اخبار قهوه

(Cold Brew vs Iced Coffee)دم کرده سرد یا آیس کافی : تفاوت چیست؟

قهوه سرد

در گرم ترین روزهای تابستان، تنها یک نوشیدنی خوب به نظر می رسد: قهوه سرد.-دم کرده سرد یا آیس کافی (Cold Brew vs Iced Coffee)

به نظر شما آیا باید دم کرده سرد (Cold Brew) را انتخاب کنید یا آیس کافی (Iced Coffee)؟  تفاوت بین این نوشیدنی های گوارا چیست؟

در قهوه بی آر تی اینجا هستیم تا به سوالات  شما در مورد نوشیدنی های قهوه سرد پاسخ دهیم،از روش دم کردن تا طعم . اپلیکیشن قهوه آنلاین  را از کافه بازار دانلود کرده و با ما همراه باشید . ما به تفاوت‌های بین این نوشیدنی‌های محبوب کافه‌ها نگاهی دقیق می‌اندازیم. دم سرد در مقابل آیس کافی : بیایید شروع کنیم!

Cold Brew vs Iced Coffee: در یک نگاه

روش دم کردن: چگونه ساخته می شوند؟

تفاوت اصلی قهوه سرد و دم کرده سرد در نحوه تهیه هر نوشیدنی است. همانطور که از نام ها پیداست، یکی قهوه معمولی است که روی یخ ریخته می شود. در حالی که دیگری در تمام مدت سرد دم میشود .دم کرده سرد با خیساندن تفاله های درشت قهوه در آب سرد به مدت 12 تا 24 ساعت تهیه می شود.قهوه یخی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: قهوه دم کرده معمولی که روی یخ ریخته می شود . برای تهیه آن، قهوه داغ را با هر روش دم آوری دم می کنید. می توانید این قهوه داغ را در یخچال قرار دهید یا مستقیماً روی یخ دم کنید.

Cold brew

یک دمنوش سرد خوشمزه

اما دقیقاً در هر یک از این روش‌های دم‌آوری چه اتفاقی می‌افتد و چگونه طعم‌های متفاوتی را به همراه می‌آورند؟ تفاوت در زمان و دما بر فنجان نهایی قهوه شما تأثیر می گذارد.

مطالب مرتبط
دمای قهوه | آب در قهوه | چگالی قهوه

زمان

فرآیند عطر و طعم از دانه های قهوه به عنوان “عصاره‌گیری” شناخته می شود و این تحت تأثیر عوامل مختلف بی شماری قرار دارد. با این حال، قابل توجه ترین این عوامل زمان است. ترکیبات طعمی مختلف در دانه‌های قهوه با سرعت‌های متفاوتی استخراج می‌شوند و بنابراین کل زمان صرف شده برای دم کردن می‌تواند تأثیر عمیقی بر آنچه از دانه‌ها بیرون می‌آید داشته باشد.

دم کردن سرد روشی طولانی است که بین 12 تا 24 ساعت زمان نیاز دارد.

از آنجایی که پودر قهوه را برای مدت طولانی در آب می‌گذارید، می‌بایست درشت آسیاب شوند. اگر آنها را خیلی ریز آسیاب کنید، ممکن است دانه ها را بیش از حد استخراج کنید و در نتیجه قهوه تلخ خواهید داشت .

قهوه سرد خیلی سریعتر درست می شود. معمولاً فقط در چند دقیقه، بنابراین می توانید از دانه های ریز آسیاب شده بیشتری استفاده کنید . این روش به عامل دیگری نیز متکی است: آب گرم.

Iced coffee with cream

آیس کافی خنک

دمای آب

دما عامل مهم دیگری در تهیه قهوه است. یک قانون خوب این است که هر چه آب گرمتر باشد، استخراج سریعتر انجام می شود. در مورد این موضوع  به این صورت فکر کنید: اگر آب سرد را  در دستگاه قهوه‌ساز یا پور آور (pour-over)  روی قهوه آسیاب شده بریزید ، فقط کمی آب قهوه‌ای خواهید داشت. اما اگر آب سرد را برای ساعت‌ها در قهوه آسیاب شده بگذارید و یک دم‌نوش سرد خوش طعم خواهید داشت.

به همین دلیل برای تهیه قهوه سرد به آب داغ نیاز دارید. برای تهیه دم نوش سرد، به آب سرد یا دمای اتاق نیاز دارید.

مطالب مرتبط
آموزش کاشت و پرورش گیاه قهوه در خانه

طعم: چه مزه ای دارند؟

همه این عوامل بر سرعت استخراج طعم از دانه های قهوه تأثیر می گذارد.به طیفی از قوی بودن قهوه فکر کنید:
اسپرسو با دمای بالا و فشار بالا (و زمان بسیار کوتاه) تهیه  میشود .قهوه مرسوم قطره ای  یا دریپر با فشار کم اما دمای بالا (و مدت زمان متوسط) و  – در انتهای طیف – دم نوش سرد جادویی ما.

دم سرد همراه با دمای پایین، فشار کم و زمان زیاد است. به همین دلیل است که طعم حاصل می تواند بسیار متفاوت از سایر روش های دم آوری باشد. از آنجایی که روش دم کردن سرد متکی بر یک دوره استخراج طولانی و زمانبر  است، می‌تواند به سرسخت‌ترین ترکیبات طعم‌دار درون دانه‌های قهوه دسترسی پیدا کند.  البته  نت های شکلاتی صاف و شیرین هستند.

دمنوش سرد ملایم است.به خاطر طعم شیرین و دلپذیری که همه ما می شناسیم و دوستش داریم، معروف است. علاوه بر این طعم منحصر به فرد، قهوه سرد ممکن است کافئین بیشتری نسبت به آیس کافی مرسوم داشته باشد. با دوره استخراج طولانی تر، کافئین بیشتری از دانه ها خارج می شود.

Iced coffee

و طعم آیس کافی چگونه است؟ به لطف حرارت زیاد، استخراج با سرعت بیشتری انجام می شود .  ترکیبات طعم دهنده به دست آمده پررنگ، تلخ و اسیدی هستند . کمتر طعم ملایم متمایز و طعم مرسوم قهوه را خواهید یافت.

از همراهی شما سپاسگزاریم.اینستاگرام ما را دنبال کنید و از اخبار و تخفیفات و محصولات جدید ما باخبر بشید : Brtcoffee.ir@

برای دریافت امکانات و اخبار جدید بیشترسایت میتوانید اپلیکیشن قهوه فروشی آنلاین را از کافه بازار دانلود نمایید.

مطالب مرتبط
قهوه کلمبیا | قهوه آمریکای جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *