اخبار قهوه, نوشیدنی گرم

تاریخچه هات چاکلت | شکلات داغ | کافئین در هات چاکلت | شیر کاکائو

تاریخچه هات چاکلت brtcoffee

در مکزیک آغاز شد

تاریخچه هات چاکلت در اوایل سال قبل از میلاد مسیح شکلات های ساخته شده از دانه های کاکائو در زمین را با آب . آرد ذرت و گرد فلفل قرمز (و سایر مواد تشکیل دهنده) مخلوط می کردند . یک نسخه بسیار متفاوت از شکلات داغی که امروزه می شناسیم. آنها نوشیدنی را با ریختن آن از بالا به پایین از یک فنجان به ظرف بزرگ مخلوط می کنند تا کف غلیظی ایجاد شود ، و سپس از نوشیدنی سرد لذت ببرند.

اگرچه نوشیدنی گرم شکلات در دسترس همه اقشار مردم بود. اما ثروتمندان آن را در ظرف بزرگ دهانه دار می نوشیدند که بعداً همراه آنها دفن می شدند.

برای استفاده بهتر از امکانات سایت لطفا اپلیکیشن قهوه آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

سپس راه خود را به اروپا باز کرد

در اوایل 1500 ، کاوشگر Cortez لوبیا کاکائو و ابزار نوشیدنی شکلات را به اروپا آورد. اگرچه این نوشیدنی هنوز هم سرد و با طعم تلخ باقی مانده بود . محبوبیت خود را به دست آورد و توسط دادگاه پادشاه چارلز پنجم و همچنین طبقه بالای اسپانیایی پذیرفته شد. پس از معرفی آن در اسپانیا ، نوشیدنی شروع به سرو بصورت گرم ، شیرین و بدون فلفل دلمه ای شد.

اسپانیایی ها از نوشیدنی شگفت انگیز جدیدشان بسیار محافظت می کردند. و بیش از صد سال از انتشار اخبار آن در سراسر اروپا می گذرد. هنگامی که در دهه 1700 به لندن رسید . خانه های شکلات (شبیه به کافی شاپ های امروزی) بسیار مرسوم ، مد روز ، محبوبیت پیدا کردند. و حتی اگر شکلات بسیار گران بود. در اواخر دهه 1700 ، رئیس جمهور کالج پزشکان سلطنتی ، هانس اسلون ، از جامائیکا دستور العمل مخلوط کردن شکلات با شیر را آورد ، که از نظر او این نوشیدنی را خوش طعم تر کرد.

مطالب مرتبط
دانه قهوه SIDAMO اتیوپی

خوب ، دیگران موافقت کردند و انگلیسیها شروع به افزودن شیر به شکلات خود کردند. سپس به عنوان نوشیدنی بعد از شام از آن لذت برده شد.

امروز شکلات داغ

تا قرن نوزدهم شکلات داغ به عنوان درمانی برای معده و کبد و همچنین یک نوشیدنی خاص مورد استفاده قرار می گرفت. امروز ، با این حال ، ما به سادگی با این آب و هوای گرم به عنوان یک نوشیدنی با طعم خاص است. در آمریکا شکلات داغ تا حدی رقیق است و اغلب با ترکیب آب گرم با بسته های پودر ساخته می شود ،. اگرچه در رستوران ها و کافه ها می توانید انواع معتبرتر و لذیذ تری پیدا کنید.

سایر کشورها نسخه های خاص خود را دارند: شکلات غلیظ اسپانیا a la taza ، شکلات ادویه دار شده برای آمریکایی لاتین و cioccolata calda ایتالیا که بسیار غلیظ است.

شکلات داغ در ایالات متحده به حدی رایج شده است که در دستگاه های قهوه فروشی موجود است. این پودر در بسته ها و قوطی ها فروخته می شود ، و قهوه خانه ها معمولاً انواع غنی و کمی غلیظی در منوهای خود دارند.

تکامل شکلات

تا اواسط قرن هجدهم بود که شکلات شروع به تکامل در شکل آشامیدنی آن کرد. اول ، پودر کاکائو در هلند اختراع شد ، جایی که هلندی ها تقریباً کل تجارت لوبیا کاکائو را کنترل می کردند. از آنجایی که ترکیب پودر کاکائو با شیر یا آب خیلی ساده تر می شد ، اجازه می دهد تا نوآفرینی بیشتری ایجاد شود.

شکلات هایی به شکل آب نبات عرضه شد که با ترکیب کره کاکائو با شکر شکلات بوجود آمد. و در سال 1876 شکلات شیر ایجاد شد. از آن به بعد ، شکلات به عنوان یک نوشیدنی جامد عرضه شد که از نوشیدنی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

مطالب مرتبط
دم آوری قهوه | refractometer

اگر عاشق شکلات داغ هستید و مقدار زیادی از آن را می نوشید. در اینجا ما روش برای درست کردن هات چاکلت دلخواه خودتان را آورده ایم. اما اول ، این را بدانیم که تفاوت بین کاکائو و شکلات داغ وجود دارد. کاکائو از پودر کاکائو تهیه می شود. و شکلات داغ از تخته های شکلات تراشیده ساخته می شود.

شکلات داغ غنی تر است زیرا تخته های شکلات نسبت به پودرهای کاکائو حاوی کره کاکائو بالاتری هستند. با این حال ، بستگی به آنچه شما با شکلات یا پودر کاکائو مخلوط می کنید ، بسیار بستگی دارد. پودر کاکائو مخلوط با شیر می تواند به غنای تراش های شکلات مخلوط شده با آب برسد. درست یا غلطی وجود ندارد: این دستور العمل مورد نظر شماست.

یا می توانید خود از تخته شکلات های مورد علاقه خود را انتخاب کنید . شکلات تخته ها می توانند تیره ، شیری ، شکلات سفید یا طعم دار باشند – یا می توانید آنها را مخلوط کنید. هرچه کیفیت تخته ها بالاتر ، کیفیت بهتر شکلات داغ باشد.

چه مقدار کافئین در شکلات داغ وجود دارد؟

اگرچه بسیاری از مردم شکلات گرم را به عنوان نوشیدنی آرام بخش زمستان می دانند . اما در واقع می تواند به عنوان وعده انتخاب شما بعد از ظهر عمل کند.

مانند قهوه ، چای و نوشابه ، شکلات داغ حاوی کافئین است. کافئین یک محرک طبیعی است که اغلب برای تأمین انرژی بسیار مورد نیاز استفاده می شود.

مقدار دقیق کافئین موجود در شکلات گرم بستگی به نحوه تهیه نوشیدنی شما دارد.

شکلات داغ ساخته شده با مخلوط کاکائو معمولاً کافئین دار کمتری است. مثلاً خانم سوئیس را درنظر بگیرید. یک بسته از مخلوط شکلات داغ استاندارد آنها یک فنجان 6 عیار شکلات داغ تهیه می کند و حاوی 5 میلی گرم منبع کافئین است.

مطالب مرتبط
شنیده ها و حقایق قهوه ، کدام درست و کدام نادرست است؟

اگر می خواهید محتوای کافئین شکلات داغ را در متن قرار دهید. می توانید آن را با میانگین کافئین سایر نوشیدنی ها مقایسه کنید. در ادامه بخوانید تا بدانید که شکلات داغ در برابر قهوه ، چای و سایر موارد چطور جمع می شود.

شکلات گرم چگونه با سایر نوشیدنی های شکلات مقایسه می شود؟

هر چیزی که از شکلات تهیه شده باشد حاوی مقداری کافئین است. به این دلیل است که شکلات از لوبیا کاکائو تهیه شده و حاوی کافئین است.

مقدار دقیق کافئین بسته به سازنده و اینکه آیا سایر ترکیبات برای تهیه نوشیدنی از آن استفاده می کنند . متفاوت خواهد بود.

به عنوان یک قاعده کلی ، نوشیدنی های شکلات تیره معمولاً کافئین ترین هستند. به این دلیل است که شکلات تیره حاوی مواد جامد کاکائو بیشتر از شکلات شیر است.

بطور کلی این نوشیدنی از زمان قدیم درایران بعنوان شیرکاکائو مرسوم بوده اما دراصل هات چاکلت یا شکلات داغ ، غلیظ شده شیرکاکائو میباشد.

آنچه شما از هات چاکلت انتظار دارید:

شیر شکلات آماده برای نوشیدن: 1 فنجان (8 اونس) حاوی 0-2 میلی گرم منبع کافئین حاوی اعتماد

لیکورهای شکلات: Chocolat Luxe Bailey و بسیاری از مشروبات دیگر فاقد کافئین هستند

نوشیدنی های مبتنی بر شکلات مکزیکی: 1 فنجان (8 اونس) از شکلات داغ مکزیکی استفان حاوی حدود 1 میلی گرم کافئین است. و سایرین قابل مقایسه هستند.

لینک منبع

یک نظر در “تاریخچه هات چاکلت | شکلات داغ | کافئین در هات چاکلت | شیر کاکائو

  1. بازتاب: مصرف قهوه و کودکان : آنچه باید در مورد مصرف کافئین درکودکان بدانیم | brtcoffee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *