آموزش قهوه, اخبار قهوه, قهوه و سلامتی

مصرف دارو با قهوه و عوارض جانبی عمده آن را بدانید

مصرف دارو با قهوه

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف دارو با قهوه عارضه جانبی دارد . قهوه طیف وسیعی از مزایای سلامتی را دارد . اما پزشکان می گویند اگر دارو مصرف می کنید ، یک احتیاط اساسی در اینجا وجود دارد.  گاهی اوقات ، شما تحت فشار قرار می گیرید تا در هر کاری که باید در طول روز انجام دهید ، درست عمل کنید.
برای خوردن داروهای خود به اندازه کافی درست عمل کرده اید. خوردن آن با نوشیدن آب یا قهوه کار مهمی نیست ، درست است؟اما خوب است بدانید، یک مطالعه جدید نگرانی عمده ای را برای دوستداران قهوه که از هر نوع دارویی استفاده می کنند نشان می دهد. مصرف دارو با قهوه عارضه جانبی دارد.

خواندن یک کشف جدید در مورد یکی از فواید قهوه برای سلامتی همیشه هیجان انگیز است.با این حال ، بررسی جدیدی از مطالعات گروه بین المللی محققان (به سرپرستی لوئیجی بارئا ، محقق غدد درون ریز ایتالیایی) نشان داد که مصرف قهوه بسیار نزدیک به مصرف دارو است .”برای جلوگیری از تداخل باید مورد توجه قرار گیرد.”

عوارض اثر مصرف دارو با قهوه

این یافته با مطالعه سال 2020 دو محقق داروسازی در اتیوپی مطابقت دارد. این مطالعه دقیق تر شد .و نشان داد که “قهوه به طور قابل توجهی بر جذب ، توزیع ، متابولیسم و دفع بسیاری از داروها تأثیر می گذارد.”

دکتر پروی پریک ،(Purvi Parekh, DO,)،پزشک داخلی در پنسیلوانیا می گوید  ممکن است عوارض دیگری در اثر مصرف دارو با قهوه ایجاد شود. پریک می گوید: “مسائل کلیدی این است که قهوه می تواند اثرات یا جذب برخی از داروهای رایج را تقویت کند . ” او اشاره می کند که این به نوبه خود می تواند در هدف شما “برای به دست آوردن اثر کامل دارو” تداخل ایجاد کند.

مطالب مرتبط
چه وقت نوشیدن قهوه را متوقف کنید تا خوابی خوب داشته باشید؟

اپلیکیشن ما را از کافه بازار دانلود کنید و با ما همراه شوید. ما به آگاهی شما روزانه خواهیم افزود .

با ما همراه باشید و به خواندن ادامه دهید تا ببینید معمولاً مصرف قهوه بر کدام داروها تأثیر می گذارد. همچنین ، این آب این نوشیدنی محبوب را از دست ندهید. که ممکن است خطر بیماری قلبی شما را کاهش دهد.

1.داروهای تیروئید

مصرف دارو با قهوه

پریک می گوید که داروهای تیروئید ، به ویژه ، باید با معده خالی مصرف شوند. و هیچ چیز دیگری حداقل به مدت نیم ساعت مصرف نشود. این به این دلیل است که بدن  بتواند داروی تیروئید را جذب کند.

2.داروهای پوکی استخوان

مصرف دارو با قهوه

به گفته دکتر پریک ،اگر شما با داروی پوکی استخوان خود قهوه مصرف می کنید ،  “اثر کامل دارو را کاهش می دهید.”

3.داروی رفلاکس اسید معده

مصرف دارو با قهوه

پریک می گوید: “داروهای رفلاکس اسید زمانی بهترین نتیجه را می دهند که اولین بار در صبح ناشتا و قبل از هر چیز دیگری برای خوردن یا نوشیدن مصرف شوند.”

همچنین باید به خاطر داشته باشید که چون قهوه حاوی اسید است ، ممکن است مسئله ای را که برای آن دارو مصرف می کنید تشدید کند.

4.داروی ورم پا

مصرف دارو با قهوه

به گفته دکتر پریک : “به طور کلی کافئین هورمونی را که شما را در نگه داشتن آب بدن تحریک می کند ، خاموش می کند ، بنابراین دیورتیک یا ادرار آور است.”
این بدان معناست که کافئین موجود در قهوه می تواند داروهای مدر را تقویت کند ، مانند داروهای مورد استفاده برای درمان ورم پاها.

5.نارسایی قلبی

مصرف دارو با قهوه.

به دلیل خاصیت دیورتیک کافئین ، بیماران تحت درمان با نارسایی قلبی باید در نوشیدن قهوه کافئین دار توجه لازم را داشته باشند.

مطالب مرتبط
معایب دانه سبز قهوه | Coffee Bean Defects

6.فشار خون بالا

مصرف دارو با قهوه

هنگامی که داروهای درمان فشار خون بالا با قهوه ترکیب می شود،نیز ممکن است باعث ایجاد یک اثر دیورتیک شدیدتر شوند . پرخ می گوید”ما باید ببینیم این قهوه و این داروها در کنار هم چه اثر افزایشی می تواند داشته باشد.”

7.داروهای عدم تمرکز

مصرف دارو با قهوه

دکتر پریک می گوید اگر به طور تصادفی برای تشخیص حواس پرتی ، بیش فعالی یا تکانشگری دارو مصرف می کنید ، کافئین موجود در قهوه می تواند “همه چیز را به حالت اول برگرداند .”احتمالاً سیستم بدن شما کمتر از داروها سود می برد.

8.داروی سرماخوردگی

مصرف دارو با قهوه

پرخ می گوید ، برخی داروهای سرماخوردگی ، مانند سودافد(Sudafed) ، محرک(ماده ای که سطح فعالیت های فیزیولوژیکی یا عصبی را در بدن افزایش می دهد.) هستند. اگر امیدوار هستید که در طول روز چرت بزنید . توجه داشته باشید که نوشیدن قهوه در حین مصرف برخی داروهای سرماخوردگی می تواند استراحت را برایتان دشوارتر کند.

همه اینها به این معنا نیست که شما باید این دم کرده محبوب را رها کنید. اما ممکن است با خواندن این مقاله  بخواهید داروهای خود را زمان بندی کنید تا تداخلی ایجاد نشود.

ما برای شما سلامتی و دوری از هر دارویی را آرزومندیم .

از همراهی شما سپاسگزاریم. برای آگاهی از جدیدترین محصولات،دستگاه های دم آور و تخفیفات اینستاگرام ما را به آدرس Brtcoffee.ir@ دنبال کنید.

زندگی برای داشتن قهوه بد خیلی کوتاه است.

شاد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *