اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

قهوه و خواب ، چرا گاهی قهوه شما را خسته می کند؟

بی حالی ، قند خون و کم آبی بدن تا حدودی تأثیرات متناقض قهوه بر سطح انرژی ما را توضیح می دهد. کافئین ، اصلی ترین ماده فعال در قهوه ، به عنوان تقویت کننده انرژی شهرت موجهی دارد . اما کافئین نیز یک دارو است. به این معنی که بسته به عادت های مصرفی و ژن های ما می تواند بر هر یک از ما تأثیر متفاوتی بگذارد.پارادوکس کافئین این است که در کوتاه مدت به توجه و هوشیاری کمک می کند. مارک استاین ،استاد گروه روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه واشنگتن ،که تأثیر کافئین را در افراد مبتلا به A.D.H.D (اختلال نقص توجه و بیش فعالی در بزرگسالان)مطالعه کرده است ،گفت: این کار به برخی از کارهای شناختی و به سطوح انرژی ما کمک می کند. “اما اثر تجمعی-یا تأثیر بلند مدت- آن اثر معکوس دارد. ” با قهوه فروشی بی آر تی همراه باشید تا ارتباط قهوه و خواب را بدانید.

تأثیرات متناقض کافئین

بخشی از تأثیرات متناقض کافئین ناشی از تأثیرات آن بر آنچه که محققان از آن به عنوان “فشار خواب” یاد می کنند ، ناشی می شود . که باعث می شود تا روزها خواب آلود باشیم. از لحظه بیدار شدن ، بدن ما دارای یک ساعت بیولوژیکی است . که ما را وادار می کند تا در طول روز دوباره بخوابیم .

ست بلکشاو ، عصب شناس در دانشگاه جان هاپکینز که روی خواب مطالعه می کند ، می گوید که محققان هنوز در حال مطالعه نحوه افزایش فشار خواب در بدن هستند . اما در طول روز ،سلولها و بافتهای ما از انرژی به شکل مولکولی به نام آدنوزین تری فسفات یا ATP استفاده می کنند و می سوزانند. همانطور که ATP خرج بدن می شود  ما فکر می کنیم ، ورزش می کنیم ، وظایف خود را انجام می دهیم یا در تماس های کنفرانس می نشینیم ، سلول های ما یک ماده شیمیایی به نام آدنوزین به عنوان یک محصول جانبی تولید می کنند. این آدنوزین به گیرنده های مغز متصل می شود و ما را بیشتر خواب آلود می کند.

از نظر شیمیایی ، کافئین به اندازه کافی شبیه آدنوزین در سطح مولکولی است . که مکانهای اتصال دهنده آدنوزین به گیرنده های مغز را اشغال میکند .موجب جلوگیری از اتصال آدنوزین به گیرنده های مغز میشود . در نتیجه ، کافئین به طور موقت فشار خواب را سرکوب می کند و باعث می شود احساس بیداری بیشتری داشته باشیم. در همین حال ، تجمع آدنوزین در بدن ادامه دارد.

دکتر بلکشاو می گوید: “هنگامی که کافئین از بین می رود ، شما فشار بسیار بالایی را دریافت می کنید و باید آن را پس بدهید.” در حقیقت ، تنها راه کاهش و تنظیم مجدد فشار خون بالا، خواب است.

افزایش مصرف کافئین بر خواب تأثیر منفی می گذارد

موضوع پیچیده این است که هرچه بیشتر کافئین بنوشیم ، تحمل بدن ما در برابر آن بیشتر می شود. کبد ما با ساختن پروتئین هایی که سریعتر کافئین را تجزیه می کنند ، سازگار می شود. گیرنده های آدنوزین در مغز ما تکثیر می شوند . به طوری که گیرنده های مغز می توانند برای تنظیم چرخه خواب ما به سطوح آدنوزین حساس شوند. در نهایت ، ادامه یا افزایش مصرف کافئین بر خواب تأثیر منفی می گذارد .  همچنین باعث می شود احساس خستگی بیشتری کنیم.

به گفته دکتر استاین در نهایت ، ادامه یا افزایش مصرف کافئین بر خواب تأثیر منفی می گذارد .این امر باعث می شود احساس خستگی بیشتری در ما ایجاد شود.وی افزود “اگر کمتر می خوابید و استرس دارید و برای بهبود آن به کافئین تکیه می کنید. این فقط یک طوفان عالی برای یک راه حل کوتاه مدت است . که در طولانی مدت اوضاع را بسیار بدتر می کند . ” “زیرا میبایست شات های بیشتری به اسپرسو خود اضافه کنید . اما تأثیر منفی بر خواب شما ادامه خواهد داشت و این موضوع  به صورت انباشه خواهد بود . “

کافئین یک مکمل مفید است به آن وابسته نشوید

Caffeine Makes Me Tired, So I Asked a Sleep Expert to Explain Why - PureWow

به گفته کریستینا پیرپائولی پارکر ، محقق بالینی که روی خواب در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام مطالعه می کند . کافئین ممکن است باعث افزایش قند خون یا منجر به کم آبی بدن شود . یا باعث هر دوی اینها شود و ما بیشتر احساس خستگی کنیم.

دانشمندان می گویند اگر حتی  یک بعد از ظهر بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه احساس رخوت کردید ،راه حل ممکن است مصرف کمتر قهوه باشد. هر روز آن را ننوشید . یا چند روز بوقلمون سرد بخورید تا بدن شما بتواند هرگونه کافئین موجود در سیستم شما را پاک کند . سپس آن را به تدریج به برنامه معمول خود اضافه کنید.

دکتر برادشاو می گوید: در حالت ایده آل ، نوشیدن قهوه “باید سرگرم کننده و مفید باشد و در زمان نیاز به شما را تقویت کند.” در عین حال ، اگر احساس می کنید که کافئین دیگر به شما انرژی نمی دهد ، متخصصان توصیه می کنند که چرت بزنید .کمی ورزش کنید یا بیرون از خانه بنشینید و در معرض نور طبیعی قرار بگیرید. زیرا روشها می تواند باعث افزایش انرژی به طور طبیعی شود .

دکتر استاین میگوید : “خواب خود را زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید که خوب می خوابید.” “خواب کافی و فعالیت بدنی مداخلات خط اول برای مشکلات توجه و خواب آلودگی است. کافئین یک مکمل مفید است ، اما قرار نیست شما به آن وابسته شوید. “

خواب های خوب برایتان آرزومندیم.

مطالب مرتبط
اکسسوری‌های ایروپرس با جیمز هافمن - قسمت چهارم

از همراهی شما سپاسگزاریم. برای آگاهی از جدیدترین محصولات،دستگاه های دم آور و تخفیفات اینستاگرام ما را به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

زندگی برای داشتن قهوه بد خیلی کوتاه است.

شاد باشید.

 

 

 

 

یک نظر در “قهوه و خواب ، چرا گاهی قهوه شما را خسته می کند؟

  1. بازتاب: 6 علامت حساسیت به کافئین که باید مراقب آنها بود | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *