس (1000 میلی لیتر)

ما در فروش آنلاین قهوه بی آر تی نمونه هایی از فرنچ پرس را داریم. با نصب اپلیکیشن قهوه فروشی بی آر تی از بازار یا ورود به سایت ما میتوانید این دستگاه دم آور قهوه را تهیه کنید.

لیوان فرنچ پرس معمولاً از شیشه ساخته می شود و پایه و دسته آن می تواند از جنس استنلس استیل و پلاستیک باشد. در مورد فیلتر ، برخی از قهوه سازهای فرنچ پرس دارای 4 صفحه فیلتر یا حتی بیشتر هستند. و همچنین باید در نظر بگیرید که آیا قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند یا خیر.

البته ماندگاری فرنچ پرس با کیفیت بالاتر بیشتر از ارزان ترین آن است.

زمان دم آوری در فرنچ پرس چقدر است ؟

زمان استاندارد دم کردن حدود 4 دقیقه است. اما به طور معمول  کافی نیست ، به ویژه هنگامی که از آسیاب  درشت استفاده می کنید. زمان دم کشیدن به اندازه قهوه آسیاب شده ارتباط دارد. اگر از متوسط ​​یا متوسط ​​درشت استفاده کنید ، 10-6 دقیقه بسیار عالی خواهد بود.

با استفاده از تکنیک ذکر شده در بالا ، ممکن است 10 دقیقه یا بیشتر طول بکشد. زمان ریختن قهوه بستگی به میزان رسوبی دارد که در فنجان نهایی خود می خواهید. هرچه بیشتر منتظر بمانید ، رسوب کمتری در فنجان نهایی خود خواهید داشت.

چگونه دستگاه  فرنچ پرس را تمیز کنیم؟

پس از نوشیدن قهوه عالی از فرنچ پرس ، سریع ترین راه برای تمیز کردن آن چیست؟ اگر در آشپزخانه خود یک صافی دارید ، مقداری آب به فرنچ پرس اضافه کنید ، آب را با باقی مانده  قهوه در صافی بریزید . بگذارید خشک شود و تفاله آن را در سطل زباله خود بریزید. مقداری آب با کمی مایع شستشو داخل ظرف بریزید، پیستون را چند بار بالا و پایین ببرید تا روغن قهوه پاک شود. سپس آن را بشویید و فرنچ پرس شما آماده دم کردن یک فنجان قهوه عالی دیگر خواهد بود.

از همراهی شما سپاسگزاریم. برای آگاهی از جدیدترین محصولات و تخفیفات اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

زندگی برای داشتن قهوه بد خیلی کوتاه است.

شاد باشید.

9 نظر در “طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس – دستورالعمل ها ، نسبت ها و نکات

  1. بازتاب: کاوش در فرهنگ قهوه ایران | brtcoffee.ir
  2. بازتاب: جایگزین برای فیلتر کاغذی قهوه که در خانه شما یافت می شود | brtcoffee.ir
  3. پریسا گفت:

    خیلی مفید بود

    1. Ferika گفت:

      از اینکه مورد توجه شما قرار گرفته خوشحالیم

    2. Ferika گفت:

      ممنون که مارو همراهی می کنید

  4. بازتاب: پور اور بهترین دم آور قهوه،با نحوه درست کردن قهوه با Pour over در خانه آشنا شوید! | brtcoffee.ir
  5. بازتاب: انواع رست قهوه لایت ، مدیوم و دارک و نحوه رست دادن قهوه | brtcoffee.ir | ویژگی انواع رست
  6. راهیل گفت:

    چقد خوب توضیح داداین من اصلا نمیدونستم چجوری با فرنچ پرس قهوه دم کنم

    1. Ferika گفت:

      ممنون از توجه شما،خوشحالیم که این پست برای شما مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *