آموزش قهوه, اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

سالم ترین فنجان قهوه را دم کنیم

اگر قهوه را به درستی دم کنید ، می تواند برای شما  بسیار بیشتر  مفید باشد .قهوه فقط یک اکسیر جادویی نیست که بدن ، ذهن و روح شما را دوباره زنده کند . تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد قهوه مزایای باورنکردنی دارد . اما باید آن را درست دم کنید .به حداکثر رساندن پتانسیل این معجزه گر صبحگاهی شامل انتخاب رست مناسب ، آسیاب مناسب ، شیوه دم کردن ، دمای آب و موارد دیگری است که احتمالاً  انجام نمی دهید یا به درستی انجام نمی دهید . نگران نباشید؛ اینجا در قهوه بی آر تی ما با متخصصان در مورد چگونگی دم کردن سالم ترین فنجان قهوه  مشورت کردیم. اونها میخواهند رازشونو‌ آشکار کنند. پس اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از بازار دانلود کنید و با ما همراه شوید.

سالم ترین دانه قهوه

نوشیدن قهوه  با کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد مرتبط است . بر اساس تحلیلی که در ژوئیه 2018 در مجله بین المللی سرطان منتشر شد. خطر ابتلا به سرطان روده در زنان با نوشیدن قهوه کاهش می یابد . همچنین بر اساس تحقیقات گذشته  خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و حتی سکته مغزی در زنان (هر دو مسن تر) ، نیز کاهش میابد .

در یک متاآنالیز منتشر شده در ژوئن 2019 در مجله تغذیه و رژیم غذایی انسان ، که 21 مطالعه قبلی قهوه  که در مجموع بیش از 10 میلیون شرکت کننده  در آن شرکت کرده را مورد بررسی قرار داده بود . در این متا آنالیز مشخص شد که نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه معمولی یا بدون کافئین 3 درصد خطر مرگ را کاهش می دهد . در حالی که نوشیدن سه فنجان در روز همان خطر را 13 درصد کاهش می دهد .

پلی فنول ها در سالم ترین فنجان قهوه

بیشتر این مزایای سلامتی به لطف پلی فنول ها ، ترکیبات گیاهی موجود در دانه های قهوه است . نشان داده شده است که پلی فنول ها از سلامت مغز و دستگاه گوارش حمایت می کنند . از بیماری های قلبی ، دیابت و برخی سرطان ها محافظت می کنند.

باب آرنوت ، نویسنده کتاب رژیم غذایی عاشقان قهوه و خبرنگار ارشد پزشکی سابق NBC News می گوید :  پلی فنول ها برای استخراج بیشترین فواید سلامتی از قهوه  کلیدی هستند . بنابراین باید حداکثر تعداد این ترکیبات را بدست آورد . برخی ازدانه ها این کار را بهتر از بقیه  دانه ها انجام می دهند . بر اساس یک بررسی منتشر شده در مجله آنتی اکسیدان ها ، دانه ها با بیشترین تعداد پلی فنول ، آنهایی هستند که در نقاط مرتفع مانند اتیوپی و آمریکای لاتین رشد می کنند . دکتر آرنوت پیشنهاد می کند که به دنبال دانه هایی از منطقه هولیا کلمبیا ، یا از پرو ، بولیوی ، کاستاریکا یا اتیوپی باشید .هدف این است که روزانه حداقل 650 میلی گرم پلی فنول دریافت کنید . اما هرچه بیشتر مصرف کنید ، بهتر است.

رست قهوه اهمیت دارد

رست دادن دانه های قهوه طعم آنها را عمیق می کند . اما گرما ترکیبات مفید مانند آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها را نیز تجزیه و از بین میبرد.
علی ردموند ، بنیانگذار Coffee Belly می گوید: برشته های سبک تمایل به داشتن آنتی اکسیدان بیشتر دارند. همچنین متراکم تر هستند .بنابراین کافئین بیشتری در هر پیمانه نسبت به رست تیره دارید.)

مطالب مرتبط
فراوری بصورت پالپ طبیعی Pulped Natural

بر اساس مطالعه ای که در ژوئن 2017 در مجله غذای دارویی منتشر شد ، رست های سبک همچنین حاوی غلظت بالاتری از اسید کلروژنیک هستند . ترکیبی که در قهوه یافت می شود و نشان می دهد به محافظت از بدن در برابر التهاب و آسیب سلولی کمک می کند .

سالم ترین روش دم کردن قهوه

پس از انتخاب بهترین دانه ، مرحله بعدی این است که آنها را آسیاب کنید. طرفداران قهوه می گویند زمانی که درست قبل از دم کردن آسیاب می کنید . بهترین طعم را به دست می آورید .. زیرا در غیر این صورت تماس با هوا باعث اکسیداسیون می شود که طعم را در طول زمان کاهش می دهد . همچنین در نظر داشته باشید که قهوه از قبل  آسیاب شده برای شما چندان سالم نیست.

اصلی ترین فایده اینکه خودتان دانه ها را آسیاب کنید این است که میزان خرد کردن  در کنترل شما است . و این بر تعداد ترکیبات تقویت کننده سلامت در فنجان شما تأثیر می گذارد. وقتی نوبت به دم کشیدن می رسد ، هدف این است که بیشتر پلی فنول ها را از لوبیا استخراج کنیم . و هرچه آسیاب بهتر باشد ، پلی فنول های بیشتری دریافت خواهید کرد. این بدان معناست که اسپرسو ، که به یک دانه بسیار آسیاب شده نیاز دارد ، یکی از سالم ترین انتخاب ها است.

اگر طعم اسپرسو به تنهایی بیش از حد قوی است ، می توانید از روش پور اور استفاده کنید . که از آسیاب بسیار خوب نیز استفاده می کند . بر اساس مطالعه ای که در آوریل 2020 در مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیرانه منتشر شد ، تهیه قهوه بوسیله پور اور می تواند مزایای قلبی عروقی داشته باشد.  همچنین دستگاه های پور اور  ارزان و دارای  فیلتر است .

محققان در بررسی داده های بیش از 46،300 نفر در طول 20 سال ، دریافتند افرادی که قهوه فیلتردار می نوشند میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی کمتری نسبت به قهوه خوران بدون فیلتر و یا کسانی که قهوه نمی خورند دارند .این می تواند به این دلیل باشد که قهوه ای که بدون فیلتر دم می شود ، 30 برابر بیشتر از قهوه فیلتر شده دارای کلسترول بالا است .

دمای آب، آخرین جزء در تهیه سالم ترین فنجان قهوه

 آخرین جزء در تهیه سالم ترین فنجان قهوه ، دمای آب است. کریس کلارک ، بنیانگذار Brew Coffee At Home ، سایتی که به مصرف کنندگان کمک می کند تا قهوه بهتری در خانه دم کنند ، می گوید: در حالت ایده آل ، باید برای دم بهینه آب می بایست  زیر دمای جوش ، بین 195 تا 205 درجه فارنهایت باشد.

اگر سردتر باشد ، شما قهوه کمتری مصرف خواهید کرد (تمام مواد مغذی اصلی را دریافت نخواهید کرد). در حالی که اگر خیلی داغ باشد ، طعم آن طعم سوخته خواهد داشت.

البته ، اگر همه اینها کارها به نظر شما سخت و زیاد برسد و اهل قهوه نباشید ، می توانید از قهوه فوری استفاده کنید . مطالعه ای که در ژوئیه 2017 در مجله علوم و فناوری غذا منتشر شد نشان داد که قهوه فوری در مقایسه با اسپرسو ، قهوه فیلتر و قهوه ترکی یا یونانی دارای بیشترین غلظت آنتی اکسیدان است.

سالم ترین روش سرو قهوه

بعد از این همه مشکل برای تهیه یک فنجان عالی ، امیدوارم همه این مزایا را با افزودن خامه و شکر جبران نکنید .
سالم ترین راه نوشیدن قهوه سیاه است . اگر با دانه ای خوش طعم و با کیفیت بالا شروع کنید،نیازی به افزودن چیزی ندارید. آرنوت می گوید: “دلیل اینکه مردم در طول جنگ جهانی دوم شیر را به  قهوه افزودن این بود که وحشتناک قهوه می نوشیدند.” “اگر به نوشیدنی شکر یا شیر یا چربی اضافه می کنید، انتظار نداشته باشید به میزان  قهوه خالی  سالم باشد .”

مطالب مرتبط
اسیدهای غیرفرار قهوه | اسید کلروژنیک قهوه

سالم ترین فنجان قهوه

خب!  سالم ترین فنجان قهوه از دانه های مرتفع ، رست سبک تر ، آسیاب خوب ، فیلتر ، آب داغ اما نه جوشان و به رنگ سیاه سرو می شود . آرنوت می گوید بیشتر فواید سلامتی که مورد مطالعه قرار گرفته اند ناشی از نوشیدن بین چهار تا پنج فنجان 8 اونسی روزانه است . در حالی که این مقدار در محدوده توصیه شده سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای مصرف روزانه کافئین (حدود 400 میلی گرم) قرار دارد . اما با استفاده از این دستورالعمل ها می توانید دمنوش خود را به سالم ترین شکل تهیه کنید . می توانید پلی فنول های بیشتری را در یک فنجان بداشته باشید .

اگر به کافئین حساس هستید ، نگران نباشید: قهوه بدون کافئین دارای مزایای سلامتی یکسانی است . (هر چند کافئین به خودی خود مزایای خاص خود را دارد. از جمله بهبود عملکرد ذهنی و کمک به حافظه) .

از همراهی شما سپاسگزاریم. برای آگاهی از جدیدترین محصولات و تخفیفات اینستاگرام مارا به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

زندگی برای داشتن قهوه بد خیلی کوتاه است.

شاد باشید.

یک نظر در “سالم ترین فنجان قهوه را دم کنیم

  1. بازتاب: طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس - دستورالعمل ها ، نسبت ها و نکات | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *