اخبار قهوه

شش گونه جدید قهوه در ماداگاسکار شناسایی شد

شش گونه جدید قهوه

شش گونه جدید قهوه (Coffea) به طور رسمی به دنیای قهوه معرفی شد . مجموع جهانی انواع قهوه شناخته شده را به 130 مورد رساند.در حالی که به احتمال زیاد به زودی با برنامه های تجاری این تعداد تغییر نخواهد کرد . کشف این شش گونه جدید با توجه به عدم وجود تنوع ژنتیکی قابل توجه قهوه در کنار این واقعیت که بسیاری از گونه های قهوه وحشی جهان در خطر انقراض هستند ، بسیار مهم هستند.

هر شش گونه بومی شمال ماداگاسکار هستند. چهار گونه بومی مناطق جنگلی خاص هستند.

شش گونه قهوه وحشی

طرح Coffea microdubardii.

در حالی که عربیکا (قهوه عربیکا) و روبوستا (Coffea canephora) گونه های اصلی کشت تجاری هستند . برخی دیگر مانند لیبریکا و اخیراً استنوفیلای درهای جدیدی را به روی کشت احتمالی قهوه باز کرده اند. درهایی که روزی می توانند خروجی های مهمی باشند زیرا تغییرات آب و هوایی سیستم های تولید قهوه موجود را تهدید می کند.

شش گونه جدید قهوه

هر یک از شش گونه قهوه وحشی که به تازگی نامگذاری شده اند در جنگل های شمال ماداگاسکار – محل 65 گونه شناخته شده قهوه – کشف شده است .در حالی که چهار گونه از این گونه ها به طور محدود بومی جنگل های خاصی محسوب می شدند. 

اکتشافات توسط آرون دیویس از باغ های گیاه شناسی سلطنتی ، کیو و فرانک راکوتوناسولو از باغ گیاه شناسی و جانورشناسی تسیمبازازا و مرکز حفاظت کیو ماداگاسکار (KMCC) ، پس از سفرهای متعدد میدانی و آزمایشات آزمایشگاهی انجام و منتشر شد.

در یک انتشار منبع باز از گونه های جدید قهوه ، محققان نقشه های توزیع ، ارزیابی حفاظتی ، فن شناسی و یادداشت های طبقه بندی برای هر یک از شش گونه ، به علاوه نقشه های خطی دو گونه را ارائه کردند.

اسامی گونه های جدید قهوه عبارتند از:

  • Coffea callmanderi
  • Coffea darainensis
  • Coffea kalobinonensis
  • Coffea microdubardii
  • Custea pustulata
  • Coffea rupicola
مطالب مرتبط
کافئین برنحوه عملکردمغز ما اثر می گذارد ، کافئین چگونه کار می کند؟

از همراهی شما سپاسگزاریم. برای آگاهی از جدیدترین محصولات،دستگاه های دم آور و تخفیفات اینستاگرام ما را به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

زندگی برای داشتن قهوه بد خیلی کوتاه است.

شاد باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *